دانلود مقاله درباره بعضی از کاربردهای قانون دوم ترمودینامیک

دانلود مقاله درباره بعضی از کاربردهای قانون دوم ترمودینامیک
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله درباره بعضی از کاربردهای قانون دوم ترمودینامیک

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره بعضی از کاربردهای قانون دوم ترمودینامیک*

در این بخش ما تعداد بیشتری از نتایج قانون دومترمودینامیک را بوسیله محاسبات تغییرات آنتروپی همراه با یک جریان گوناگون آزمایش می کنیم . برای سادگی کار ، ما توجه خود را به یک ترکیب سیستم بسته جلب می کنیم . حالتی که بوسیلة دو متغیر از سه متغیر V و T و P مشخص می شود .

انتخاب متغیرهای مستقل :

ترکیب دو قانون اول و دوم نیازمند این است که تغییرات دیفرانسیلی در انرژی داخلی به صورت زیر باشد .

(1)

معادلة (1) برای هر دو واکنش برگشت پذیر و برگشت ناپذیر درست است زیرا مربوط به توابع حالت S و U و V می باشد . محاسبة ds برای یک جریان برگشت ناپذیر نیازمند این است که ما یک راه برگشت پذیر میان حالتهای ابتدایی و انتهایی پیدا کنیم ، اما ds یک دیفرانسیل واقعی است و رابطه ای که در معادلة (1) عنوان شده ، جریانی است که محیط اطراف خود تبعیت نمی‌کند. معادلة (1) اینگونه عنوان می کند که تغییر انرژی در یک جریان به طور مشخصی آشکار است هنگامی که تغییر از ، تغییر دادن حجم هنگامی که آنتروپی ثابت است و برعکس متأثر باشد .

سپس برای S ثابت ، شیب U برخلاف V فقط فشار است و برای V ثابت ، شیب U بر خلاف S فقط دما است . سادگی این تفسیر از سرعتهای تغییر U با توجه به تغییرات S و V و با توجه به متغیرهای P ، V ، T ، S و V را به عنوان متغیرهای مستقل طبیعی تابع U معرفی و طبقه بندی می کنیم .

برای هر تابع حالت ترمودینامیکی ، ما متغیرهای طبیعی را مشخص می کنیم . این تفسیر حاللتی را بوجود می آورد برای معرفی کردن یک دگرگونی متغیرها ، مثل جایی که یک تابع y(x) از متغیر مستقل X بازنویسی شده به عنوان یک تابعی که در آن مشتق y(x) نسبت به x یک متغیر مستقل است . چرا یک فرد باید متغیرهای طبیعی یک تابع حالت ترمودینامیکی را پیدا کند ؟


دانلود مقاله بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانو‌تکنولوژی

دانلود مقاله درباره بررسی ایجاد پرتوهای سرد برای نانو تکنولوژی
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانو‌تکنولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانو‌تکنولوژی*

عنصر اساسی در توانایی ما برای مشاهده، ساخت، و در بعضی موارد به‌کاراندازی دستگاههای بسیار کوچک فراهم بودن پرتوهای ذره‌ای بسیار متمرکز، مشخصا" از فوتون‌ها، الکترون‌ها و یون‌ها می‌باشد.

قانون عمومی حاکم بر اثر ذرات برخوردی، بیان می‌دارد که چنانچه تمایل به تمرکز یک پرتو از ذرات به یک نقطه با اندازه مشخص داشته باشیم، طول موج وابسته به ذرات برخوردی باید کوچک‌تر از اندازه قطر نقطه مورد نظر باشد. روابط حاکم بر انرژی و بالطبع طول موج این ذرات بیان کننده آن است که اتم‌ها و بالطبع یون‌ها مناسب ترین کاندیداها برای این آزمایشات می‌باشند (جدول 1).


انرژی‌های مختلف E 0 (eV)

طول موج ذره (mm)

106

105

104

103

102

10

1

6-10*24/1

5-10*24/1

4-10*24/1

3-10*24/1

2-10*24/1

6-10*24/1

24/1

فوتون‌ها

7-10*7/8

6-10*70/3

5-10*22/1

5-10*88/3

4-10*23/1

4-10*88/3

3-10*23/1

الکترونها

8-10*87/2

8-10*07/9

7-10*87/2

7-10*07/9

6-10*87/2

6-10*07/9

5-10*87/2

پروتونها

جدول 1: طول موج ذرات (mm) در انرژی‌های مختلف Eo(eV)

با نگاهی به جدول 1 مشاهده می‌کنیم که فوتون‌های در ناحیه مریی (eV5/3 – 6/1) برای تمایز تا یک مایکرون و تشخیص اندازه‌های تا چند مایکرون مفید هستند. استفاده از فوتون‌های انرژی بالاتر یعنی در ناحیه UV تا محدود اشعه ایکس (eV1000 – 5) قدرت تمایز پذیری بیشتری را حاصل می‌نماید. اما با افزایش بیشتر انرژی (بزرگ‌تر از (eV) 1000) به علت افزایش اثر پخش شدگی (scattering) فوتون‌ها کاربرد خود را در محدوده طول موج‌های کوتاه به سرعت از دست می‌دهند.

در مورد الکترون‌ها که معمولا" در محدوده انرژی‌های (eV) 105 - 102 به کار می‌روند، محدودیت طول موج در اندازه‌های اتمی، که چند آنگستروم (m10-10) می‌باشد، وجود نداشته اما دوباره محدودیت ناشی اثر بخش شدگی ظاهر میگردد، که توجه به استفاده از الکترون‌ها را کاهش می‌دهد. در خصوص به کارگیری یون‌ها، با توجه به جدول 1 حتی یون‌های با انرژی خیلی کم طول موجی بسیار کوتاهی دارا میباشند، و به علت آنکه دارای اندازه‌ای قابل مقایسه با اندازه‌های آرایه‌های اتمی می‌باشند، حوزه عمل آنها بسیار محدود بوده و دارای پخش شدگی بسیار ناچیز می‌باشند.


دانلود مقاله برداشت های جدید از نظریه سی پی اچ (تحول زمانی و اسپین)

دانلود مقاله درباره برداشت های جدید از نظریه سی پی اچ یا cph تحول زمانی و اسپین
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 498 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
مقاله برداشت های جدید از نظریه سی پی اچ (تحول زمانی و اسپین)

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*برداشت های جدید از نظریه سی. پی. اچ. (تحول زمانی و اسپین )*


مقدمه:

هنگامیکه نسبیت عام مطرح شد، در مدتی کمتر از یکسال شوارتسشیلد سیاه چاله را در بر اساس برداشت های خود از نسبیت عام فرمولبندی و مطرح کرد. انیشتین بلافاصله با چنین برداشتی از نسبیت عام مخالف کرد. اما از دهه ی 1960 به بعد سیاه چاله مورد توجه جدی قرار گرفت و امروزه یکی از زمینه های فکری و تحقیقاتی فیزیکدانان را تشکیل می دهد. نمونه ی مشابه آن را می توان در توجیه پدیده ی فتوالکتریک با استفاده از خواص کوانتومی تابش توسط انیشتین مشاهده کرد. انیشتین تلاش کرد با دیدگاه کوانتومی پلانک پدیده ی فتوالکتریک را توجیه کند، اما این توجیه مورد پذیرش پلانک نبود. در حالیکه توجیه انیشتین موجب پیشرفت نظریه کوانتومی پلانک شد.

مطالب زیر برداشت های دوستان است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

تحول زمانی و اسپین

Time Revolution and Spin

( TRS Theory )


مقدمه

همانطور که می دانیم در فیزیک ، کوانتوم و نسبیت دو تئوری کاملا جا افتاده می باشد که هر کدام در جای خود توانسته است بسیاری از ابهامات در فیزیک را بر طرف سازد.

اما یک مسئله مهم که بسیاری از فیزیکدانان بزرگ را به فکر واداشته این است که آیا بین این دو تئوری قدرتمند رابطه ای وجود دارد؟ و آیا می توان با استفاده از مفاهیم فیزیک بین این دو، رابطه ای بر قرار کرد؟

در این مقاله ما با استفاده از یک سری مفاهیم فیزیک سعی داریم به رابطه ای بین تئوری کوانتوم و نسبیت برسیم. قابل ذکر است با توجه به این که در طرح این مقاله چندین استاد راهنما مارایاری می کنند لذا به پیشنهاد آنان این مقاله به صورت یک فرضیه(در حال حاضر) به نام

TRS (Time Revolution and Spin )

نام گرفته است که برای رسیدن به نتیجه قطعی نیاز به مطالعات وتحقیقات بیشتری دارد.

نقطه آغاز

درتئوری نسبیت پارامتری که این تئوری را از دیگر مباحث در فیزیک متمایز می سازد زمان است.به این ترتیب که بررسی یک پدیده در چارچوب فضا- زمان مورد بررسی قرار می گیرد و زمان به عنوان بعد چهارم فضا تلقی میگردد.به طوریکه فاصله بین دو رویداد از رابطه ی زیر بدست می آید:


دانلود مقاله درباره آنالیز پروفایل میدان

دانلود مقاله درباره آنالیز پروفایل میدان
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مقاله درباره آنالیز پروفایل میدان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره آنالیز پروفایل میدان *

- روش طیف زاویه ای :

نظریه اساسی روش طیف زاویه چنین بیان می شود که میدان در صفحه داده شده را می توان بصورت یک توزیع زاویه ای از امواج صفحه ای نشان داد . اگرچه چنین روشی برای برخی مسائل خاص بسیار پیچیده تر از روش انتگرالی است ، ولی بایستی در نظر داشته باشیم که بعنوان مثال مسأله تعیین تفرق از یک جسم کروی و یا سیلندر نامحدود از طریق موج صفحه ای بسیار ساده تر حل می شود . بنابراین با توصیف الگوی تابش از یک مبدل با استفاده از توزیع زاویه ای امواج صفحه ای کل مسأله تعیین میدان متفرق شده از یک سیلندر یا کره حل می شود .

طیف مکانی یک مبدل پیستونی :

یک مبدل پیستونی با شعاع a و در صفحه در نظر می گیریم . دامنه مؤلفه نرمال سرعت سطحی را با نشان داده و فرض می کنیم که در سطح مبدل ثابت و در سایر نقاط خارج صفحه سرعت صفر می باشد .

ر این صورت چنین توزیع متقارن استوانه ای را می توان با بیان کرد که در آن برای و در سایر نقاط صفر است .

عبارت طیف زاویه ای پتانسیل سرعت را برای یک مبدل پیستونی می توان به صورت زیر بیان نمود .

که در آن . و حال از تقارن استوانه ای جهت تبدیل نسبت ها استفاده می کنیم :

(1.‌3)

بنابراین طیف زاویه ای را می توان بصورت زیر نوشت :

با استفاده از تابع سبل این عبارت به فرم زیر کاهش می یابد :

که یک تابع استوانه ای سبل از مرتبه صفر می باشد . همچنین این تابع را می‌توان بصورت تابع از شناسایی کرد . برای یک دیسک با شعاع a و تحریک شده بصورت یکنواخت نیز طیف بصورت زیر می باشد :

(2،3)

طیف زاویه ای در مختصات کروی :

جهت بدست آوردن عبارت طیف زاویه ای در مختصات کروی ، نیاز به استفاده از تبدیل نسبتها می باشد :

(5.‌3)

نکته قابل ذکر اینکه وقتی می باشد یک مؤلفه موهومی خواهد بود ، که در این صورت زاویه نیز مختلط خواهد شد . بنابراین می توان نشان داد که :

(6.‌3)

در این صورت تابع چگالی طیف بصورت زیر تعریف می شود :

(7.‌3)

که و . بنابراین کانتورها بر روی صفحه مختلط ، که با استفاده از تئوری انتگرال Cauchyانتخاب شده است ، برای محور حقیقی از و برای محور موهومی از0 تا می باشد . با در نظر گرفتن تابع سبل و روابط قبلی و ، طیف زاویه ای را بصورت زیر می توان نشان داد :

(8.‌3)

که در شکل (2.‌3) برای مقادیر حقیقی یعنی مولفه های همگن نشان داده شده است.

پروفایل میدان :

پروفایل فشار میدان را می توان با در نظر داشتن اینکه متقارن استوانه ای است ، درک نمود . بنابراین در مختصات استوانه ای () ، فشار را می توان بصورت نوشت .

با ترکیب روابط (6.‌3) و (8.‌3)و در نظر داشتن فشار فشار چنین بدست می آید :


دانلود مقاله درباره آینه و انواع آن

دانلود مقاله دربراه اینه و انواع اینه و تاریخچه ان
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
مقاله درباره آینه و انواع آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره آینه و انواع آن*


اختراع آینه

آینه چگونه اختراع شد؟ کدام مخترع اندیشه ساخت آن را در سر پرورانید؟ چه کسی برای اولین بار خود را در آینه دید؟

اینها سوالاتی است که شاید هرگز جواب واقعی و قاطع برای آنها نتوان یافت ، زیرا به دورانی از زندگی بشر بر می گردد که ثبت و ضبط وقایع امکان نداشته است ، یا اگر هم امکان داشته با گذشت زمان از میان رفته است .

احتمال می رود که انسان برای اولین بار آینه را در طبیعت کشف کرده باشد . سطح یک آبگیر آرام ، تصویر را همچون آینه منعکس می کند و در زبان فارسی واژة «آبگینه» یا «آب‌گونه» که ریشة آئینه و‌آینه است ، بخوبی دلالت بر این معنی دارد . کاوشهای باستان شناسان نشان می دهد که در مصر باستان ، در عصری که از پنج هزار سال پیش هم فراتر می رود ، آینه وجود داشته و نمونه هایی از آن در قبور فراعنه به دست آمده است . در تمدن کهن جزیرة کرت ، معروف به تمدن «مینوسی» که قدمتش از 4500 سال پیش در می گذرد ، زنان چنان اهمیتی برای آینه قائل بودند که آن را در تابوت خود قرار می دادند تا پس از مرگ هم به خیال خود از تماشای نقش خویشتن

محروم نمانند!

در آن دوران کهن هنوز شیشه اختراع نشده بود و آینه ها از مس و مفرغ به صورت ورقه های کاملاً صیقلی ساخته می شد و دسته هایی داشت که با نقوش جالب و زیبا تزئین شده بود . از حفریات باستان شناسی در یونان و ایتالیا و نقاط مختلف خاورمیانه نمونه های بسیاری از این آینه های فلزی کهن به دست آمده است که نشانگر رواج عام آینه در آن عصر است .

از آینه های فلزی تا شیشه ای

از میان اقوام کهن ، قوم «اتروسک» که زمانی در آسیای صغیر می زیستند و سپس به ایتالیا مهاجرت کردند ، در ساخت آینه های برنزی منقوش ، با دسته‌ها و قاب های نفیس و پرنقش و نگار ، چیره دستی خاصی داشتند و چنانکه از پژوهشهای باستان شناسان بر می آید ، نزد زنان این قوم آینه دارای ارزشی بیش از طلا و جواهر بود . برعکس در میان قوم «مایا» که قبل از کشف قارة آمریکا توسط کریستف کلمب تمدن کهنسالی در آمریکای مرکزی بنیان نهاده بودند ، داشتن آینه یک امتیاز خاص مردان به شمار‌می‌آمد و هر مرد «مایا» می بایست همواره و همه جا آینه ای همراه خود داشته باشد.


دانلود مقاله درباره آشنایی با انرژی هسته‌ای و استفاده های صلح جویانه از آن

دانلود مقاله درباره اشنایی با انرژی هسته ای و استفاده های صلح جویانه از ان در صنعت و اقتصاد
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 431 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مقاله درباره آشنایی با انرژی هسته‌ای و استفاده های صلح جویانه از آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*آشنایی با انرژی هسته‌ای و استفاده های صلح جویانه از آن در صنعت و اقتصاد*


1- مقدمه

انرژی هسته ای از عمده ترین مباحث علوم و تکنولوژی هسته ای است و هم اکنون نقش عمده ای را در تأمین انرژی کشورهای مختلف خصوصا کشورهای پیشرفته دارد. اهمیت انرژی و منابع مختلف تهیه آن، در حال حاضر جزء رویکردهای اصلی دولت­ها قرار دارد. به عبارت بهتر، بررسی، اصلاح و استفاده بهینه از منابع موجود انرژی، از مسائل مهم هر کشور در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی است. امروزه بحران­های سیاسی و اقتصادی و مسائلی نظیر محدودیت ذخایر فسیلی، نگرانی­های زیست محیطی، ازدیاد جمعیت، همگی مباحث جهان شمولی هستند که با گستردگی تمام فکر اندیشمندان را در یافتن راه کارهای مناسب برای حل معظلات انرژی در جهان به خود مشغول داشته اند.

در حال حاضر اغلب کشورهای جهان به نقش و اهمیت منابع مختلف انرژی در تأمین نیازهای حال و آینده پی برده و سرمایه گذاری ها و تحقیقات وسیعی را در جهت سیاست گذاری، استراتژی و برنامه های زیربنایی و اصولی انجام می دهند. در میان حامل­های مختلف انرژی، انرژی هسته ای جایگاه ویژه ای دارد. هم اکنون بیش از 430 نیروگاه هسته ای در جهان فعال می باشند و انرژی برخی کشورها مانند فرانسه عمدتا از برق هسته­ای تأمین می شود.

جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است که تحقیقات متنوعی را در زمینه های مختلف علوم و تکنولوژی هسته ای انجام داده و براساس استراتژی خود، مصمم به ایجاد نیروگاه­های هسته ای به ظرفیت کل 6000 مگاوات تا سال 1400 هجری شمسی می باشد. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران در نشست گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی، تمایل خود را نسبت به همکاری تمامی کشورهای جهان جهت ایجاد این نیروگاه­ها و تهیه سوخت مربوطه رسما" اعلام نموده است.

