نقشه های گرافیک و نمودارها

نرم افزارCADD ساخت نقشه ها و نمودارها را پشتیبانی می کنند بسیاری از بسته های نرم افزاری ورودی از برنامه های CADD را خواهند پذیرفت بنابراین نقشه ها و نمودارها و سایر رسم های CADD می توانند موجب تولید بروشورها و سایر مواد نمایشی شوند بسته های نرم افزاری رسم های CADD را می پذیرند خروجی گرافیکی رنگی و با کیفیت بالا را مستهلک می کنند
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
نقشه های گرافیک و نمودارها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

نقشه های گرافیک و نمودارها

نرم افزارCADD ساخت نقشه ها و نمودارها را پشتیبانی می کنند . بسیاری از بسته های نرم افزاری ورودی از برنامه های CADD را خواهند پذیرفت . بنابراین نقشه ها و نمودارها و سایر رسم های CADD می توانند موجب تولید بروشورها و سایر مواد نمایشی شوند . بسته های نرم افزاری رسم های CADD را می پذیرند . خروجی گرافیکی رنگی و با کیفیت بالا را مستهلک می کنند .

F ×D ( فایل تبادل اطلاعات ) عوامل انتقال هستند ، سایرین ممکن است مستلزم چاپ کردن فایل بر روی دیسک در دستور HPGL باشد . فرایندهای مدرن چاپ و کامپیوتر به نقشه کشی کمک می نمایند . ظهور پردازش کلمه ، فن آوری چاپ جدید ، و CADD نمودارها و نقشه ها را به یک کانون جدید برای گزارشات مهندسی و نمودارهای تجاری می آورد .

اهمیت نمودارها CHART و نقشه های گرافیکیdiagram

نقشه ( چارت ) و نمودارهای گرافیکی بخش مهمی از رسم فنی است . آنها برای دانشمندان ، مهندسان ، ریاضی دانان و هر کس دیگر در زندگی روزمره دارای اهمیت است .

دانشمندان از نمودارها و نقشه ها برای ثبت ومطالعة نتایج تحقیق استفاده می کنند . مهندسان آنها را برای ثبت اطلاعات دربارة مواد و شرایط بکار می برند . ریاضی دان ها آنها را برای ثبت حقایق و اطلاعات عددی بکار می برد . دکترها ازنقشه ها برای ثبت دمای بدن استفاده می کنند ، عمل قلب و سایر توابع بدن استفاده می کنند . اکثر مردم نقشه ها و نمودارها را می خوانند و استفاده می کنند تا دربارة هوا ، وضع بازار ، بودجه ها و سایر مقصد بیاموزند .. ملاحظه می کنیم که مسافت عکس العمل راننده و مسافت ترمز کردن اتومبیل افزایش می یابد وقتی که سرعت زیاد می شود . محتوی بعضی اطلاعات است، اما سازمان خواندن و فهمیدن بیشتری لازم است

که رابطه یک چیز را با چیز دیگر نشان می دهد . برای مثال آنها می توانند برای نشان دادن اوضاع اقتصادی بکار بروند . به کمک آنها ، شما می توانید با یک نگاه بگویید که آیا هزینه زندگی و دستمزدها صعود می کند یا نزول می نماید .

1ـ سطح آب طبیعی دردریاچه چیست ؟

2ـ چه موقع بالاترین سطح آب رخ می دهد ؟

3ـ در چه ساعت هایی سطح آب پایین ترین است ؟

شما احتمالاً هیچ م پاسخ به پرسش ها را نخواهید داشت . مقیاس های افقی و عمودی باید تصویر درستی توسط زاویه شیب و منحنی ارائه کنند شما متوجه خواهید شد که تفاوت impression توسط سه جدول ارائه می شوند . نقشه A یک تغییر خیلی ناگهانی را نشان می دهد . نقشه B یک تغییر طبیعی را نشان می دهد . در C یک تغییر آهسته و تدریجی نشان داده می شود . شما باید مقیاسی را انتخاب نمایید که دقیق ترین تصویر اطلاعات ای را به شما بدهد .

شبکه چاپی یا کاغذگراف :

در های بسیاری موجود است . با خطوط 4،5،8 ،10 ،16 ،و20 اینچ و های دیگر برای نقشه کشی استفاده می شود . اندازه های متریک نیز موجود هستند . کاغذ گراف دارای خطوط معین چاپ شده و ضخیم تر از دیگران نیز موجود است . این نوع کاغذگراف رسم نقاط را آسان و خواندن نمدار را ممکن می کند هر خط دهم را پر رنگ می نمایند و تا (25mm)1.00 خطوط از هم فاصله دارند . خطوط بر روی کاغذ شطرنجی ( شبکه ای ) ممکن است مربع و مستطیل را تشکیل دهند .


نقشه های خط :

اغلب برا نمایش تغییرات بکار می روند . تغییرات در آب و هوا ، بالا و پایین رفتن مقیاس ها ، یا در رشد جمعیت و می تواند گرافیکی نشان داده شود . یک نقشه خطی دارای چندمنحنی می تواند باشد . یک نقشه تبدیل با یک منحنی اغلب برای تغییر از یک مقدار به دیگری بکار می رود . نقشه تبدیل از فارنهایت به سلسیوس را نشان می دهد محتوی چهار منحنی است که بخش های گوناگون کشور را مقایسه می کند .

برای رسم یک نقشه خطی

مراحل 1الی9 را برای تهیه یک جدول خطی دنبال کنید .

1ـ اطلاعات را تهیه و فهرست کنید

2ـ صفحه کاغذ ساده را انتخاب کنید .

3ـ یک اندازه مناسب برای نقشه انتخاب کنید بطوری که طرح کلی موثر باشد .

4ـ یک مقیاس مناسب انتخاب کنید .

5ـ اگر کاغذگراف استفاده نشود ، خطوط افقی نازکی رسم کنید . ( محور x یا اکسیس ) سپس خطوط عمودی را رسم کنید . ( محور y یا اوردنه ) این مراحل نشان داده می شود .شما متوجه خواهید شد که محل برخورد x و y ، صفر می باشد .

6ـ تقسیم بندی مقیاس ( اشل) انجام شود ( روی محور x و روی y )B 10ـ22

7ـ مقادیر مقیاس روی محورهای x وy مشخص می گردد .

8ـ نقاط را بدقت توسط اطلاعات ای که فهرست کرده اید رسم کنید . از دایره ها مثلث ها یا مربعات بجای صلیب ها و یا نقاط برای نقاط رسم استفاده نمایید . اگر شما بیش ز یک منحنی بر روی یک نقشه رسم کنید ، انواع مختلف خطوط یا رنگ های متفاوت برای هر منحنی استفاده کنید . ، یک خط پر و پیوسته از روشن ترین رنگ برای مهمترین منحنی استفاده کنید .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.