2- سوخت هسته ای

استفاده از سوخت هسته­ای برای تولید انرژی، با به کارگیری اولین راکتورهای قدرت در دهه 60 میلادی شروع شد و تولید و مصرف آن به طور پیوسته رو به افزایش بوده است.

پایه صنعت انرژی هسته­ای مبتنی بر استفاده از انرژی درونی اورانیوم می­باشد. بر حسب نوع راکتور نیروگاه اتمی، قسمت اصلی این انرژی و یا بخش کوچکی از آن مورد استفاده قرار می­گیرد.

یکی از تفاوت های اساسی سوخت هسته­ای با سوخت فسیلی، پدیده شکافت هسته­ای در سوخت است. با تولید انرژی به وسیله شکافت، ساختار سوخت به صورت آرام ولی پیوسته تغییر کرده و پاره های شکافت رادیو اکتیو را به وجود می­آورد. از این حهت رعایت مسایل ایمنی و پیش بینی جداره های بازدارنده متوالی در راکتور برای جلوگیری از پخش مواد رادیواکتیو ضروری است.

یکی دیگر از ویژگی های سوخت هسته­ای، امکان استفاده از آن در یک مدار بسته یا چرخه سوخت است. با بازفرایابی سوخت مصرف شده که در حال حاضر در کشورهای صنعتی انجام می­گردد، اورانیوم مصرف نشده و پلوتونیوم تولید شده در راکتور برای مصرف دوباره، برگشت داده می­شود.

در راکتورهای هسته­ای از شکافت هسته­ای برای تولید انرژی گرمایی استفاده می­شود. این انرژی حرارتی به وسیله توربین به انرژی مکانیکی و توسط ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می­شود. بنابراین، راکتورهای هسته­ای همان نقشی را در نیروگاه هسته­ای ایفاد می­کنند که دیگهای بخار در نیروگاه­ های حرارتی با سوخت فسیلی به عهده دارند. تفاوت نیروگاه­های هسته­ای با حرارتی در نوع سوخت مصرفی آنهاست که در اولی از سوفت هسته­ای و در دومی از مواد نفتی، گاز یا زغال سنگ استفاده می­شود.

ماده اصلی که برای سوخت راکتورها به کارمی­رود، اورانیوم یا ترکیباتی از این فلز است که به علت خاصیتی که در جذب نوترون و شکافت هسته­ای دارد، مورد استفاده قرار می­گیرد. اورانیوم یک ماده رادیواکتیو است که در طبیعت یافت می­شود. پلوتونیوم فلز دیگری است که برای سوخت در راکتورهای قدرت به کار می­رود ولی این فلزکه آن هم رادیواکتیو است، در طبیعت یافت نمی­شود و از واکنش های هسته­ای اورانیوم به وجود می­آید.


دانلود ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی - دندانه فلزی

هدف از انجام این مطالعه رنگرزی کالای ابریشمی با رنگزای طبیعی می باشد رنگزای طبیعی جزء رنگزا های زیست سازگار و مورد توجه در حال حاضر می باشد در این پروژه دستیابی به یک شید خاص مد نظر است
دسته بندی نساجی
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 8940 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 174
ایجاد ته رنگ مشکی بر روی کالای ابریشمی توسط رنگزای گیاهی - دندانه فلزی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

هدف از انجام این مطالعه رنگرزی کالای ابریشمی با رنگزای طبیعی می باشد. رنگزای طبیعی جزء رنگزا های زیست سازگار و مورد توجه در حال حاضر می باشد. در این پروژه دستیابی به یک شید خاص مد نظر است. ته رنگ مشکی یکی از ته رنگ هایی است که بدست آوردن آن بر روی کالای نساجی همواره با مشکلاتی مانند ثبات پایین ، بور شدن کالای رنگرزی شده ، عدم سازگاری رنگ های ترکیبی جهت تولید ته رنگ مشکی و ... همراه بوده است. در پروژه حاضر ، با ترکیب دو رنگزای گیاهی و کمک گرفتن از نمک فلزی به ته رنگ مشکی رسیدیم. برای بررسی کیفیت رنگرزی آزمون هایی بر روی کالای رنگرزی شده انجام شد ؛ مثل آزمایش های تعیین ثبات مانند ثبات نوری ، ثبات سایشی (لکه گذاری بر روی پارچه ی شاهد همسان و نا همسان) و همچنین بررسی تاثیر نوع نمک فلزی و غلظت های مصرفی بر روی پایداری رنگرزی بر روی کالای ابریشمی که در نهایت منجر به دست یافتن به مقادیر بهینه از رنگزا و نمک فلزی مصرفی شد.

واژه های کلیدی:

کالای ابریشمی ، رنگزای طبیعی ، زاج سفید ، زاج سبز ، زاج سیاه و بی کرومات پتاسیم

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل 1: مقدمه

1-1 تاریخچه‌ی رنگرزی 2

1-2 تاریخچه‌ی رنگرزی در جهان 3

1-3 تاریخچه‌ی رنگرزی در ایران 4

1-4 سیر تاریخی هنر رنگرزی (قرن 30 قبل از میلاد تا پایان قرن 19 میلادی) 5

1-5 بررسی تاریخی هنر رنگرزی از هزاره میلادی به بعد 8

1-6 رنگرزی 9

1-6-1 مقدمه ای بر رنگ های طبیعی 9

1-6-2 اهمیت رنگرزی با مواد طبیعی 11

1-6-3 کاربرد رنگرزی در صنایع دستی ایران 11

1-7 تاریخچه ابریشم 12

فصل 2 : ابریشم

2-1 انواع ابریشم 15

2-1-1 انواع پیله کرم ابریشم 16

2-1-2 ابریشم عنکبوت 17

2-2 خواص مکانیکی 18

2-3 خواص حرارتی 19

2-4 ترکیب شیمیایی 19

2-5 ساختار 20

2-5-1 سلسله مراتب ساختاری 20

2-5-2 پلی مورف های کریستالی (اعضای چند شکلی بلورین) 21

2-5-3 ساختار تار یا شبکه ی کروی عنکبوت 22

2-6 پردازش 23

2-6-1 عملیات (پردازش) در ارگانیسم زنده 23

2-6-2 تبلور مایع 24

2-6-3 ریولوژی 24

2-6-4 مکانیسم های مونتاژ ابریشم 25

2-6-5 علم تقلید حیاتی 26

2-7 محلول کردن 27

2-8 ابریشم مجدد پردازش شده برای مواد جدید 27

2-8-1 فیلم ها 28

2-8-2 الیاف 30

2-8-3 هیدروژل ها 30

2-8-4 مواد متخلخل سه بعدی اسفنجی 31

2-9 قابلیت تجزیه 31

2-10 مهندسی ژنتیک 31

2-10-1 ژن های مصنوعی ابریشم 32

2-10-2 تجلی cDNA 33

2-11 مواد بیوپزشکی 33

2-12 کاربرد ها 34

2-13 فرایند تولید و تهیه پیله ابریشم 35

2-14 عملیات ابریشم کشی 35

2-15 صمغ گیری ابریشم 36

2-16 خواص فیزیکی و شیمیایی ابریشم 36

2-17 رنگرزی ابریشم 37

2-17-1 عملیات قبل از رنگرزی (صمغ گیری) 37

2-17-2 سفیدگری و روش‌های آن 38

2-17-2-1 اکسیداسیون 39

2-17-2-1-1 آب اکسیژنه 39

2-17-2-2 احیا 39

2-17-3 زدودن زردی ابریشم پس از سفیدگری (روش نوری) 40

2-17-4 رنگرزی ابریشم با رنگزاهای طبیعی 40

2-17-4-1 دندانه پیش از رنگرزی 41

2-17-4-2 دندانه پس از رنگرزی 41

2-17-4-3 رنگ و دندانه توأم 41

2-17-4-4 رنگرزی دندانه آلومینیوم 42

2-17-4-5 رنگرزی دندانه آهن 42

2-17-4-6 رنگرزی دندانه قلع 42

2-17-4-7 رنگرزی با روناس 43

2-17-4-8 رنگرزی با قرمزدانه 43

2-17-4-9 اسپرک 44

2-17-4-10 رنگرزی با بقم 46

2-17-4-11 رنگرزی با نیل یا ایندیگو 46

2-17-4-12 رنگرزی به سایر رنگ ها 48

2-17-4-13 دقت های لازم در رنگرزی با رنگزاهای گیاهی روی ابریشم 50

2-17-4-14 رنگرزی ابریشم با رنگزاهای مصنوعی (رنگرزی جدید) 51

2-17-4-14-1 رنگزاهای اسیدی 52

2-17-4-14-2 رنگزاهای اسیدی میلینگ و خنثی 52

2-17-4-14-3 رنگزاهای متال کمپلکس 53

2-17-4-14-4 رنگزاهای دندانه‌ای (کرمی) 53

2-17-4-14-5 رنگزاهای مستقیم 53

2-17-4-14-6 رنگزاهای بازیک 54

2-17-4-14-7 رنگزاهای رآکتیو 56

فصل 3 : مواد رنگزا

3-1 کروموفرها 59

3-2 اکسوکروم‌ها 60

3-3 رنگزاهای متداول مصرف در رنگرزی الیاف طبیعی 60

3-4-1 رنگینه‌های فلاونوییددار 61

3-4-2 رنگینه‌های تانن‌دار (مازوج‌دار) 62

3-4-3 رنگینه‌های ایندیگویید دار 63

3-4-4 رنگینه‌های یونی 63

3-4-5 رنگینه‌های مستقیم 64

3-4-6 رنگینه‌های آلیزارین‌دار 64

3-5 نوعی تقسیم بندی دیگر مواد رنگزای طبیعی 65

3-6 ساختمان شیمیایی رنگ‌های طبیعی 66

3-7 مازو یا مازوج Oak Gall 68

3-7-1 بافت شناسی مازو 68

3-7-2 خصوصیات فیزیکی مازو 69

3-7-3 انواع مازو 69

3-7-4 موارد استفاده مازو و ترکیبات آن 71

3-7-5 تأثیر مواد شیمیایی در محلول مازوجی 71

3-7-6 ترکیبات مازو 72

3-8 تانن‌ها Tannins 72

3-8-1 تقسیم‌بندی تانن‌ها 73

3-8-2 موارد مصرف تانن‌ها 73

3-9 گیاهان رنگینه دار 74

3-9-1 گیاهان فلاونوییددار 74

3-9-1-1 اسپرک 74

3-9-1-1-1 مشخصات اسپرک 74

3-9-1-1-2 ترکیبات شیمیایی اسپرک 74

3-9-1-1-3 گونه‌های اسپرک 75

3-9-1-1-4 چگونگی برداشت محصول اسپرک 75

3-9-1-1-5 روش‌های رنگرزی اسپرک با دندانه‌های مختلف 75

3-9-1-1-6 رنگرزی اسپرک با دندانه‌های مختلف 76

3-9-1-1-7 رنگرزی اسپرک با دندانه زاج سفید 76

3-9-1-1-8 رنگرزی اسپرک با دندانه کلرور قلع 77

3-9-1-1-9 رنگرزی اسپرک با دندانه بی‌کرومات پتاسیم 77

3-9-1-1-10 رنگرزی اسپرک با دندانه‌های سولفات مس و سولفات آهن 77

3-9-1-2 انجیر (برگ درخت انجیر) 77

3-9-1-3 انگور (برگ درخت انگور) 78

3-9-1-4 توت (برگ درخت توت) 78

3-9-1-5 گلرنگ 79

3-9-1-6 ذلیل 79

3-9-1-7 ختمی 80

3-9-1-8 گل جعفری 80

3-9-1-10 جاشیر 81

3-9-1-11 پیاز (پوست پیاز) 81

3-9-1-12 خَوِشک 81

3-9-2 گیاهان تانن دار (مازوج‌دار) 82

3-9-2-1 انار (پوست انار) 82

3-9-2-1-1 محل رویش 83

3-9-2-1-2 روش رنگرزی الیاف پشم با پوست انار 83

3-9-2-2 اکالیپتوس 84

3-9-2-3 گزنه 85

3-9-2-4 بنه (برگ درخت بنه) 85

3-9-2-5 هلیله 85

3-9-2-6 بلوط (جفت) 86

3-9-2-7 سماق 86

3-9-2-8 گردو (پوست گردو) 87

3-9-2-8-1 مشخصات علمی درخت گردو 88

3-9-2-8-2 ترکیبات شیمیایی گردو 89

3-9-2-8-3 روش رنگرزی الیاف پشم با پوست گردو 90

3-9-3 گیاهان ایندیگویید دار 90

3-9-3-1 نیل 90

3-9-3-1-1 تاریخچه نیل 91

3-9-3-1-2 مشخصات 92

3-9-3-1-3 روش کشت نیل 93

3-9-3-1-4 تکثیر گیاه نیل 93

3-9-3-1-5 روش برداشت محصول نیل 94

3-9-3-1-6 ترکیبات شیمیایی 94

3-9-3-1-7 ساختار شیمیایی رنگ‌های نیل 95

3-9-3-1-8 نحوه رنگرزی نیل 95

3-9-3-1-9 شستشوی بعد از رنگرزی 97

3-9-3-1-10 رنگرزی کالای پشمی با ایندگو (نیل) 98

3-9-3-1-11 روش رنگرزی 98

3-9-3-2 وسمه 99

3-9-3-3 آفتابگردان 99

3-9-4 گیاهان دارای رنگینه‌های یونی 100

3-9-4-1 قرمزدانه 100

3-9-4-1-1 انواع قرمزدانه 100

3-9-4-1-1-1 خانواده Dactylopiida100

3-9-4-1-1-2 خانواده Kermide101

3-9-4-1-1-3 خانواده Lacciferdae102

3-9-4-1-1-4 قرمزدانه لهستانی 102

3-9-4-1-1-5 قرمزدانه ارمنی 103

3-9-4-1-2 طریقه جمع‌آوری قرمزدانه 103

3-9-4-1-3 مشخصات فیزیکی قرمزدانه 103

3-9-4-1-4 مشخصات بازرگانی قرمزدانه 104

3-9-4-1-5 تهیه مواد مختلف از قرمزدانه 104

3-9-4-1-6 ساختار رنگی قرمزدانه 105 مدت 45 دقیقه به نقطه جوش می‌رسانند و به طور ملایم آن را آنقدر می‌جوشانند تا می‌زنند و برای مرتبه دوم به ده روز، راکد می‌گذارند. رمزدانه محلول آمونیاک

3-9-4-1-7 روش‌های رنگرزی قرمزدانه با دندانه‌های مختلف 105

3-9-4-1-7-1 رنگرزی قرمزدانه با دندانه زاج سفید 105

3-9-4-1-7-2 رنگرزی قرمزدانه با دندانه کلرور قلع 106

3-9-4-1-7-3 رنگرزی قرمزدانه با دندانه کرم 106

3-9-4-1-7-4 رنگرزی قرمزدانه با دندانه سولفات آهن 107

3-9-5 گیاهان دارای رنگینه‌های مستقیم 108

3-9-5-1 زردچوبه (کرکوم) 108

3-9-5-2 زعفران 109

3-9-6 گیاهان آلیزارین‌دار 109

3-9-6-1 روناس 109

3-9-6-1-1 نوع خاک و آماده‌سازی 110

3-9-6-1-2 کود 110

3-9-6-1-3 فصل کشت 111

3-9-6-1-4 روش کاشت 111

3-9-6-1-5 میزان بذر مصرف شده در هر هکتار 111

3-9-6-1-6 داشت (آبیاری و نگهداری) 111

3-9-6-1-7 مبارزه با علف‌های هرز (سله‌کشی) 111

3-9-6-1-8 خاک‌دهی پای بوته‌ها 112

3-9-6-1-9 آفات و بیماری‌ها 112

3-9-6-1-10 برداشت 112

3-9-6-1-11 نحوه برداشت 112

3-9-6-1-12 بذرگیری 112

3-9-6-1-13 فرآورده‌های روناس در کارخانه‌های روناس سایی 112

3-9-6-1-14 مکان‌های تولید 113

3-9-6-1-15 تهیه‌ی رنگینه از گیاه روناس 113

3-9-6-1-16 ساختار رنگی روناس 113

3-9-6-1-17 روش‌های رنگرزی روناس با دندانه‌های مختلف 116

3-9-6-1-17-1 رنگرزی روناس با دندانه زاج سفید 117

3-9-6-1-17-2 رنگرزی روناس با دندانه‌ بی‌کرومات پتاسیم یا سدیم 118

3-9-6-1-17-3 رنگرزی روناس با دندانه کلرور قلع 118

3-9-6-1-17-4 رنگرزی روناس با دندانه سولفات مس 119

3-9-6-1-17-5 رنگرزی روناس با دندانه سولفات آهن 119

3-9-6-1-18 مقایسه دندانه‌های مختلف روی روناس 119

3-10 تقسیم بندی رنگزا های طبیعی بر اساس رنگ حاصله 121

3-11 مزایای رنگزاهای طبیعی 122

3-12 معایب رنگزاهای طبیعی 122

3-13 دندانه ها در رنگرزی با رنگزاهای طبیعی 123

3-13-1 دندانه های معدنی 123

3-13-2 دندانه های نباتی 123

3-14 رنگزاهای مصنوعی 124

3-15 مقایسه فنی رنگزاهای طبیعی و شیمیائی 124

فصل4 : شرایط رنگرزی

4-1 تعریف و مراحل رنگرزی 126

4-2 سرعت رنگرزی 126

4-3 تعادل رنگرزی 127

4-4 قدرت نفوذ رنگینه‌های طبیعی 128

4-5 ظرفیت یکنواختی رنگینه‌های طبیعی 128

4-6 انواع رنگرزی الیاف طبیعی 128

4-6-1 رنگرزی دندانه‌ای 129

4-6-1-1 روش پیش دندانه 129

4-6-1-1-1 مزایا در روش پیش دندانه 129

4-6-1-1-2 معایب در روش پیش دندانه 130

4-6-1-2 روش همزمان 130

4-6-1-2-1 مزایا در روش همزمان 131

4-6-1-2-2 معایب در روش همزمان 131

4-6-1-3 روش پس دندانه 132

4-6-1-3-1 مزایا در روش پس دندانه 132

4-6-1-3-2 معایب در روش پس دندانه 133

4-6-2 رنگرزی خمی 133

4-6-2-1 توصیه های کاربردی در رنگرزی خمی 134

4-6-3 رنگرزی الیاف سلولزی 135

4-6-3-1 روشهای دندانه‌دار کردن الیاف سلولزی 135

4-6-4 رنگرزی ترکیبی 136

4-7 ثبات رنگرزی 137

4-7-1 ثبات نوری 137

4-7-2 ثبات شستشویی 137

4-7-3 ثبات سایشی 138

4-8 عوامل آسیب‌رسان به الیاف و رنگها 139

4-8-1 عوامل آسیب رسان غیرزنده 139

فصل 5 : تکنیک های رنگرزی الیاف طبیعی توسط رنگزاهای طبیعی

5-1 تکنیک‌های رنگرزی الیاف سلولزی با رنگزا ‌های طبیعی 142

5-1-1 خواص الیاف سلولزی 142

5-1-2 رنگرزی الیاف پنبه با روناس 142

5-1-3 رنگرزی کالای پنبه‌ای با ایندیگو (نیل) 142

5-1-3-1 روش حل کردن ایندیگو 142

5-1-3-2 روش رنگرزی 142

5-2 تکنیک‌های رنگرزی الیاف ابریشم با رنگزا های طبیعی 143

5-2-1 خواص الیاف ابریشم 143

5-2-2 آماده‌سازی ابریشم برای رنگرزی 144

5-2-3 صمغ‌گیری ابریشم 144

5-2-3-1 صمغ‌گیری به صورت سنتی 144

5-2-4 باردهی ابریشم 145

5-2-5 روش‌های دندانه‌دادن و رنگرزی الیاف ابریشم 145

5-2-5-1 رنگرزی الیاف ابریشم با روناس 145

5-2-5-2 روش دندانه‌دادن 146

5-2-5-3 رنگرزی الیاف ابریشم با قرمزدانه 146

5-2-5-4 رنگرزی الیاف ابریشم با پوست گردو 146

5-2-5-5 رنگرزی الیاف ابریشم با نیل 147

5-2-5-6 رنگرزی الیاف ابریشم با پوست انار 147

منابع

منابع فارسی 149

منابع لاتین 150

فهرست جدول ها

عنوان صفحه

فصل 2 : ابریشم

جدول 1 – خواص مکانیکی ابریشم در مقایسه با دیگر الیاف 17

جدول 2 – انواع ابریشم عنکبوت شامل عضو ترشح کننده و کارایی ابریشم 18

جدول 3 – ویژگی های طیف مادون قرمز برای کمک در روشن شدن ساختار پلی مورف های فیبرویین ابریشم 22

جدول 4 – مقایسه خصوصیات مکانیکی ابریشم های معمول با دیگر الیاف و بافت های زیستی امروزی 33

جدول 5 - رنگ های مشاهده شده هنگامی که طول موج بخصوصی از نور خورشید جذب گردد 57

فصل 3 : مواد رنگزا

جدول 6 - استاندارد رنگ ‌بندی قرمزدانه و ثبات آن در برابر عوامل مختلف 107

جدول 7 - رنگ‌بندی رنگ‌های به دست آمده در رنگرزی با روناس 120

فصل4 : شرایط رنگرزی

جدول 8 تغییرات رنگ و لگه‌گذاری در شستشو 138

فهرست شکل ها

عنوان صفحه

فصل 1: مقدمه

شکل 1 - نقاشی دیواری مربوط به هنر کهن مصر 2

شکل 2 - فرش پازیریک 4

فصل 2 : ابریشم

شکل 3 - عکسهایی از الیاف ابریشم خام از دورههای تجاری 16

شکل 4 - نمایش شماتیک ساختار سلسله مراتبی در ابریشم هاو حالات تحلیلی تشخیص 20

شکل 5 - عکسهای میکروسکوپی با قدرت اتمیاز فیلمهای ابریشم 28

شکل 6 - عکسهایی از الیاف الکتروریسیشدهازفیبروئینب از پردازش 30

شکل 8 - ابریشم رنگرزی شده با روناس 43

شکل 9 – حشره قرمز دانه 44

شکل 10 – کالای رنگرزی شده با قرمز دانه 44

شکل 11 – گیاه اسپرک 45

شکل 12 – کالای رنگرزی شده با اسپرک 45

شکل 13 – کالای رنگرزی شده با نیل 48

شکل 14 - کارگاه سنتی قم ، رنگرزی ابریشم با رنگزاهای گیاهی 50

شکل 15 - کلاف‌ها آماده برای حمل به داخل ماشین 55

شکل 16 - ماشین رنگرزی و کلاف های رنگ شده 55

شکل 17 - خشک کردن کلاف های ابریشم پس از سانتریفوژ کردن در سایه 56

فصل 3 : مواد رنگزا

شکل 18 - شکل گیاه نیل 91


دانلود تست نامیدن اسامی و افعال

از آن جائیکه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت آفازی، آنومی1 یا نام پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
تست نامیدن اسامی و افعال

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

از آن جائیکه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت آفازی، آنومی[1] یا نام پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود. از این رو هدف ما از تهیه تست مذکور، فراهم کردن منبعی برای تمرینات بالینی، تحقیقات آفازی و همچنین تحقیقات روان – زبان شناختی[2] می‌باشد. بعلاوه از آنجا که بیشتر تست‌های به کار برده شده در این زمینه بر نامیدن اسامی تأکید دارند، در تمرینات بالینی به نوعی، نیاز به ارزیابی کاملتر شناخت فعل احساس می‌شود و تأکید بر طراحی درمانهایی وجود دارد که بطور خاص، نقایص فعلی را مورد توجه قرار می‌دهند.

فهرست مطالب

فصل اول (معیار سازی تست نامیدن اسامی و افعال)

1-1 بیان مسئله 1

2-1 کاربردهای عمومی1

3-1 تعریف مفاهیم3

فصل دوم (مباحث نظری

1-2 مقدمه6

2-2 مدل پردازش واژگانی11

3-2 مکانیسم‌های پردازش واژگان 13

- سطح بازشناسی13

- پردازش معنایی14

- برونداد واژگان14

4-2 آسیب‌ها15

- سطح بازشناسی15

- درونداد واژگانی18

- پردازش معنایی19

- برونداد واژگانی22

5-2 کاربردهای کلینیکی مدل‌واژگانی24

- جدول ارزیابی تکالیف واژگانی26

فصل سوم (معرفی تست

1-3 مقدمه27

2-3 موارد کاربردی مجموعه29

3-3 ساختار تست31

- انتخاب گزینه31

- طبقه‌بندی اطلاعات قراردادی35

- شکل دستوری افعال در مجموعه37

4-3 ساختار لیست‌های تطبیق داده شده42

- بسامد42

- سن فراگیری44

- میزان آشنایی46

شاخصهای دیگر 47

- قابلیت تصور47

- پیچیدگی بینایی49

5-3 زیرگروه لیست‌ها50

6-3 اطلاعات بدست آمده از شرکت‌کنندگان مسن بدون آسیب مغزی51

7-3 نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیلة ارزیابی 52

8-3 فرمهای معرفی53

9-3 راهنمائی‌هایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران زبان پریش54

10-3 ارزیابی رفتارهای بیمار زبان پریش55

فصل 4 (اجرای تست

1-4 ساختار تست اسامی و افعال56

- شماره آیتم مواد آزمون56

- هدف57

- پاسخ اولیه57

- مدت زمان ارائه پاسخ57

- یادآوری57

2-4 شرایط تحصیلی و سنی شرکت‌کنندگان59

3-4 جداول ارزیابی60

نامیدن اسامی 61

نامیدن افعال 68

فصل 5 (بحث و نتیجه‌گیری

1-5 تهیه جدول آماری72

2-5 نتیجه‌گیری72

3-5 جداول نتایج

  • تست نامیدن اسامی74
  • تست نامیدن افعال 78

واژه‌نامه 80


دانلود طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی

دراین پروژه یک کلید برای مشتری قرار دارد که با هربار فشار دادن توسط مشتری ها شمارهی نمایشگر مشتری یک عدد افزایش می یابد ونوبت می دهد و هنگامی که به عدد نه رسید مجددا از شماره ی یک نوبت می دهد
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 1234 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

دراین پروژه یک کلید برای مشتری قرار دارد که با هربار فشار دادن توسط مشتری ها شمارهی نمایشگر مشتری یک عدد افزایش می یابد ونوبت می دهد و هنگامی که به عدد نه رسید مجددا از شماره ی یک نوبت می دهد.همچنین سه کلید برای سه اپراتور های باجه های بانک که با هربار فشار دادن یکی از اپراتور های بانک شماره ی بعدی را در نمایشگر اپراتور مربوطه نمایش می دهد و به ترتیب نوبت مشتری ها را به سوی اپراتور مربوطه فرا می خواند.

فهرست مطالب

چکیده : نحوه کار دستگاه

کاربرد 1

مقدمه و تاریخچه..1

فصل اول : میکرو پروسسورها ..3

1-1 انواع میکروپرسسورها..4

2-1 الکترونیک در زندگی امروز..5

3-1 سیستمهای الکترونیکی..6

4-1 مدارهای خطی و مدارهای رقمی..6

5-1 مختصری راجع به AVR..7

6-1 طراحی برای زبانهای C و BASIC..8

7-1 خصوصیات ATMEGA16/ATMEGA16L9

1-7-1 خصوصیات جانبی10

2-7-1 فیوز بیت های ATMEGA1612

8-1 بررسی پورت های میکرو کنترلر14

1-8-1 پورت B14

2-8-1 پورت C17

3-8-1 پورت D18

9-1 مدار داخلی ATMEGA1621

فصل دوم : سخت افزار 22

1-2 طرز کار المان های مدار23

2-2 شماتیک ونحوه اتصالات قطعات25

3-2 تصویر مونتاژ شده مدار26

فصل سوم : نرم افزار27

1-3 برنامه 28

2-3 شرح برنامه31

طرح پروتل مدار35

ضمائم

فهرست منابع


دانلود نحوه حفاری تونل

تونلها و فضاهای زیزمینی برای مقاصد متنوعی ایجاد می‌شود که از آن میان می‌توان موارد زیر را نام برد تونلهای حمل و نقل و دسترسی ، تونلهای آب بر ، فضاهای زیرزمینی بزرگ (ایستگاههای مترو ، نیروگاهها ، انبارهای زیرزمینی و کارگاههای استخراج مواد معدنی)
دسته بندی عمران
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 10800 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
نحوه حفاری تونل

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

تونلها و فضاهای زیزمینی برای مقاصد متنوعی ایجاد می‌شود که از آن میان می‌توان موارد زیر را نام برد:
تونلهای حمل و نقل و دسترسی ، تونلهای آب بر ، فضاهای زیرزمینی بزرگ (ایستگاههای مترو ، نیروگاهها ، انبارهای زیرزمینی و کارگاههای استخراج مواد معدنی).

طراحی هر یک از فضاهای فوق مستلزم دسترسی به داده‌های مناسب و به کارگیری تمهیدات ویژه است. در هر مورد طراح باید ضمن آگاهی دقیق از شرایط زمین ، ابتدا در جهت بهبود کیفیت مصالحی که قرار است تونل در آن حفر شود، اقدام نماید. در بسیاری از زمینها تونلهای حفر شده نمی‌توانند خودنگهدار باشند و برای پابرجا نگهداشتن آنها باید از حایلهایی استفاده کرد.

به نظر می‌رسد که مهمترین عامل در طراحی تونل ، یا هر فضای زیرزمینی دیگر ، تامین پایداری آن است. قرارگیری این گونه سازه‌ها در میان مصالح طبیعی ، یعنی سنگ و خاک ، باعث شده است که شرایط زمین شناسی نقش اصلی را در پایداری ایفا نمایند.

فهرست مطالب

چکیده :1

بخش اول. 2

فصل اول. 2

کلیات.. 2

1-1- آشنایی.. 2

1-2- مراحل تونلسازی.. 2

1-3- طبقه بندی تونلها3

1-3-1- تونلهای حمل و نقل.. 3

1-3-2- تونلهای صنعتی.. 3

1-3-3- تونلهای معدنی.. 4

1-4- تاریخچه تونلسازی.. 4

فصل دوم. 5

مطالعه ساختگاه تونل.. 5

2-1- آشنایی.. 5

2-2- جمع آوری اطلاعات.. 7

2-3- بررسی نقشه های توپوگرافی و عکسهای هوایی منطقه. 7

2-4- مطالعات زمین شناسی سطحی.. 8

2-5- مطالعات ژئوفیزیکی.. 9

2-6- حفر گمانه های اکتشافی.. 10

2-6-1- طراحی شبکه گمانه ها10

د- افقهای آبدار11

هـ- مناطق برشی.. 11

2-6-2- سیستم حفر گمانه ها12

2-6-3- ثبت نمودار گمانه. 13

2-7- مطالعات آب شناسی.. 14

2-7-1- آزمایش لوفران. 14

2-7-2- آزمایش لوژن. 15

2-8- حفر گمانه های افقی.. 16

2-9- حفر گالری های اکتشافی.. 17

2-10- آزمایشهای برجا17

2-10-1- آزمایش بارگذاری صفحه ای.. 18

2-10-2- آزمایش جک تخت.. 19

2-10-3- آزمایش مغزه گیری مجدد. 20

2-11- مطالعات آزمایشگاهی.. 20

2-12- ارزیابی ساختگاه تونل.. 21

2-12-1- مشخصات سنگ... 22

2-12-2- خاک.. 22

2-12-3- آب زیرزمینی.. 22

2-13- بهسازی و آماده سازی زمین.. 22

2-13-1- بهسازی زمینهایخاکی.. 22

الف- استفاده از هوای فشرده23

ب- پیش زهکشی.. 23

ج- تزریق دوغاب.. 23

د- یخبندان. 23

2-13-2- بهسازی زمینهای سنگی.. 23

2-14- هزینه های نسبی مطالعه ساختگاه تونل.. 24

فصل سوم. 25

طراحی تونل.. 25

3-1- آشنایی.. 25

3-2- شکل و ابعاد مقطع تونل.. 25

3-2-1- تونلهای معادن. 25

شکل 3- 1. 25

3-2-2- تونلهای راه26

شکل 3- 2. 27

3-2-3- تونلهای راه آهن.. 27

الف- مقطع دایره27

ب- مقطع چهارگوش... 27

ج- مقطع D.. 28

د- مقطع نعل اسبی.. 28

شکل 3- 3. 28

3-2-4- تونلهای مترو28

3-2-5- تونلهای آبرسانی.. 29

شکل 3- 6. 30

فصل چهارم. 31

تجهیز کارگاه31

4-1- آشنایی.. 31

4-2- احداث جاده دسترسی.. 31

4-3- تسطیح محل دهانه تونل.. 32

4-4- احداث ترانشه جلو تونل.. 32

4-5- احداث ایستگاههای نقشه برداری.. 32

4-6- احداث اطاقک نگهبانی دهانه تونل.. 33

4-7- احداث تأسیسات صنعتی مورد نیاز33

4-7-1- کمپرسورخانه. 33

4-7-2- نیروگاه برق. 33

4-7-3- چراغخانه. 33

4-7-4- مخزن آب.. 33

4-8- احداث تأسیسات اداری و رفاهی.. 34

4-9- انبار مواد منفجره34

4-10- برنامه ریزی عملیات حفر تونل.. 34

فصل پنجم. 35

حفر تونل به وسیله ماشینهای بازویی.. 35

6-1- آشنایی.. 35

شکل 5- 1. 36

5-2- اجزای دستگاه36

5-2-1- بدنه. 36

5-2-2- موتور36

5-2-3- بازو36

5-2-4- سر مته. 37

الف- ماشین با برش شعاعی.. 37

شکل 5- 2. 37

ب- ماشین با برش عرضی.. 37

5-2-5- ناخنهای حفار39

5-2-6- سیستم بارگیری.. 39

5-3- مشخصات دستگاه41

5-4- شیوه حفاری به وسیله ماشین بازویی.. 42

5-4-1- حفاری به روش پودر کردن. 42

5-4-2- حفاری به روش تراشه کردن. 42

5-5- حفاری با استفاده از جت آب.. 43

5-6- قابلیت حفاری دستگاههای بازویی.. 45

5-7- انعطاف پذیری دستگاه برای حفر تونل در شرایط مختلف.. 45

5-8- مزایا و معایب دستگاههای بازویی.. 46

5-8-1- مزایا46

5-8-2- معایب.. 47

فصل ششم. 48

حفر تونل به وسیله ماشینهای تمام مقطع. 48

6-1- آشنایی.. 48

6-2- قسمتهای مختلف ماشین.. 48

6-2-3- ابزار برش... 50

الف- ابزار برش برای ماشینهای مخصوص زمینهای نرم. 52

ب- ابزار برش برای ماشینهای حفر سنگ... 52

6-2-4- آرایه های ابزار برش در صفحه حفار54

الف- ابزار برش مرکزی.. 54

ب- ابزار برش میانی.. 54

ج- ابزار برش محیطی.. 54

6-2-5- چنگ زنها55

6-2-6- جکهای رانش صفحه حفار56

6-2-7- سیستم بارگیری و تخلیه مواد حفر شده57

6-2-8- بازوی نصاب.. 58

6-3- نحوه کار ماشین.. 58

6-3-1- عمل حفر. 58

الف- مرحله اول- استقرار دستگاه59

ب- مرحله دوم- انجام چرخه حفاری.. 59

ج- مرحله سوم- استقرار مجدد دستگاه60

د- مرحله چهارم – جلو رفتن ماشین.. 60

6-3-2- تخلیه مواد. 60

6-4- مکانیسم حفاری با ماشین.. 61

6-4-1- مبانی تئوری.. 61

6-5- عملکرد ماشین در سنگهای سخت.. 62

6-6- کاربرد ماشین در تونلهای کوچک... 64

6-7- داده های زمین شناختی لازم برای انتخاب ماشین.. 64

6-8- کنترل مسیر ماشین.. 65

منابع و مأخذ 67


دانلود تحقیق در مورد مقره

خطاهای ایجادشده بر روی خطوط انتقال فشار قوی می توانند به خاموشی های گسترده منجر شوند و در نتیجه زیانهای اقتصادی وسیعی را باعث گردند
دسته بندی برق
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 14809 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101
تحقیق در مورد مقره

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

خطاهای ایجادشده بر روی خطوط انتقال فشار قوی می توانند به خاموشی های گسترده منجر شوند و در نتیجه زیانهای اقتصادی وسیعی را باعث گردند . مهندسین بهره بردار باید قابلیت اطمینان بهره برداری را مدنظر قرار دهند و در عین حال تاکید زیادی بر روی مهندسی صحیح سیستم قدرت داشته باشند . یک مؤلفه کلیدی قابلیت اطمینان در خطوط انتقال ، انتخاب مقره های فشار قوی مناسب است.

چون مقره ها عایق بسیار خوبی می باشند، لذا از آنها برای جداکردن سیم حامل جریان از پایه و کنسول استفاده می شود و در نتیجه پایه و کنسول بدون برق می مانند.تنها عیبی که مقره ها دارند این است که چون آنها را از چینی و شیشه می سازند، در اثر بی احتیاطی ، ضربه و یا عوامل جوی می شکنند و یا ترک بر می دارند. مقره ها مانند کابل های زمینی برای سطح ولتاژهای معینی درست شده اندکه هر کدام برای ولتاژ بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده بسیار وسیع از مقره های پلیمری در سیستمهای انتقال و توزیع,آنرا به سمت یک جستجو وکاوش پیشرفته برای قیمت پایین با کیفیت بالا سوق داده است. این جستجو و کاوش با استفاده از رزین های پلیمری و کامپوزیتی ، منتج به اجرای بهتر و مزایایی در قیمت گردیده است. هر چند در حالی که گاها ً بعضی خواص عایقی در این نوع مقره ها

بهبود یافته اند ، اما بعضی دیگر از خواص مقره ها ، نمایش ضعیفی داشته اند.

در این پروژه سعی شده است که ضمن معرفی انواع مقره ها، به طرز ساخت ،کاربرد ، مزایا و معایب هر یک از آنها نیز اشاره شود. همچنین شکل های مربوط به انواع مقره ها و مشخصات فنی آنها در ضمیمه آورده شده است.

فهرست مطالب

مقدمه ...... 5

جنس مقره ها 7

انواع مقره ها 12

شکست الکتریکی در مقره ها 21

آزمایش مقره های خطوط هوایی 22

مقره های کامپوزیت در مقایسه با مقره های پرسیلین 27

ضمیمه . 31

نمونه هایی از گزارش آزمایشات صورت گرفته بر روی انواع مقره --- 32

مشخصات فنی برخی از مقره ها 77

تصاویر مقره های مختلف 92


دانلود مقاله درباره انرژی

دانلود مقاله درباره انرژی و انواع انرژی
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله درباره انرژی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انرژی*


انرژی را می توان به عنوان توانایی انجام دادن کار تعریف کرد. ماده و انرژی، اساس هر چیزی را در زندگی تشکیل می دهند. ماده در قیاس با انرژی، حضور عینی تر و ملموس تری دارد. انرژی از طریق حرارت دادن، حرکت دادن، و یا برقدار کردن، اثر می کند.

انرژی همواره با تغییر همراه است. هنگامی که انرژی از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود، تغییرات فیزیکی، شیمیایی یا زیست شناختی رخ می دهد، مثل زمانی که انرژی شیمیایی مواد سوختنی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. در خلال این تغییرات، مقدار کل انرژی موجود، ثابت می ماند. انرژی را نمی توان ایجاد کرد یا از بین برد.

شکلهای انرژی

مقدار کل انرژی، به شکلهای متفاوت و با تنوعی وسیع در جهان، پراکنده شده است. مفاهیم آشنایی نظیر انرژی گرمایی، انرژی نوری، انرژی الکتریکی و انرژی صوتی از جمله شکلهای انری هستند.

پتانسیل، یک واژه عام است که به منظور توصیف هر نوع انرژی ذخیره شده به کار می رود. شلیک کردن یک منجنیق ساده می تواند فرصت مناسبی برای مطالعه انرژی پتانسیل یک نوار کشسان کشیده شده باشد. انرژی پتانسیل یک بمب اتمی قادر است در سطح وسیعی خرابی ایجاد کند، در حالی که یک نیروگاه هسته ای می تواند همان انرژی پتانسیل را برای استفاده بشر مهیا سازد. انرژی پتانسیل را می توان در انرژی پتانسیل شیمیایی باتری یک ماشین حسابگر یا در انرژی پتانسیل گرانشی آب جمع شده در پشت یک سد نیروی هیدرو الکتریک پیدا کرد.

انرژی جنبشی عبارت است از آن انرژی است که یک شیء، به دلیل آنکه در حال حرکت است، داراست. اشیای متحرک، از الکترون نامرئی که حول هسته اتم در گردش است گرفته تا یک ستاره بزرگ در مسیر خویش در پهنه گیتی، همگی به نسبت جرم و سرعتشان دارای انرژی جنبشی هستند.

تمام شکلهای انرژی را می توان تقریبا به دو نوع تقسیم کرد : انرژی درجه بالا و انرژی درجه پایین. انرژی الکتریکی به لحاظ آنکه می تواند به راحتی به شکلهای مفید دیگری تبدیل یابد، از نوع انرژی درجه بالا محسوب می شود. تبدیل گرما در دمای پایین به هر نوع دیگری از انرژی، به دشواری انجام می گیرد. به همین دلیل، انرژی گرمایی را معمولا از نوع درجه پایین توصیف می کنند.

قسمت اعظم انرژی ما به نحوی از خورشید تأمین می شود. انرژی خورشید، این امکان را به گیاهان می دهد تا غذای مورد نیاز انسان و حیوانات را تولید کنند. انرژی خورشید در زغال سنگ، چوب و نفت ذخیره شده است. انسان این مواد را می سوزاند تا انرژی حاصل از آنها برایش کار انجام دهد. رشد و تکامل انسان، رابطه نزدیکی با کشف منابع جدید انرژی از سوی وی دارد.


دانلود مقاله بانکداری نوین و تعریف ان

مقاله بانکداری نوین و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
مقاله بانکداری نوین و تعریف ان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بانکداری نوین و تعریف ان*


در بانکداری نوین مؤلفه های متعددی وجود دارند که برروند تجهیز منابع پولی بانک‌ها ومؤسسات مالی تأثیر می‌گذارند. شناسایی وتعیین میزان تأثیر ونوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانک‌ها در تجهیز منابع پولی مقوله‌ای مهم می باشد. امروزه شرایط و موقعیت‌های مؤسسات مالی وبانک‌ها با یکدیگر یکسان نیست وممکن است مؤلفه‌های تأثیرگذاربرتجهیزمنابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. مؤلفه های فناوری اطلاعات وارتباطات، مهارت2، نیروی انسانی شاغل در بانک‌ها، تنوع وکیفیت3 خدمات بانکی، رضایت مشتریان ازکارکنان ومطلوبیت محیط داخلی ومحل استقرار شعب در بانکداری نوین ابزارهای مهمی هستند که برای جذب بهینه منابع پولی ازآنها استفاده می‌شود. دراین مقاله ابتدا مفهوم تجهیزمنابع پولی ومؤلفه های تأثیرگذار برآن مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مورد میزان تأثیر ونوع رابطه مؤلفه‌ها برتجهیزمنابع پولی بحث شده است. این مقاله تحقیقی در پی پاسخگویی به این سؤال است که آیا بین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تجهیزمنابع پولی و موفقیت بانک‌ها ومؤسسات مالی در جذب منابع مالی رابطه وجود دارد؟ به منظور پاسخگویی به این سؤال فرضیه‌های تحقیق تنظیم و به بوته آزمون نهاده شد. و نتایج قابل توجهی به دست آمده است. .

واژگان کلیدی: تجهیزمنابع پولی، فناوری اطلاعات وارتباطات، مهارت نیروی انسانی، تنوع خدمات بانکی، کیفیت خدمات بانکی، رضایت مشتریان.

مقدمه

شاید بارزترین پدیده بانکداری در عصر حاضر جهانی شدن باشد. بانکها و مؤسسات مالی در گذشته از طریق انجام عملیات بانکی به جذب منابع مالی میپرداختند. در حال حاضر بانک‌ها مانند سایر سازمانها در سطح جهانی داد و ستد می‌کنند، از طرفی با توسعه روزافزون تکنولوژی و صنعتی شدن کشورها در جذب منابع مالی تغییرات چشمگیری به وجود آمده است، به نحوی که شبکه‌های اتوماسیون بانکی و بانکداری اینترنتی یکی از مهمترین راههای تجهیز منابع مالی برای بانکها و مؤسسات مالی شده اند. امروزه بانک ها برای افزایش قدرت نقدینگی و بالا بردن کیفیت خدمات خود، خدمات مالی غیربانکی نیز به مشتریان ارائه می‌کنند و با خرید سازمانهای کارگزاری مانند شرکت‌های بیمه و معاملات ملکی در بازارهای غیررسمی نیز فعالیت می‌کنند و منابع عمده ای را به سمت خود جذب مینمایند. واقعیتی که بانک‌ها و مؤسسات مالی در ایران نباید از آن غافل باشند این است که در یک بازار رقابتی سالم جهانی، منابع مالی چه از طریق عملیات بانکی و چه از طریق فعالیت‌های غیربانکی به راحتی قابل دسترسی نمیباشد. بانکها و مؤسسات مالی برای انجام فعالیت‌های بانکی مطابق استانداردهای جهانی و همچنین برای انجام فعالیتهای مالی غیربانکی نیاز به بسترسازی و انجام اصلاحات اساسی در ساختار خود دارند. در عصر حاضر به دلیل وجود رقابت بین بانک‌ها و مؤسسات مالی برای جذب بیشتر منابع، تسلط بر مؤلفه‌های مؤثر بر تجهیز منابع مالی اهمیت ویژهای یافته است. دراین مقاله پژوهشی، ما به مطالعه وبررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر جذب منابع مالی پرداخته‌ایم. جذب منابع مالی علاوه بر اینکه مهمترین رسالت مؤسسات مالی و بانکها میباشد، تأثیر مهمی در تنظیم صحیح گردش پول و استقرار یک نظام پولی و اعتباری صحیح و متناسب با برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت کشور دارد. مؤلفههای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد باعث میشوند که جذب منابع مالی در بانکها، با روشی صحیح و در مسیری مناسب انجام گیرد.


دانلود مقاله درباره انرژی آب

دانلود مقاله درباره ارنژی اب و چرخ های ابی
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مقاله درباره انرژی آب

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انرژی آب*


چرخهای آبی

مصرف آب به عنوان دومین منبع انرژی (بعد از آتش) برای بشر محسوب می‎شود. از این‎رو چرخهای آبی در تاریخ توسعه و مصرف انرژی، نقش مهمی ایفا می‎کنند. چرخهای آبی دستگاه‎های مکانیکی ساده‎ای هستند که ما می‎توانیم برای درک برخی مفاهیم هم و کلیدی از آنها یاری جوئیم.

انرژی جنبشی

برای درک و روشن شدن، مطلب را با مثال ساده‎ای آغاز می‎کنیم. اگر در حال عبور از نهر ابی باشیم، این حس در ما ایجاد می‎شود که آب در جهت خلاف پاهای ما به شدت عبور می‎کند. در نهرهایی که جریان آب در آنها تند باشد باید مراقب باشیم که شدت (فشار) آب باعث افتادن ما نشود. همین‎طور کشش و فشار امواج را هنگام گذر از کنار دریا حس می‎کنیم. گاهی اوقات هنگام نزدیک شدن امواج،‌ می‎توانیم سریع پاهایمان را کنار بکشیم، یقیناً اگر در زیر یک آبشار باشیم، فشار آب را روی بدنمان احساس می‎کنیم. اگر اندکی این چرخ را در نحری که آب در آن جریان دارد،‌ داخل کنیم. جریان آب در جهت خلاف آن بر آن فشار می‎آورد، درست همانند زمانی که ما داخل آب هستیم شویم. فشار آب موجود در جهت فاضلاب فقط یک پدال (پرگا)، موجب چرخش چرخ می‎شود. اگر محور چرخ را به یک دستگاه وصل کنیم قادر به انجام کار مفید، نظیر آسیا کردن غلات می‎باشیم. پایه و اساس چرخ

آبی، درک مفهوم فوق می‎باشد.

حال، مشاهده‎ای مرتبط در این زمینه را در نظر مجسم سازید: زمانی که داخل یک استخر یا حوض مخصوص شنا ایستاده‎ایم و یا در حال گذشتن از آن هستیم، هیچ نگران این قضیه نیستیم که جریان آب موجب عدم تعادل و نهایتاً افتادن ما شود. مشابه آن در مورد چرخ آبی هم صدق می‎کند. قرار دادن چرخ آبی در استخر شنا، مانع حرکت چرخ می‎شود. به تفاوتی بین شرایط فعلی و شرایطی که قبلاً راجع به آن بحث شد، وجود دارد؟ در استخر شنا با حوض، جریان آب، ثابت و یا اینکه خیلی کند می‎باشد. تنها آب جریا (متحرک) باعث هل دادن و به حرکت درآوردن ما و همین‎طور باعث چرخاندن، چرخ آبی می‎شود. به حرکت درآمدن ما و چرخ آبی، بیانگر انجام کار می‎باشد. تنها آب جاری،‌ توان انجام کار را دارد. مطلب فوق مبین این مسئله است که آب جاری (آبی که دارای حرکت باشد) دارای نوع انرژی می‎باشد. همان‎طوری که قبلاً گفته شد، اگر چرخ آبی را به یک دستگاه مکانیکی وصل کنیم، دستگاه قادر به انجام کار نظیر: آسیا کردن فلات یا اره کردن چوب می‎باشد. تعمیم عبارت فوق بیان این مطلب است که:

«انرژی جنبشی، باعث انجام کار می‎شود.»


دانلود مقاله درباره استفاده از فیبر نوری برای انتقال نور خورشید به مکانهای سربسته

دانلود مقاله درباره استفاده از فیبر نوری برای انتقال نور خورشید به مکان های سربسته
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله درباره استفاده از فیبر نوری برای انتقال نور خورشید به مکانهای سربسته

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره استفاده از فیبر نوری برای انتقال نور خورشید به مکانهای سربسته*

SUNLIGHT TRANSPORT SYSTEM

همانطور که در عکس های بالا مشاده می کنید می توان در روز با استفاده از فیبرهای نوری نور خورشید را به مکانهایی کاملا سر بسته و بدون نور برد بدون ذره ای تفاوت با یک لوستر بزرگ که با انرژی الکتریکی و لامپ محیط اطراف را روشن می کند. این شکل استفاده از تکنولوژی می تواند کمکی برای شهرهای آفتاب خیز ایران بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی باشد چراکه در اکثر این شهرها منبع تولید کننده برق وجود ندارد ( ولی آفتاب وجود دارد ) و به دلیل آفتاب شدید و وجود نور زیاد در این مناطق، منازل مکان ها کاملا سر بسته است و با استفاده از انرژی الکتریکی و لامپهای برقی اقدام به روشنایی محیط اطراف میکنند.

البته ذکر این نکته نیز نباید فراموش شود که انرژی گرمایی خورشید نیز به این روش منتقل می شود که البته گرمای ایجاد شده به این روش بیسار کمتر گرمایی است که لامپ های پرمصرف برای تولید نور ایجاد می کنند.


توضیحی در مورد فناوری بکار رفته در این روش:

همانطور که می دانید فیبرهای نوری نوعی وسیله انتقال انرژی هستند که برای انتقال نور به کار می روند. با استفاده از فیبرهای نوری می توان نور را تا هر مسافتی ( البته با استفاده از تقویت کننده های مخصوص ) منتقل کرد و استفاده نمود. از این قابلیت فیبرهای نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. در این روش با تبدیل سیگنالهای الکتریکی به امواج نوری می توان سرعت انتقال اطلاعات را بسیار زیاد نمود و دامنه بسیار زیاد نویزها را خذف نمود و داده را با کمترین اختلال و بدون کمترین نویز به مقصد رسانید. که البته این روش انتقال اطلاعات هنوز جزو روشهای گرانی محسوب می شود که مسلما کاربردهای خاص خود را نیز دارد.


دانلود مقاله درباره انتقالات کابل فیبر نوری

دانلود مقاله درباره انتقالات کابل فیبر نوری
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله درباره انتقالات کابل فیبر نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انتقالات کابل فیبر نوری*


انتقالات کابل فیبرنوری،مشکل تداخل الکتریکی ونویز ندارندودر هرمحیطی می توانند به کار روند به علت پهنای باند زیاد وسرعت انتقال داده ها بسیار سریع است(انتقال فعلی تقریبا100 MBpSبا سرعتهای نمایشی تا بیشتراز1GbpS).آنها می توانند یک سیگنال (امواج نوری)راکیلومترها حمل نمایند.

اندازة فیبر نوری معمولا با قطر مغزی،پوششی شیشیه ای وجلیقه فیبر بر حسب میکرون بیان می شود.

مثلا:فیبر 50/125/250 بیانگرفیبری با قطر مغزی 50 میکرون،قطر (CLADING) 125میکرون وقطر جلیقه(COATING) 250میکرون می باشد. یک میکرون(U M) معادل یک میلیونیم متر است. برگه کاغذ معمعولی تقریبا 25 میکرون ضخامت دارد.

5/1/4:انتخاب کابل کشی:

برای تعیین نوع کابل کشی مورد نیاز،لازم است به سوالات زیر پاسخ دهید:

1.سنگینی ترافیک شبکه،چگونه خواهدبود؟

2.فواصل که کابل باید بپوشاند چیست؟

3.بودجه تعیین شده برای کابل کشی چه میزان است؟

4.نیازهای ایمنی شبکه کدامند؟

5.گزینه های کابل کدامند؟

کابل،بیشتر باید در مقابل نویز وتداخل الکتریکی حفاظت شود تادر مسیر طولانی تر وبا سرعت بالاتر،عمل نماید.اما توجه داشته باشید که بهترین،ایمنی بالا وفواصل دورتر،مستلزم صرف هزینه ی کابل کشی بیشتر است.


قرارداده ها


6/1:پروتکل چیست وچگونه کار می کنند؟

پروتکل ها ،قوانین وروالهایی برای ارتباطات هستند.وقتی چندین رایانه شبکه سازی می شوند قوانین وروالهای تکنیکی ها حاکم بر ارتباط ومحاوره انها،پروتکل ها نامیده می شود.

3 نکته،مهم درمورد پروتکل ها در محیط شبکه وجود داردعبارتند از:

  1. پروتکلهای زیادی وجود دارند،انهااهداف مختلفی دارند و وظایف متفاوتی انجام می دهند.هر پروتکل محدودیتها ومزایای منحصر به خود را دارد.
  2. برخی پروتک ها در لایه های متفاوت OSI کار می کنند.لایه ای که پروتکل در ان کار می کند،وظیفه انرا توضیح می دهد.

مثلا پروتکلی که درلایه فیزیکی کارمی کند،به این معنا که پروتکل دران لایه اطمینان می دهدکه بسته داده هاازطریق کارت شبکه درکابل شبکه انتقال می یابد.

  1. چندین پروتکل ممکن است با یکدیگر کار کنندکه به عنوان پشته(STACK)یا رشته پروتکل ها شناخته می شوند.

مراحل باید به ترتیب در هر رایانه انجام می شوند.در رایانه فرستنده،این مراحل باید از بالا به پایین ودر دستگاه گیرنده از پایین به بالا انجام شود.هر دو رایانه ی فرستنده و گیرنده،نیاز به انجام هر مرحله با روش یکسانی دارند به طوری که وقتی داده ها در یافت می شوند همان داده های ارسالی باشند.

چناچه دورایانه در مرحله متناظری،روشی یکسانی نداشته باشند می توانند به طور موفقیت امیزی ارتباط برقرار نمایند.در چنین حالتی،با قرار دادن یک رابط نرم افزاری یا سخت افزاری سعی در تبدیل دو پروتکل به یکدیگر داریم.

6/2:فرایند مقید سازی(BINDING):

این فرایند،امکان انعطاف پذیری زیادی رادربرپاسازی شبکه فراهم می اورد.پروتکلهاو شبکه می تواند براساس نیازو ترکیب وهماهنگ گردند.


دانلود مقاله انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیک در ایران

مقاله انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیک در ایران
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 180 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 239
مقاله انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیک در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیک در ایران*



معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی

پیشگفتار

بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی تاثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. مزایای فراوان اقتصادی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و بازرگانی شامل صرفه‌جویی هزینه مبادلاتی، افزایش بهره‌وری بنگاه و صنعت، تغییر فرایندهای مدیریت و تولید بنگاه‌های اقتصادی، کاهش هزینه جستجو، دسترسی بیشتر و آسانتر و ارزانتر به اطلاعات، کاهش محدودیت های ورود به بازار، شمار بیشتر عرضه کنندگان، افزایش رقابت، کاهش سود انحصاری ، کاهش هزینه تمام شده و قیمت کالا و تسهیل تجاری موجب توجه روزافزون به این پدیدة نوین شده است.

سازمان‌های بین المللی به رهبری سازمان ملل و سازمان های وابسته به آن همانند UNCTAD و UN/CEFACT طی چند سال گذشته، با ارایه استانداردها و راهبردهای پیشنهادی به کشورهای عضو، اقدامات عملی برای توسعه تجارت الکترونیکی و زیرمجموعه‌های آن یعنی بانکداری الکترونیکی، حمل و نقل الکترونیکی بیمه الکترونیکی و ... در جهان به عمل آورده‌اند. دولت‌ها نیز اقدامات گسترده‌ای برای توسعه تجارت الکترونیکی انجام داده‌اند. برخی دولت‌ها در کشورهای پیشرفته با بسترسازی حقوقی، قانونی، اقتصادی، فنی، مخابراتی و ارتباطی و با سیاستگزاری و هدایت کلان به توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی همت گمارده‌اند. در این کشورها بخش خصوصی پویا و کارآمد محوریت را به عهده گرفته و از آخرین تحولات فنی در فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر در برخی کشورهای در حال توسعه پیشرو همانند کشورهای آسیای جنوب‌شرقی، دولت ها علاوه بر سیاستگزاری و هدایت کلان، حمایت گسترده‌ای از توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی به عمل آورده‌اند. پیوند با اقتصاد جهانی، اصلاحات اقتصادی مناسب، توسعه منابع انسانی، بسترسازی اقتصادی،‌ حقوقی، فنی، مخابراتی و ارتباطی و بخش خصوصی نسبتاً کارآمد شرایط مناسبی را برای توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی در این کشورها بوجود آورده است.

بدین‌ترتیب فعالان اقتصادی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه پیشرو با بکارگیری آخرین یافته‌های فناوری به ویژه فناوری ارتباطات و اطلاعات بطور فزاینده مبادلات تجارت الکترونیکی خود را گسترش می‌دهند. در این راستا برخی بنگاههای اقتصادی از جمله بانک‌ها با مهندسی مجدد فعالیت‌های مدیریتی و تولیدی و خدماتی خود و بکارگیری کسب و کار الکترونیکی توانسته‌اند سهم بازار خود را در بازارهای جهانی ابتدا حفظ و سپس ارتقاء دهند. بدیهی است برای بنگاههایی که در این رقابت عقب بمانند، کاهش سهم بازار اولین پیامد آن خواهد بود.

مصرف‌کنندگان نیز در کشورهای مختلف تمایل چشمگیری برای انجام مبادلات به صورت الکترونیکی از خود نشان داده‌اند. کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت و مزایای اقتصادی و اجتماعی تجارت و بانکداری الکترونیکی از دلایل اصلی توجه مردم به اینگونه مبادلات است.

در ایران نیز طی چند سال گذشته دولتمردان با درک مزایا و اثرات تجارت الکترونیکی به طراحی و ایجاد تجارت الکترونیکی همت گمارده‌اند. بی‌گمان یکی از وظایف اصلی در توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی کشور، آگاه سازی عمومی است که در این راستا،‌ معاونت برنامه‌ریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی برنامه‌هایی برای طراحی و پشتیبانی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی به مورد اجرا گذاشته شده است.

مجموعه حاضر حاصل پژوهشی است که در زمینه نقل و انتقال الکترونیکی وجوه، به سفارش معاونت برنامه‌ریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی و توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران انجام شده است. بدین روی لازم است ضمن تشکر از مدیر محترم مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران از پژوهشگران محترم نیز تشکر و تقدیر شود.

نکته قابل ذکر اینکه، هر چند ممکن است متن حاضر دارای نواقصی بوده و در برخی مواقع مطالب ارائه شده با نظرات معاونت مطابقت نداشته باشد، ولی از آنجا که می‌تواند برای مطالعه دست‌اندرکاران فناوری اطلاعات و ارتباطات و علاقمندان به این موضوع مفید باشد، تصمیم به انتشار آن گرفته شده است.

فرصت را مغتنم شمرده با امید به آنکه این مجموعه برای دست‌اندرکاران و علاقمندان تجارت و بانکداری الکترونیکی مفید واقع شود، از کلیه عزیزان علاقمند دعوت می‌شود تا نظرات و دیدگاههای خود را درباره توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی ایران و به ویژه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و پژوهشی برای این معاونت ارسال کنند.


فهرست مطالب

عنوان صفحه

پیشگفتار

فصل اول : تجارت الکترونیکی

1ـ1ـ مقدمه

2ـ1ـ مفهوم تجارت الکترونیکی

3ـ1ـ تاریخچه تجارت الکترونیکی

4ـ1ـ مزایای ایجاد تجارت الکترونیکی

5ـ1ـ معایب تجارت الکترونیکی

6ـ1ـ مراحل تجارت الکترونیکی

7ـ1ـ مدلهای تجارت الکترونیکی

8ـ1ـ عواملی که باعث شتاب تجارت الکترونیکی شده‌اند

9ـ1ـ تجارب کشورها در خصوص تجارت الکترونیکی

10ـ1ـ اثرات تجارت الکترونیکی بر کشورهای در حال توسعه

11ـ1ـ محدودیت‌های رشد تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه

12ـ1ـ عوامل مؤثر در گسترش تجارت الکترونیکی

13ـ1ـ جایگاه تجارت الکترونیکی در ایران

فصل دوم : انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی

1ـ2ـ مقدمه

2ـ2ـ پول و نقش آن در تجارت

1ـ2ـ2ـ نقش‌های اساسی پول

2ـ2ـ2ـ ویژگیهای مطلوب پول

3ـ2ـ2ـ انواع تقسیم‌بندی پول

3ـ2ـ چگونگی پیدایش نظام بانکداری در جهان و سیر تکاملی آن

1ـ3ـ2ـ تاریخچه و چگونگی پیدایش بانکداری

2ـ3ـ2ـ تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی

3ـ3ـ2ـ مقایسه بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیکی

4ـ2ـ انتقال الکترونیکی وجوه

1ـ4ـ2ـ مقدمه

2ـ4ـ2ـ مفهوم انتقال الکترونیکی وجوه (EFT)

3ـ4ـ2ـ اهمیت و جایگاه EFT

4ـ4ـ2ـ مزایای بکارگیری انتقال الکترونیکی وجوه

5ـ4ـ2ـ نحوه عملکرد انتقال الکترونیکی وجوه

6ـ4ـ2ـ انواع سیستم‌های انتقال الکترونیکی وجوه

7ـ4ـ2ـ معماری سیستم‌های پرداخت الکترونیکی

5ـ2ـ سوئیفت (SWIFT)

1ـ5ـ2ـ مقدمه

2ـ5ـ2ـ تعریف سوئیفت

3ـ5ـ2ـ تاریخچه سوئیفت

4ـ5ـ2ـ مزایای سوئیفت

5ـ5ـ2ـ کاربرد سوئیفت

6ـ5ـ2ـ مکانیزم عمل سوئیفت

6ـ2ـ کارت‌های بانکی

1ـ6ـ2ـ مفهوم کارت‌های بانکی

2ـ6ـ2ـ تاریخچه کارتهای بانکی

3ـ6ـ2ـ مزایای کارتهای بانکی

4ـ6ـ2ـ انواع کارتهای بانکی

5ـ6ـ2ـ مکانیزم عمل کارتهای بانکی

6ـ6ـ2ـ الزامات و تجهیزات سیستم مدیریت کارت

7ـ6ـ2ـ مسائل و مشکلات کارتها

7ـ2ـ پول الکترونیکی

1ـ7ـ2ـ مقدمه

2ـ7ـ2ـ تعریف پول الکترونیکی

3ـ7ـ2ـ اهمیت و مزایای پول الکترونیکی

4ـ7ـ2ـ انواع پول الکترونیکی

5ـ7ـ2ـ معایب و پیامدهای منفی پول الکترونیکی

8ـ2ـ پرداخت الکترونیکی صورت‌حسابها

1ـ8ـ2ـ مقدمه

2ـ8ـ2ـ تعریف پرداخت الکترونیکی صورت حسابها

3ـ8ـ2ـ اهمیت پرداخت الکترونیکی صورت حسابها

4ـ8ـ2ـ فرآیند پرداخت الکترونیکی صورت حسابها

5ـ8ـ2ـ مزایای پرداخت الکترونیکی صورت حسابها

9ـ2ـ امنیت در سیستم‌های الکترونیکی انتقال وجوه

1ـ9ـ2ـ مقدمه

2ـ9ـ2ـ مفهوم امنیت

3ـ9ـ2ـ مسائل مربوط به امنیت

4ـ9ـ2ـ فناوری‌های امنیت اطلاعات

فصل سوم : انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی و موانع گسترش آن در ایران

1ـ3ـ مقدمه

2ـ3ـ بانکداری الکترونیکی در ایران

3ـ3ـ مشکلات و موانع گسترش انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در ایران

1ـ3ـ3ـ مشکلات مربوط به زیرساخت‌های اساسی

2ـ3ـ3ـ کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای انتقال الکترونیکی وجوه در ایران

3ـ3ـ3ـ موانع قانونی کاربرد انتقال الکترونیکی وجوه در ایران

4ـ3ـ3ـ موانع اقتصادی گسترش و توسعه انتقال الکترونیکی وجوه در ایران

5ـ3ـ3ـ موانع فرهنگی ـ اجتماعی گسترش و توسعه انتقال الکترونیکی وجوه در ایران

6ـ3ـ3ـ موانع سیاسی گسترش و توسعه انتقال الکترونیکی وجوه در ایران

7ـ3ـ3ـ موانع مربوط به مقاومت کارکنان و مدیران بانکها در مقابل تغییر حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی

8ـ3ـ3ـ مشکلات مربوط به نظام مدیریتی حاکم بر بانکهای کشور

9ـ3ـ3ـ سنتی بودن سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی سازمانها و مؤسسات دولتی و بخش خصوصی در ایران

10ـ3ـ3ـ دولتی بودن بانکهای کشور و وضعیت غیررقابتی بودن آنها

11ـ3ـ3ـ مشکلات امنیتی

12ـ3ـ3ـ اثرات ناشی از تحریم اقتصادی آمریکا

فصل چهارم : راههای گسترش و توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران

1ـ4ـ مقدمه

2ـ4ـ برنامه راهبردی تحول در نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران

3ـ4ـ نقش وظایف بانک مرکزی در برنامه تحول در نظام بانکداری جمهوری اسلامی

4ـ4ـ شیوه ایجاد تحول در یک بانک

ضمیمه: تعریف واژه‌های کلیدی


فصل اول

تجارت الکترونیکی


1ـ1ـ مقدمه

با توجه به پیشرفت‌های فناوری روزمره و شتابان, جوامع به جوامعی مبتنی بر دانش و آگاهی تبدیل شده‌اند. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به مؤسسات و سازمانها این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های تجاری و مبادلات خود را با سرعت و انعطاف‌پذیری انجام دهند.

در قرن بیست و یکم فناوری اطلاعاتی و ارتباطی با سرعت بیشتر پیشرفت و توسعه خواهد کرد. پیشرفت‌های به وجود آمده در فناوری اطلاعات و ارتباطات در اواخر قرن بیستم باعث شکل‌گیری تجارت الکترونیکی شده است. تجارت الکترونیکی انقلابی عظیم در شیوه تجارت و کسب و کار به وجود آورده است.

تجارت الکترونیکی و به تعبیر وسیع‌تر کسب و کار الکترونیکی شیوه و نحوه زندگی کردن انسانها را نیز متحول می‌سازد. کشورهای پیشرفته چندین سال است که تجارت الکترونیکی را آغاز کرده‌اند و کم کم مسائل و مشکلات آن را تجربه کرده‌اند بنابراین تا حدودی بسترهای فناوری, قانونی و سرمایه‌های انسانی و مادی لازم برای توسعه و گسترش آن را فراهم ساخته‌اند و در آستانه تحول اساسی و کامل در شیوه کسب و کار و زندگی هستند, که در آن به میزان وسیع از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده خواهد شد.

علاوه بر کشورهای پیشرفته, کشورهای در حال توسعه نیز به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای تجارت الکترونیکی, در حال برنامه‌ریزی و تلاش هستند. در کشور ما هم تلاش‌های پراکنده‌ای صورت گرفته است, ولی این تلاشها تاکنون اثربخش نبوده است زیرا از یک طرف از انسجام و یکپارچگی لازم برخوردار نمی‌باشد و از طرف دیگر فاقد سرعت مناسب هستند.

از آنجا که هدف غایی کتاب حاضر بسترسازی برای گسترش تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی در ایران می‌باشد در این فصل در خصوص تجارت الکترونیکی بحث و بررسی به عمل می‌آید. هدف از ارائه این فصل آشنایی با ابعاد و زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی و تبیین نقش و جایگاه انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی در آن می‌باشد.

2ـ1ـ مفهوم تجارت الکترونیکی[1]

رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه پایانی قرن بیستم و شروع قرن بیست و یکم و افق‌های جدیدی را بر روی کسب و کار و تجارت باز نمود. این افق‌های جدید سبب تحول در امر تجارت گردید و با سرعت و شتاب وصف‌ناپذیری در حال گسترش می‌باشد.



[1]. Electronic Commerce (EC)


دانلود مقاله درباره الگو سازی ترمودینامیکی از تعادل فاز ترکیبات چند تایی

دانلود مقاله درباره الگوسازی ترمودینامیکی از تعادل فاز ترکیبات چندتایی
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله درباره الگو سازی ترمودینامیکی از تعادل فاز ترکیبات چند تایی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره الگو سازی ترمودینامیکی از تعادل فاز ترکیبات چند تایی*


نکات مؤلف :

محصولهای تجاری بعنوان نمونه مشخص شده اند . چنین شناسایی مورد توصیه یا پشتیبانی توسط موسسه ملی استاندارد و فن آوری نمی باشد؛ نیز توصیه نمی شود که آنها مورد نیاز بوده و مناسبترین برای رسیدن به هدف هستند .

چکیده :

مقاله حاضر دیدگاه جدیدی از روش CALPHAP و پیشرفتهای اخیر ایجاد شده را به ما میدهد.

تاریخچه مختصری داده شده سپس گسترده (زمینه ) محاسبه های نمودارهای فازی تشریح شده اند.

شرح و توصیفهای ترمودینامیکی بطور معمول در روشهای CALPHAP که بیان شد، بکار می روند و روشهای بکار رفته مقادیر عددی را برای این توصیفهای مطرح شده ؛ فراهم می کند.

برون یابی سیستمهایی با ترکیب بالاتر توضیح داده شده و پیشرفتهای اخیر در کیفیت ارزیابی ؛اثبات شده است .

یک مرور کلی بر ابزار نرم افزاری رایانه ای و داده های موجود ؛ارائه شده است. در نهایت کاربردهای مختلفی از محاسبه های نمودارهای فازی تشریح شده است.

مقدمه :

نمودارهای فازی نمایش دهنده حالت یک ماده بعنوان تابعی از دما و فشار و غلظتهای ترکیبهای تشکیل دهنده هستند و بنابراین بطور مکرر بعنوان یک دیده کلی یا راه حل برای طراحی آلیاژها ، گسترش ، پردازش و داده های قابل فهم مورد توجه بوده است. اهمیت نمودارهای فازی توسط انتشار کتابچه های راهنما (Hand Book) نظیر “نمودارهای فازی آلیاژی دوتایی”‌ ؛“ تعادل فازی ،تصاویر بلوری و داده های ترمودینامیکی “آلیاژهای دوتایی” ؛“ نمودارهای تعادلی فازی” انعکاس یافته است؛

“نمودارهای فازی برای سرامیستها ” ؛ “ هند بوک نمودارهای فازی آلیاژ سه تایی ” و“ آلیاژهای سه تایی” نیز که در ادامه آمده است.

حالت یک ماده با ترکیب دوتایی در فشار ثابت میتواند در شکلهای گرافیکی شناخته شده ای از نمودارهای فازی دوتایی ایجاد شوند . برای مواد با ترکیبهای سه گانه یک اندازه گیری مضاعف مورد نیاز است تا یک ترکیب کامل ایجاد شود . بنابراین ،سیستمهای سه تایی بطور معمول توسط یک سری از بخشها یا پروژه ها ایجاد میشود. به دلیل چند بعدی بود آنها تفسیر نمودار سیستمهای ترکیبی بخیر می تواند بسرعت دست و پاگیر برای کاربران موقت اینگونه نمودارها باشد . برای سیستمهای با ترکیبهای بیش از سه تا بازنمایی گرافیکی نمودارهای فازی در یک شکل مناسب نه تنها بعنوان چاشنی می باشد بلکه بواسطه نداشتن اطلاعات آزمایشگاهی کافی . مانعی است به هر حال ، مشکل سیستم باز نمایی گرافیکی با ترکیبهای زیاد ، برای محاسبه‌های نمودارهای فازی نامرتبط باشد. محاسبه هایی اینچنین می تواند برای مواد مشکلات پر اهمیت باشد.

تاریخچه :

از وقتیکه تنها توسعه جدید در الگو سازی و فن آوری محاسباتی که محاسبه های رایانه ای تعادل فازی درترکیبات چند گانه تا حد امکان واقعی ایجاد کرده است؛ از زمان ارتباط بین ترمودینامیک و تعادل فازی توسط J.W.Gibbs فراهم شده است . بیش از یک قرن می گذرد Hertz زمینه های شکست کاری Gibbs را خلاصه بندی کرده است اگر چه پایه های ریاضی بنیان نهاده شده به بیش از 30 سال گذشته تا j.J.Van Laa ساختار ریاضی اش را و سیستمهای دوتایی فرضی چاپ کرد . در توصیف فازهای مایع Van Laav جمله های نرم( افزارهای ) وابسته غلظت را بکار برد که Hildebrand محلول های با قاعده نام نهاد . بیش از 40 سال گذشته بود که J.L.Meijering محاسبات فضای مخلوط درمایعات چهارتایی و سه تایی را چاپ کرد . مدت کوتاهی در پی آن Meijering این روش در تجزیه ترمودینامیکی سیستم Cr-Cu-Ni بکار گرفت. بطور همزمان Cohen, Kaufman محاسبه های ترمودینامیکی در تجزیه و تحلیل تبدیلات مارتنزیتی در سیستم Fe-Ni بکار بردند.

Kaufman کارخود را درباره محاسبه نمودارهای فازی که شامل نقش فشار بود ؛ ادامه داد.

در سال Bernstein , Kanfman :1970 نتایج کلی از محاسبه های نمودارهای فازی را خلاصه بندی کردند و نیز فهرستی از برنامه های رایانه ای برای محاسبه های نمودارهای فازی سه تایی و دو تایی ارائه دادند که منجر به پایه ریزی روش CALPHAD گردید . (محاسبه نمودارهای فازی ). در سال Kaufman ؛1973 اولین جلسه پروژه گروه بین المللی CALPHAD را سازماندهی کرد. پس از آن گروه CALPHAD از نظر اعضاء گسترش یافت .


دانلود مقاله درباره تقسیم کننده اصلی و سوئیچ و سالن دیجیتال در سیستم مخابرات

دانلود مقاله درباره تقسیم کننده ها و سوییچ ها و سان دیجیتال و سیستم های مخابرات
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
مقاله درباره تقسیم کننده اصلی و سوئیچ و سالن دیجیتال در سیستم مخابرات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره تقسیم کننده اصلی و سوئیچ و سالن دیجیتال در سیستم مخابرات *


MDF مخفف کلمه (main Distribotion Frame) به معنای تقسیم کننده اصلی و بعنوان رابط مشترک و سوئیچ و سالن دیجیتال در سیستم مخابرات طراحی گردیده است که کلیه فعل و انفعالات از قبیل پاسخگویی به مشترکین ، دائریها ، تغییر نام ، تغییر مکان ، برگردان ها ، و قطع و وصل و ... در این سالن انجام می شود . همچنین مرجعی است برای اعلام و رفع خرابی مشترکین که در این راستا جهت ارائه سرویس دهی سریع و مطمئن و داشتن رابطه های تنگاتنگ مابین واحدهای سوئیچ ، شبکه کابل هوایی ، واگذاری خطوط و امور مشترکین ضروری است . در سالهای اخیر بهره گیری از سیستم های رایانه‌ای جهت پاسخگویی و بایگانی مکانیزه ، دگرگونی وسیع را در سالنهای MDF بوجود‌آورده اند که پیامد آن تسریع در امور مشترکین است.

سالن دیجیتال :

در این سالن برای هر مشترک یک کارت ویژه وجود دارد که به کارت DATA معروف است و در داخل آن امکانات مخابراتی برای هر مشترک تعریف شده است .

به طور مثال زمانی که مشترک درخواست یک سرویس ویژه می کند ، داخل DATA تعریف می شود . هنگام استفاده از این امکانات سیستم پروسسوری ابتدا به این DATA مراجعه می کند . اگر در این DATA تعریف شده باشد امکان استفاده از آن سیستم را ی هد و در غیر این صورت به پیغام گیر متصل می شود .


دانلود مقاله بازرگانی و تعریف آن

مقاله بازرگانی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مقاله بازرگانی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازرگانی و تعریف ان*


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ............................................................................................ 1

بخش اول : بازرگانی

بازرگانی خارجی ............................................................................... 3

بازرگانی داخلی ................................................................................ 13

امور اصناف .................................................................................... 16

امور اجرائی بسیج اقتصادی ............................................................ 19

اداره مالی و اداری ........................................................................... 21

واحد هسته مطالعات بازرگانی ...................................................... 25

واحد نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان

و تولیدکنندگان در استان فارس ..................................................... 27

بخش دوم : بازرسی و نظارت

حوزه مدیریت .................................................................................. 29

1-مدیر کل ...................................................................................... 29

2- روابط عمومی ............................................................................ 31

3- امور حقوقی .............................................................................. 32

4- کار و برنامه ریزی و خدمات ماشینی ....................................... 32

اداره نظارت بر کالا........................................................................... 34

اداره نظارت بر خدمات.................................................................... 38

اداره بازرسی .................................................................................... 40

اداره مالی و اداری ........................................................................... 45

جدول اهم گزارشات تهیه شده ....................................................... 46

مقدمه :

بخش بازرگانی به عنوان بخش واسط و پیوند دهنده دیگر بخش های اقتصادی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبطور عام کلیه اقداماتی را که در جهت کنترل و تنظیم بازار، تعیین و تعدیل قیمت ها، تأمین نیازهای عمومی، بررسی و رفع کمبودهای کالایی و توسعه و گسترش امر صادرات غیرنفتی استان و بازرسی و نظارت از کلیه واحدهای اقتصادی به انجام می رسد را دربرمی گیرد. برای نیل به این مقصود با ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و خدمات موردنیاز و انجام برنامه ریزی اساسی وظایف محوله را بخوبی انجام داده و با اقداماتی از قبیل تنظیم بازار کالاهای اساسی ، جذب و توزیع و نظارت بر کالاها، بازرسی و نظارت از مراکز اقتصادی بخصوص اصناف و برخورد با متخلفین اقتصادی، ساماندهی و نظارت بر اصناف تولیدی و توزیعی ، شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل صادراتی وایجاد بسترهای لازم جهت توسعه صادرات غیرنفتی استان و همچنین بسط و گسترش دانش نوین بازرگانی به تجار و بازرگانان و اصناف و کارکنان بازرگانی استان از طریق اعمال آموزشهای تخصصی و برگزاری کارگاههای آموزشی خاص سیاستهای اقتصادی و بازرگانی دولت محترم جمهوری اسلامی را در استان پی گیری و اجرا می نماید. و در این راستا و در چهارچوب سیاستهای برنامه سوم توسعه کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی گام برداشته و تلاشهای بی وقفه ای را انجام داده است که اهم فعالیتهای انجام شده دریکساله گذشته ارائه می گردد.

بخش اول

«بازرگانی»

بازرگانی خارجی

بخش بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان فارس با توجه به موقعیت استثنایی استان که دارای مجموعه ای از توانمندیهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و بازرگانی می باشد و نزدیکی آن به آبهای گرم خلیج فارس و بهره مندی فراوان از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و توانمندیهای اقتصادی و صادراتی فراوان بویژه در بخش کشاورزی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی ، معادن غنی، فرش و صنایع دستی و جاذبه های توریستی و جهانگردی بی نظیر همواره با درک مطلب فوق و در جهت رشد و توسعه صادرات غیرنفتی استان و توسعه بازرگانی خارجی با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت تلاش نموده ، زمینه های که در همین راستا فعالیتهایی رابه شرح ذیل در یکساله گذشته انجام داده اند که بطور خلاص اشاره می گردد:

1- انجام امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح جدول زیر :

ردیف

نوع کارت

تعداد

1

صدوری جدید

186

2

تمدیدی

356

3

ایثارگران

13

2- انجام کلیه امور مربوط به ثبت سفارش کالاهای وارداتی به شرح جدول زیر :

تعداد

ارزش (دلار)

کالاهای وارداتی

کشورهای مبدأ

758 فقره

103520446 دلار

محصولات غذایی، لوازم یدکی، قطعات کامپیوتر، مواد شیمیایی، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، اتصالات، چرم مصنوعی ، چتایی، تایر و تیوپ، قطعات مخابراتی، مواد اولیه صنعتی، نساجی ، شیمیایی.

آلمان، نروژ، بلژیک ، ژاپن، امارات، سنگاپور، هند، اسپانیا، ایتالیا، چین، اتریش، بنگلادش، بحرین، سوئد، فرانسه ، انگلستان ، تایوان، روسیه ، فیلیپین، مالزی، اندونزی و..

ثبت سفارشات انجام شده در اداره کل بازرگانی فارس در سال 1380 به تفکیک نوع ارز

نوع تسهیلات تفویض شده
تعداد

ارزش(به دلار)

آسیای میانه

2

10519

واریزنامه

69

4400118

بورس

627

95284105

بدون انتقال ارز

60

3825704

جمع کل

758

103520446

آمار صادرات استان فارس در سال 1380 ازگمرکات کشور

گروه کالائی

نوع کالا

ارزش (دلار)

وزن (کیلوگرم)

کشاورزی

خرما

739/025/7

38031078

شیره شیرین بیان

766/941/3

3686727

ریشه شیرین بیان

701/640/1

5127570

انجیر

554/273/2

3752153

پسته

542/122

30766

سایر

562/307/5

181986066

فرش و صنایع دستی

فرش

344/763/69

6618753

سایر

630/260

522690

سنگ و معدن

سنگ

032/465/2

31868311

سایر

643/016/3

500844717

صنعت

687/129/32

193011967

سایر

108/114/1

579036

جمع

218/828/176

965059834

مأخذ : گمرک ایران

آمار صادرات استان از گمرک شیراز در سال 80

گروه کالایی

مقدار (تن)

ارزش (دلار)

محصولات کشاورزی

15934

10416340

کالاهای صنعتی

1847

7675000

انواع فرش و صنایع دستی

284

7735000

انواع موادشیمیایی

1065

162000

انواع مواد معدنی

189

94000

جمع

19319

2608234

صادرات ازگمرک شیراز نسبت به سال 79 از لحاظ وزنی 68% افزایش و از لحاظ ارزشی 46% رشد داشته است که بیشترین افزایش در بخش کشاورزی و معدن بوده است.

4- برگزاری جلسات اصلی و فرعی کمیته توسعه صادرات غیرنفتی استان

نوع جلسه

تعداد برگزار شده

اهم تصمیمات اخذشده

کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان

5 مورد

-برآورد بودجه موردنیازکار گروه توسعه صادرات استان

-پیگیری سهم صادرات استان فارس در برنامه سوم توسعه

-پیگیری تجهیز استاندارد فارس جهت کنترل پسته صادراتی

-تصویب تقویم نمایشگاهی فارس و پیگیری ایجاد سایت نمایشگاهی

- پیگیری عقد قرارداد مشارکت با شرکت ایتالیایی لتکو در ارتباط بامسایل خرما

- تصویب برنامه های صادراتی سال 1381 ادارات و سازمانهای ذیربط و ارسال گزارش مستمر پیشرفت برنامه ها به دبیرخانه کار گروه توسعه صادرات استان

-پیشنهاد اقلام کالایی خاص جهت برخورداری از جوایز صادراتی

-پیگیری تشکیل تشکیلات صادراتی میوه و تره بار،خرما.خشکبار ،پوشاک ،سنگهای تزیینی ، معدن و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان

کمیته تخصصی میز فرش

6 مورد

-تهیه CD از فرش استان

-پیشنهاد ایجاد مجتمع قالی بافان فارس

-پیشنهاد برخورداری بافندگان میز فرش از بیمه خدمات درمانی و بیمه فوت و از کارافتادگی

-جشنواره فرش فارس در نمایشگاه بین المللی تهران در شهریور ماه سال 81

-تخصص سقف اعتباری برای صادرکنندگان فرش استان

-تشکیل اتحادیه فرش استان

کمیته تخصصی میز خرما

3 مورد

-بررسی وضعیت موجود خرمای استان و مشکلات فرآوری آن

-آمورش روشهای نوین و علمی به نخلداران استان

-پیگیری کاشت واریته های بازار پسند

-پیگیری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان خرما در استان

-پیگیری ایجاد سایت خرمای فارس و تهیه CD اطلاعاتی

-تخصیص درصدی از قیمت خرید خرمای تضمینی به هزینه های تبلیغاتی

-حضور مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی

کمیته تخصصی میز پسته

3 مورد

-گسترش تبلیغات به منظور افزایش مصرف داخلی

-پیگیری افزایش سطح زیرکشت پسته در استان

-تحقیق درخصوص جلوگیری از آلوده شدن پسته استان به سم افلاتوکسین

-ارائه برنامه عملیاتی توسعه صادرات پسته توسط دستگاههای اجرایی ذیربط

-پیگیری صدور پسته از گمرکات استان

کمیته تخصصی میز انجیر

2 مورد

-بررسی لزوم یا عدم لزوم استاندارد اجباری انجیر

-پیگیری عدم اخذ عوارض از صادرات انجیر

-پیگیری استفاده از ظرفیت سردخانه استهبان توسط انجیرکاران

-بررسی سیاستها و روشهای بهسازی کاشت و برداشت محصول انجیر

کمیته تخصصی میز صنایع شیمیایی

یک مورد

-بررسی کانی های مزیت دار استانی

-بررسی علمی جلوگیری از افزایش قیمت صنایع شیمیایی

کمیته تخصصی میز شیرین بیان

2 مورد

-جلوگیری از صدور ریشه شیرین بیان در صورت امکان و کنترل صادرات ریشه شیرین بیان

-جلوگیری از ایجاد کارخانجات جدی فرآوری شیرین بیان

-انجام تحقیقات لازم از سوی مراکز علمی در رابطه با فرآوری شیرین بیان

کمیته تخصصی میز سنگ

2 مورد

-بررسی چگونگی جلوگیری از فروش سنگ بصورت کوپ

-پیگیری بهبود وسایط نقلیه مخصوص حمل و نقل سنگ

-پیگیری ایجاد تشکل صادراتی سنگهای ساختمانی و تزیینی

-پیگیری رفع نقدینگی سنگبری ها


دانلود مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی*


بازرگانی

تجارت های مالی و ساختارهای مالی

موارد این دوره دانشجویان را برای دیدگاه بالاتری نسبت به ساختارهای مالی آماده می نماید.

شامل نقشی که سیستم در اقتصاد بازی می نماید. گفتگو در مورد موارد مهمی که نقش عمده ای در سیستم دارند، دستگاههای تجارتی، قیمتی که آنها باید پرداخت بنمایند. در سومین میانه از ترم توجه به تجارت های مالی بزرگ و نجات ساختارهای مالی می پردازد. در مورد تفاوت نرخ ها و دلایل تفاوت نرخها در میان کشورهای جهان می پردازد باقی ماندة ترم ها به ارزش پول، خطرات ریسک، و چگونگی بازگشت و ارزش گذاری ساختارهای مالی می‌باشد.

مقدمه ای برای مدیریت حسابرسی

موارد دوره:

این دوره تأکید دارد برای استفاده از اطلاعات حسابرسی برای مؤثر کردن عملیات یک ارگان. راه کار این است که بقدر کافی برای همه اجراپذیر باشد برای گروههای سودده و برای گردهمایی که سودآوری ندارند. اما بحث مهم ما بر رسیدگی کردن به گردهمایی است که جنبه سوددهی دارند بهینه حساب برای مدیران شامل 2 قانون است.

1-تصمیم برای آسان کردن وظیفه

2-تصمیم برای تحت نفوذ قرار دادن وظیفه

دانشگاه بریتیش کلمبیا

انی دوره شامل 4 کورس می باشد

کورس 1:

آگاهی هر فرد در محل کار برای کارآیی روزانه در محل کار دانشجویان نیاز دارند برای داشتن آگاهی از تفاوتهای فردی احساسات، انگیزه ها، کارهای گروهی و ساختارهای یک تشکیلات دانشجویان یک مقدمه یک پارچه ای از این سرفصلها و تکنیکهایی که سودبخش است را تمرین می کنند در یک پروژة گروهی

کورس2:

تبادل تصمیمات. یکی از مهمترین دیدگاهها در کارهای گروهی با دیگران است که چگونه ارتباط مؤثر برقرار کرد چگونه روابط معکوس بوجود می آید و چگونه برقراری ارتباط، چگونگی رفتارهای منطقی، چگونگی گفنگوی منطقی.

و دانشجویان در می یابند که چگونه به تضادهای خود رسیدگی بکنند و گفتگوی بازده با دیگران را. آنها معمولاً این گفتگوهای سودآور خود را در میان بقیه دوستان و هم تیمی هایشان انجام می دهند.

کورس3:

طرح و تعویض یک ساختار. ارگانها ساختارهایی نیستند که مثل خط بر روی سنگ حک شده باشند. ساختارهای تأثیرگذار از ابتدا برای عوض شدن و بهتر شدن در محیطهای گوناگون طراحی شده اند.

دانشجویان دربارة ساختارهای سازمان یاد می گیرند‏، انتخاب و طراحی شغل.

کورس 4:

راهنمایی دیگران. یکی از مهمترین دیدگاهها در شروع مدیریت این است که نمی دانیم چگونه دیگران را راهنمایی کنیم؟

در این مدت از ترم دانشجویان یاد میگیرند که چگونه یک رهبر باشند با قدرت. ضمناً سیاسیت در سازمان را یاد می گیرند و آنها جوابگو هستند که چگونه یک رهبر تأثیرگذار باشند.

شرح دوره:

این دوره آگاه می کند مدیریت رادکارها را در تمام تجارتها شناسایی می کند و مشکلاتی که زمینه سازی می شوند، مؤسسه، و مدیریت بسوی بهره وری در تجارت. در این دوره فرض می شود بر معرفی دانشجویان برای اجرای یک تجارت بصورت کامل. در مدت این جستجو این دوره رسیدگی می کند به تعدادی از مشکلات و احتمال اتفاق افتادن هر کدام در تجارت و هدایت هر کدام از این فعالیتها.

اصول حسابداری مالی

دلایل و اهداف دوره:

اصول حسابداری مالی اساساً علاقه مند به ساختن و بیان نمودن اخبار مالی برای طرفین خارجی برای صدور موجودیت مستقل یک نهاد می باشد. بزرگترین هدف از این درس توسط یادگیری و اطلاعات. مفهوم، اول قراردادهای، بر روی هر یک از اصول حسابداری های مالی است. و بیشترین آن برای تهیه کردن و آنالیز مبنا دارد روی مباحث بطور هوشمندانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

اقتصاد مهندسی

این درس در برگیرندة پایه های اقتصادی برای تصمیم گیری مدیران، عدم اطمینان (خطای تخمینی) تولیدات و قیمت مشتری‏، رقابت کامل و انحصار فروش، شروع به قیمت گذاری بوسیلة قدرت بازار، رقابت انحصاری، نظریه بازیها، اطلاعات نامتقارن. واسطه، شکست بازار، و... بحث می نماید.


دانلود مقاله بازار یابی و تعریف آن

مقاله بازار یابی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مقاله بازار یابی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی و تعریف ان*


<< سایت‌اینترنتی www.Priceline .com یکی از پیشگامان در‌این شکل از حراج معکوس است . هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمتی که شما پیشنهاد دادید که بپردازید پایین تر از هر جای دیگر باشد که ممکن است شما آن کالا را پیدا کنید . اما اگر آن قیمت مناسب باشد پس استقبال کنید . چند درصد از بلیط‌های خط هوایی پرایس لاین به عنوان جایزه به کمترین قیمت حاکم فروخته شد . به‌این دلیل که مصرف‌کنندگان نمی‌توانستند پیشنهاد قیمتی پایین تر از آن بدهند .‌این مورد منبع اصلی سود برای‌این نوع از بازاریابی است . بعضی از سایتهای‌اینترنتی محصولات را با جایزه‌های بزرگی به قیمت واقعی می‌فروشند با قول تخفیف 100% از قیمت فروش 90 تا 60 روز دیرتر و بعد از زمانیکه درخواست شود . متأسفانه برای خریداران «بعداً» ممکن است که به هیچ وقت تبدیل شود . از آنجا که یکی از سایتهای مهم که چنین کاری را می‌کرد تقریباً ورشکسته شده است . بعضی از نمونه‌های جذاب بازاریابی خیلی دور از واقعیت هستند .

<< خرید روباتها : سایت بزرگ جهانی به عنوان یک مکان بزرگ خرید است که در حال جستجوی اقلامی‌است که تجارتی را درون خود‌ایجاد کند . خرید روباتها نمونه‌ای برای سایتهایی چون www.mySimon .com ، دیدار از سایتها‌اینترنتی و جستجوی اقلامی‌که مصرف کننده‌ها آنها را برای جستجو فرستاده اند می‌باشد . زمانی که کالا پیدا شد ، سایت و قیمت به فردی که آن را درخواست کرده فرستاده می‌شود . چیزی مشابه‌این مورد در سایتهایی که بر اساس حراج صنعتی است اتفاق می‌افتد . داد و ستدها پیدا می‌شوند ، اما اندازه درستی و پیچیدگی موانع شبکه حتی بهترین روباتهای فروشی را با یافتن هر مکانی می‌فروشد . مشابه آن نیز در مورد تماس فروشندگان و خریداران صنعتی می‌باشد .

<< پورتالها : یک توقفگاه برای خرید اطلاعات و یا ارتباطات می‌باشد . www.aol .com ، www.yahoo .com و (مایکروسافت) www.msn .com‌ اینها سه نمونه اصلی هستند . پورتال یک دروازه‌ای به شبکه ، فهرست کاتالوگ‌های اصلی و یک توقفگاه برای جستجوی تجارت به روش ساده تری می‌باشد . نتیجه بازدیدکنندگان زیادی در پورتهااست‌این باعث می‌شود که پورتال داوطلب مستعد برای تبلیغات در شبکه باشد . تاکنون هیچ

نتوانسته است که ارزش تبلیغات شبکه‌ای را تعیین کند . اما اگر افراد زیادی از یک تبلیغ دیدن کنند – حتی اگر زودگر باشد – ارزش تبلیغ را مشخص می‌کند ، و پورتال به هدف خود رسیده است .

این شرکتها در میان تعداد کمی‌هستند که به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها کاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد .


دانلود تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت.

روش: مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در مهر ماه 1386 انجام شد.داده های این مطالعه از 276 نفر که با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شده بودند جمع آوری شد.و این پاسخگویان به سؤالات پرسشنامه (SD G)و (SABAT)پاسخ دادند.

نتایج: نتایج تفاوت معنا داری را بین تیپA و B از نظر میزان افسردگی نشان داد. در واقع میانگین افسردگی تیپ A بالاتر از میانگین افسردگی تیپ B بود.

بحث : نتایج تحقیق حاضر تأیید کننده نظریات ارائه شده در باب افسردگی است و تأیید کننده اینکه افراد دارای تیپ A بیشتر از افراد تیپ B در معرض افسردگی قرار می گیرند.

فهرست مطالب

چکیده ۴
بیان مسأله ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
هدف تحقیق ۸
فرضیه تحقیق ۸
متغیرهای پژوهش ۸
تعریف مفاهیم ۹
مبانی نظری و ۱۰
پیشینه ی تجربی تحقیق ۱۰
بخش اول:مبانی نظری ۱۲
مفاهیم ۱۲
ا-افسردگی ۱۲
طبقه بندی افسردگی ۱۲
طبقه بندی اختلا ل های عاطفی طبق انجمن روانپزشکی آمریکا ۱۴
شیوع افسردگی ۱۵
سبب شنا سی افسردگی ۱۶
۱-افسردگی و جنسیت ۱۶
عوامل موثر در افسردگی زنان ۱۶
۲-سبک زندگی ۱۷
۳-وضعیت اجتماعی- اقتصادی ۱۷
۴-نژاد ۱۸
۵-محیط ۱۸
۶-تیپ A و افسردگی ۱۸
تعریف شخصیت نوع A 18
تأثیر تیپ A روی افسردگی ۱۹
تبیین نظری افسردگی ۲۰
۱- نظریه های زیست شناختی ۲۰
۲) نظریه های روان پویایی ۲۱
۳-نظریه های هستی گرایی- انسان گرایی ۲۲
۴) نظریه های فرهنگی ـ اجتماعی ۲۲
۵ -نظریه های رفتاری ۲۳
۶) نظریه های شناختی ۲۳
روش تحقیق ۲۷
روش گرداَوری داده ها ۲۷
جامعه اَماری ۲۷
روش تعیین حجم نمونه ۲۷
روش نمونه گیری ۲۷
اعتبار ۲۷
پایایی ۲۸
Measuresسنجه ها ۲۸
روش های اَماری ۲۸
یافته ها ۲۹
بخش اول : توصیف داده ها ۳۰
بخش دوم:تحلیل داده ها:اَزمون فرضیه ۳۹
فرض اَماری و فرض تحقیق ۴۱
بحث و نتیجه گیری ۴۲
پیشنهاد به محققین بعدی : ۴۴


دانلود مقاله بازار یابی کروی

مقاله بازار یابی کروی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله بازار یابی کروی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی کروی*

بازاریابی کروی

چکیده :

در متون بازاریابی موضوع همیشگی و مورد بحث این است که شرکت ها نه تنها باید به نیازها و خواسته های مشتریان خود ، بلکه به خواسته ها و نیازهای مشتریان مشتریانشان نیز توجه کنند و از این موضوع به عنوان مفهومی از بازاریابی یاد شده است که هدف آن ایجاد و احیای مجدد مفهوم بازاریابی در ورای سطوح سنتی یعنی ، تولید کنندگان ، عرضه کنندگان ، عمده فروشان ، خرده فروشان ، مشتریان و مصرف کنندگان در کانال های بازاریابی است .

تلاش تحقیقات آتی باید بیشتر صرف ایجاد پلی بین سطوح روشن و آشکار خط مشی های آغازین و پایانی کانال های بازاریابی باشد که در این رابطه باید اقتصاد و عوامل بوم شناختی در نظر گرفته شود .

مقدمه : در سال های پایانی 1940 کارایی تولید عامل ضروری برای دستیابی به حفظ عملکرد خوب در عملیات تجاری موفق در بازار محسوب میشد . در دهه 1950 محققان بازاریابی این بحث را مطرح کردند که شرکت ها باید توجه بیشتری به نیازها و خواسته های مشتریان داشته باشند و این راهکار بنیادی اغلب به عنوان مفهوم بازاریابی شناخته شد که یکی از مشهورترین ومهمترین دیدگاه هایی است که در آثار بازاریابی تاکنون پدیدار شده است. Mckitterick عنوان می کند : مهم ترین وظیفه و مهارت بازاریابی این نیست که مشتری را به انجام عملی که در راستای منفعت شرکت است وادار کنیم ، بلکه باید در انجام کاری که در راستای منافع مشتری است ، مهارت داشته باشیم . پس مفهوم بازاریابی به این معنا است که نیازها و خواسته های مشتری باید هدف هر فعالیت و فرآیند بازاریابی باشد. در آن زمان توجه به خواسته های مشتری نوعی تغییر اساسی در دیدگاه های جاری مدیریتی محسوب می شد و دیگر محققان آن زمان نیز با این نظریه موافق بودند . به عنوان مثال Keith نتیجه گیری کرد که توجه ما از مسئله تولید به مشکلات بازاریابی تغییر کرده است و می توانیم از محصول خود ، کالایی که مشتری میخواهد را بسازیم و این فرآیند از عملکرد شرکت تا بازار را شامل میشود . احیای مجدد مفهوم بازاریابی با پدیده ای به نام نزدیک بینی بازاریابی نزدیک ، توامان است . Levitt معتقد است از آنجا که موقعیت فعلی بسیار سود آور است ، بازاریابان این واقعیت را نادیده می گیرند که تغییراتی که دربازار صورت می گیرد ، نیازمند توجه عمیقی است . مفهوم نزدیک بینی بازاریابی نیازمند گسترش مفهوم بازاریابی است . مفهوم آمیخته بازاریابی از دیدگاه های معاصر و جدید است که به وسیله دیگر محققان بسط یافته است و دیگر جنبه های کاربردی آن ، مثل محصول ، توزیع ، فروش را توضیح می دهد . در دهه 1990 دیدگاه مشتری مداری و استفاده از کانال های مشتری محوری در صنایع خودروسازی واژه درست و به موقع (JIT) به کار گرفته شد ، در حالیکه در صنایع منسوجات وخرده فروشی اصطلاح واکنش سریع وبهترین پاسخ به مشتری به منظور افزایش هماهنگی در عملکرد به کار گرفته شد . براساس این دیدگاه مشتری در نقطه شروع دیده میشود و نه در پایان خط Steudeland Desrulle عنوان کرد که در کلاس جهانی بودن به معنای قابلیت عرضه محصولات در بازار ، با کیفیت مطلوبتر و ارزش بیشتر علاوه بر رقابتی بودن است . لذا با توجه به مفهوم فعلی ، موثر بودن بازاریابی ، در دنیای بازاریابی است و علیرغم گستردگی شناخت مفهوم بازاریابی هنوز هم از گویایی کاملی در بیان یکپارچگی ، دوام و چرخه کامل کانال های بازاریابی در گذشته – حال – آینده ناتوان بوده است وبه سطوح مشخصی از کانال های بازاریابی محدود شده است وسعی بر شناسایی کانال های جدید ندارد . لذا واژه مفهوم بازاریابی کروی ابداع شد و هدف آن تجدید حیات مفهوم بازاریابی با بهره گیری از پیوند سطوح پایین و بالا و پیوند مجدد سطوح قبلی و بعدی کانال های بازاریابی است .


دانلود پتانسیل کاربرد انرژی خورشیدی در ایران

در شرایط کنونی، تلاش در جهت خودکفایی و رفع وابستگی های تکنولوژی کشورمان، یکی از مبرمترین وظایف آحاد ملت ایران است و هرکس بنابه موقعیت خویش بایستی در این راستا گام بردارد
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 1327 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پتانسیل کاربرد انرژی خورشیدی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

در شرایط کنونی، تلاش در جهت خودکفایی و رفع وابستگی های تکنولوژی کشورمان، یکی از مبرمترین وظایف آحاد ملت ایران است و هرکس بنابه موقعیت خویش بایستی در این راستا گام بردارد. یکی از صنایع کشور که پیشرفت دیگر صنایع در گرو پیشرفت و توسعه آن است، صنعت برق می باشد. نیروگاههای موجود تولید برق از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارند، به طوری که در حال حاضر طراحی و ساخت آنها در انحصار چند کشور خاص می باشد. با توجه به اینکه رسیدن به این تکنولوژی در آینده نزدیک برای مان مقدور نیست، این سؤال پیش می آید که برای تأمین انرژی بدون نیاز به تکنولوژی وارداتی چه باید کرد؟ برج نیرو پاسخ مناسبی است به این سؤال چرا که از یک سو بحران انرژی را حل کرده و از سوی دیگر با داشتن تکنولوژی ساده و در عین حال مناسب برای شرایط اقلیمی کشورمان می تواند ما را در تأمین انرژی موردنیاز یاری نماید.

در ابتدا پیش گفتاری در مورد بحران انرژی در جهان آورده شده و در ادامه آن مقایسه ای اجمالی بین انواع انرژیهای موجود و لزوم استفاده از انرژی خورشید مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل اول پس از آشنایی مقدماتی با برج نیرو، مختصری در مورد کیفیت ساختمانی اجزاء برج و عملکرد آنها بیان شده و نهایتاً امکانات بهره برداری اضافی و افزایش راندمان در برجهای نیرو مطرح شده است.

فصل دوم به تئوری تشعشع خورشید اختصاص داده شده. در این قسمت با توجه به نیازی که مشاهده گردید ابتدا مکانیزم پدیده تشعشع و قوانین مربوط به آن به طور خیلی مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشید و عواملی که برروی شدت تشعشع آن اثر می گذارند و نهایتاً پوشش ها بررسی شده اند.

فصل سوم شامل محاسبات دودکش است. در این فصل فشار رانش دودکش، دمای هوای خروجی از دودکش، تلفات دودکش و بالاخره راندمان دودکش مطرح شده است.

در فصل چهارم به بررسی تئوریک توربین پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماکزیمم توربین محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماکزیمم، فاکتور بتز، برای این نوع توربین خاص بدست آمده است. نهایتاً توان واقعی و نیروی وارد بر پره ها، مورد بررسی قرار گرفته اند.

فصل پنجم شامل اطلاعات مختصری در مورد کلکتور است. در این فصل به بررسی بالانس انرژی در کلکتور، پرداخته شده است. همچنین مقایسه ای بین بالانس انرژی برجهای نیرو و سایر نیروگاههای خورشیدی انجام شده است.

فصل ششم به ارزیابی اقتصادی برجهای نیرو اختصاص داده شده. در این قسمت ابتدا، هزینه مخصوص اجزاء مختلف (دودکش، توربین، کلکتور) و سپس هزینه مخصوص کل پروژه برای دو نوع پوشش شیشه ای و پلاستیکی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه برخی از مزیتهای برج نیرو نسبت به سایر نیروگاهها، بیان شده است.

در فصل آخر مشخصات و نتایج حاصل از اولین برج نیروی آزمایشی که در مانزانارس اسپانیا احداث گردیده آورده شده است.

فهرست مطالب

چکیده. 1

پیش گفتار:3

چرا انرژی خورشیدی؟. 3

الف- واکنش هسته ای فیژن:6

ب- واکنش هسته ای فیوژن:8

انرژی خورشید:9

فصل اول.. 12

آشنایی با برج نیرو. 12

اجزاء برج نیرو:14

2- توربین و ژنراتور:15

3- کلکتور:16

امکانات بهره برداری اضافی:17

فصل دوم. 19

انتقال انرژی از طریق تشعشع.. 19

خواص تشعشعی:21

قانون پلانک:22

تشعشع خورشید:23

اثر فاصله زمین از خورشید:25

June. 26

تأثیر زاویه میل:26

صفحات پوششی:29

قابلیت انعکاس پوشش:29

قابلیت عبوردهی پوشش:30

قابلیت جذب پوشش:30

جنس پوشش:30

اثر رنگ برروی جذب انرژی تشعشعی:32

فصل سوم. 33

محاسبات دودکش.... 33

فشار رانش:34

راندمان دودکش:36

تلفات اصطکاکی:38

فصل چهارم. 39

محاسبات توربین.. 39

توان کلی:40

فصل پنجم.. 46

مختصری در مورد کلکتور. 46

بالانس انرژی:47

فصل ششم.. 50

ارزیابی اقتصادی برجهای نیرو. 50

بررسی هزینه مخصوص:51

مقایسه برج نیرو با سایر نیروگاهها:57

2- بدون مصرف آب:58

فصل هفتم.. 60

برج آزمایشی مانزانارس... 60

و نتایج حاصل از آن.. 60

مدهای بهره برداری توربین:63

مراجع:69


دانلود طراحی و شبیه ­سازی کنترل‌کننده‌های هوشمند بهینه برای کنترل بار فرکانس توربین‌های بادی

امروزه با توجه به نیاز روزافزون بشر به انرژی از یک سو و کاهش منابع سنتی انرژی از سویی دیگر، نیاز به یافتن منابع جدید انرژی به روشنی احساس می گردد
دسته بندی برق
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 2149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
طراحی و شبیه ­سازی کنترل‌کننده‌های هوشمند بهینه برای کنترل بار فرکانس توربین‌های بادی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

امروزه با توجه به نیاز روزافزون بشر به انرژی از یک سو و کاهش منابع سنتی انرژی از سویی دیگر، نیاز به یافتن منابع جدید انرژی به روشنی احساس می گردد. جایگزینی منابع فسیلی با انرژی های نو و تجدیدپذیر راهکاری است که مدت هاست مورد توجه کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته است. در بین منابع انرژی های نو، انرژی باد به دلیل پاک و پایان ناپذیر بودن، داشتن قابلیت تبدیل به انرژی الکتریکی و رایگان بودن گزینه مناسبی برای این منظور می باشد. مشکل عمده در بهره برداری از آن این است که تغییرات لحظه ای سرعت باد باعث ایجاد نوسانات در توان خروجی توربین بادی می شود که این نوسانات به شکل تغییر فرکانس در سرتاسر سیستم منعکس می شود و عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. به صورت سنتی وظیفه کنترل فرکانس به عهده واحد های تولید کننده انرژی سنتی می باشد اما با افزایش مشارکت واحدهای تولید بادی در تولید انرژی برای بهبود عملکرد سیستم، آنها نیز باید در کنترل فرکانس شرکت کنند.

این پایانامه به بررسی نقش مشارکت واحدهای تولید بادی درکنترل فرکانس پرداخته است و برای کنترل فرکانس، کنترل هر چه بهتر تغییرات سرعت توربین های بادی پیشنهاد شده است. ابتدا سیستم قدرت مورد نظر با استفاده از کنترل کنندهPIکلاسیک برای کنترل کردن سرعت ژنراتور توربین بادی شبیه سازی شده و در ادامه به منظور بهبود عملکرد سیستم، بهینه سازی تنظیم پارامترهای کنترل کنندهPI با الگوریتم بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات پیشنهاد شده است. در پایان به علت اینکه سیستم های قدرت در حضور واحدهای بادی در معرض تغییر پارامترها و عدم قطعیت های زیادی قرار می گیرند جایگزینی کنترل کنندهPI با کنترل کننده فازی پیشنهاد شده است که غیر خطی می باشد و عملکرد مقاومتری نسبت به تغییر پارامترهای سیستم از خود نشان می دهد. بدیهی است با بهینه سازی کنترل کننده فازی مورد نظر با الگوریتم بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات نتایج مطلوب تری بدست می آید.

کلید واژه: کنترل فرکانس سیستم قدرت- سیستم های تبدیل کننده انرژی باد- کنترل کننده PI– کنترل کننده فازی- الگوریتم ازدحام ذرات

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل1: مقدمه

2

۱-۱ طرح مسئله

2

۲-۱ اهداف تحقیق

۳

۳-۱ معرفی فصل های مورد بررسی در این تحقیق

۴

فصل2: انرژی باد و انواع توربین های بادی

۵

۱-۲ انرژی باد

۶

۱-۱-۲ منشا باد

۶

۲-۱-۲ پیشینه استفاده از باد

۷

۳-۱-۲ مزایایانرژیبادی

۸

۴-۱-۲ ناکارآمدیهایانرژیبادی

۹

۵-۱-۲ وضعیتاستفادهازانرژیباددرسطحجهان

۱۰

۲-۲ فناوری توربین های بادی

۱۱

۱-۲-۲ توربینهایبادیبامحورچرخش افقی

۱۲

۲-۲-۲ توربینهایبادیبامحورچرخش عمودی

۱۲

۳-۲-۲ اجزای اصلی توربین بادی

۱۴

۴-۲-۲ چگونگی تولید توان در سیستم های بادی

۱۵

۱-۴-۲-۲ منحنی پیش بینی توان توربین باد

۱۵

۳-۲ تقسیم بندی سیستم های تبدیل کننده انرژیباد (WECS)بر اساس نحوه عملکرد

۲۰

۱-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد(WECS) سرعتثابت

۲۰

۲-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد(WECS) سرعتمتغیر

۲۲

۳-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیبادبر مبنایژنراتورالقاییباتغذیهدوگانه (DFIG)

۲۴

۴-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد مجهز بهتوربین های سرعتمتغیربامبدل فرکانسیباظرفیتکامل

۲۶

فصل۳: تاریخچه کنترل فرکانس سیستم های قدرت در حضور واحدهای بادی، معرفی مدل ریاضی و الگوریتم ازدحام ذرات

۲۷

۱-۳ مرورری بر کارهای انجام شده

۲۹

۲-۳ کنترل DFIG

۳۳

۳-۳ مدل دینامیکی سیستم تنظیم فرکانس توربین بادی با ژنراتورالقایی تغذیهدوگانه

۳۶

۴-۳ مدل دینامیکی ساختار تنظیم فرکانس سیستم تک ناحیه ای در حضور توربین بادی با ژنراتورالقایی تغذیهدوگانه (DFIG)

۴۰

۵-۳ الگوریتم حرکت گروهی پرندگان یا ازدحام ذرات PSO

۴۴

۶-۳ نتیجه گیری

۴۷

فصل۴: طراحی کنترل کننده PI بهینه سازی شده توسط الگوریتم ازدحام ذرات

۴۸

۱-۴ بهینه سازی طراحی کنترل‌کننده PI با استفاده از روش بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات (PSO)

۴۹

۱-۱-۴ نتایج شبیه سازی کنترل کننده PI بهینه سازی شده با الگوریتم PSO

۵۳

۴-۲ نتیجه گیری

۵۹

فصل پنجم: طراحی کنترل کننده فازی

۶۱

۱-۵ منطق فازی

۶۲

۱-۱-۵ تعریف مجموعه فازی

۶۲

۲-۱-۵ مزایای استفاده از منطق فازی

۶۳

۵-۲ طراحی کنترل کننده فازی

۶۴

۱-۲-۵ ساختاریککنترلکنندهفازی

۶۴

۱-۱-۲-۵ فازی کننده

۶۵

۲-۱-۲-۵ پایگاهقواعد

۶۶

۳-۱-۲-۵ موتور استنتاج

۶۶

۴-۱-۲-۵ غیر فازی ساز

۶۷

۳-۵ طراحی کنترل‌کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSO

۶۸

5-3-1 نتایج شبیه سازی

۷۲

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات

78

۱-۶ نتیجه گیری

۷۹

۲-۶ پیشنهادات

۸۱

منابع و مراجع

فهرست جدول­ها

جدول ۱-۲: انواع توربین های عرضه شده در بازار

۱۱

جدول ۴-۱: اطلاعات شبیه سازی

۵۱

جدول ۲-۴: پارامترهای انتخابی الگوریتم PSO

۵۳

جدول ۳-۴: اطلاعات شبیه سازی

۵۳

جدول ۱-۵: پارامترهای انتخابی الگوریتم PSO

۷۳

جدول ۲-۵:پارامترهای بهینه شده کتترل کننده فازی با الگوریتم PSO

۷۳

فهرست شکل­ها

شکل ۱-۲ : تولید باد

۶

شکل ۲-۲: وسیله ای بر اساس طرح ایرانیان به منظور استفاده از انرژی باد [۱۰‍]

۷

شکل ۳-۲: ساختمانتوربینبادیمحورافقی [۱۱‍‍]

۱۳

شکل ۴-۲: توربینبادینوعداریوس (محورعمودی) [۱۱]

۱۳

شکل ۵-۲: نمایی از یک سیستم تبدیل انرژی بادی در توربین بادی با محور افقی [۱‍]

۱۴

شکل ۶-۲: دیاگرام سیستم بادی [۲]

۱۵

شکل ۷-۲: منحنی توان-سرعت باد یک توربین بادی زاویه گام قابل تنظیم ۱۵۰۰ کیلوواتی با سرعت قطع خروجی ۲۵ متربرثانیه [۲‍]

۱۶

شکل ۸-۲ : نمودار تغییرات بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام متغیر [۱]

۱۸

شکل ۹-۲: نمودار تغییرات بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام متغیر [۱]

۱۹

شکل ۱۰-۲: نمودار تغییرات و بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام ثابت ‌[۱]

۲۰

شکل ۱۱-۲: توربینبادیسرعتثابت

۲۱

شکل ۱۲-۲: آرایشی از توربینبادیباسرعتمتغیرمحدودبامقاومتمتغیررتور

۲۳

شکل ۱۳-۲: ساختمانتوربینبادینوع DFIG

۲۵

شکل ۱-۳: نمایی از عملکرد سیستم تبدیل انرژی باد

۳۴

شکل ۲-۳: ساختار کنترل کننده توربین بادی DFIG [۳۰]

۳۵

شکل ۳-۳: مدل دینامیکی سیستم قدرت تک ناحیه ای در حضور واحدهای تولید غیر سنتی (بادی)[۳۰]

۳۶

شکل ۴-۳: مدل دینامیکی توربین بادی دارای ژنراتور DFIG به منظور تنظیم فرکانس[۳۰]

۳۷

شکل ۵-۳: بلوک دیاگرام سیستم تنظیم فرکانس سیستم قدرت تک ناحیه ای در حضور توربین بادی DFIG [۳۰]

۴۱

شکل ۶-۳: شماتیک برداری روابط الگوریتم PSO

۴۵

شکل ۷-۳: فلوچارت الگوریتم PSO

۴۶

شکل ۱-۴: سیستم حلقه بسته

۵۰

شکل ۲-۴: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI کلاسیک به ازای تغییر بار ، و

۵۱

شکل ۳-۴: سیستم حلقه بسته با اضافه کردن انتگرال مربع خطا

۵۲

شکل ۴-۴: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI بهینه به ازای تغییر بار ، و

۵۴

شکل ۵-۴: مقایسه نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI بهینه و کلاسیک به ازای تغییر بار

۵۵

شکل 6-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده PIکلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۶

شکل7-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهPIبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۶

شکل 8-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده PI کلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۷

شکل 9-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهPI بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۷

شکل ۱0-۴: تغییرات توان تولید شده توسط واحدهای بادی با در نظر گرفتن کنترل کننده PI کلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی

۵۸

شکل ۱1-۴: تغییرات توان تولید شده توسط واحدهای بادی با در نظر گرفتن کنترل کننده PI بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی

۵۹

شکل ۱-۵: نماییازیککنترلکنندهفازی

۶۵

شکل ۲-۵: مثال هایی از توابع عضویت: (a) تابع z ، (b) گوسین، (c) تابع s، (d-f) حالتهایمختلفمثلثی، (g-i) حالتهایمختلفذوزنقهای، (j) گوسینتخت،(k) مستطیلی، (l) تکمقداری

۶۵

شکل ۳-۵: تابع عضویت خطا

۶۹

شکل ۴-۵: تابع عضویت مشتق خطا

۶۹

شکل ۵-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی برای کنترل کننده PI بهینه به ازای تغییر بار

۷۲

شکل ۶-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۴

شکل ۷-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۴

شکل ۸-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۵

شکل ۹-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۵

شکل ۱۰-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازی بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۶

شکل ۱۱-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهفازی بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۶

شکل ۱۲-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازیبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۷

شکل ۱۳-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازیبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۷


دانلود مقاله بازار یابی چیست؟

مقاله بازار یابی چیست؟
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله بازار یابی چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی چیست؟*


بازاریابی چیست؟

بسیاری از مردم در مورد اصطلاح بازاریابی اشتباه می کنند و آن را معادل فروش می دانند؛ در صورتی که فروش بخشی از بازاریابی محسوب می شود. دلیل اینکه مردم این اشتباه را می کنند این است که آنها از صبح تا شب با انواع و اقسام تبلیغات تجاری روبرو هستند و به قول یکی از بزرگان علوم مدیریت: امروزه مردم از 3 چیز گریز ندارند، مالیات، مرگ و آگهی های تجاری. اگر کل بازاریابی را به کوه یخ تشبیه کنیم، فروش فقط آن قسمت بیرون آب است که همه می بینیم در صورتی که فعالیتهایی قبل از آن صورت گرفته که باعث این فروش شده است. اگر نیازی مشتری و سلیقه ی آنها به درستی تشخیص داده شود و بر اساس آن کالا طراحی و تولید شده و همراه آن قیمت گذاری و بسته بندی مناسب انجام گیرد همچنین در مورد برنامه های توسعه فروش سیاست های رقابتی اتخاذ شوند، فروش کار بسیار ساده ای خواهد بود و کالا به راحتی فروش می رود.

در تمام کشورها کالاهایی وجود دارند که اصطلاحاً به آنها کالای داغ گفته می شود، به طوری که بازار بسیار گرمی دارند و به محض تولید و توزیع، مشتریان فراوانی خواهند داشت و مشتریان در هر کجا و در هر شرایطی آنها را طلب می کنند. مثالی می زنم: اگر شما به فروشگاه شهروند بروید و دنبال کالای خاصی بگردید و از فروشنده جای آن را سؤال کنید و مثلاً او بگوید 4 لاین بالاتر است، با توجه به تراکم و ازدیاد جمعیت شما خودتان را به آن کالای خاص رسانده و بر می دارید. البته عوامل متعددی در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا مؤثر است که از آن جمله کیفیت، قیمت، نوع بسته بندی، نحوه برخورد پرسنل با مشتری، نحوه توزیع کالا، خدمات بعد از فروش، ایجاد انگیزه برای خریدار و… را می توان نام برد. به طور کلی بازاریابی را می توان چنین تعریف کرد: فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله. حال ببینیم نیاز خواسته و مبادله چیست.

نیازها

نیاز، عبارت است از حالتی احساسی که محرومیتی را در فرد پدید می آورد که آن محرومیت خود موجب رنج و الم او می گردد. اگر عمده نیازهای بشر را نام ببریم می‌توانیم به طبقه بندی مازلو اشاره کنیم. به اعتقاد مازلو اولین و مهمترین نیاز انسان، نیازهای فیزیولوژیکی هستند که عبارتند از غذا، پوشاک و مسکن. هر انسانی دوست دارد از بلایا ایمن و محفوظ باشد بنابراین نیاز به ایمنی دارد پس دومین نیاز انسان، ایمنی و تأمین است. از آنجا که انسان موجوئدی اجتماعی و از فردگرایی گریزان است، دوست می دارد در اجتماعات بوده مردم را دوست بدارد و دوست داشته شود و از این رو خود را با دیگران پیوند می‌دهد. پس نیاز سوم انسان اجتماعی بودن اوست. او علاوه بر این ها، نیازهای دیگری چون قدر و منزلت و خودشکوفایی یا خودیابی نیز دارد در واقع می خواهد خود و توان خود را به محک تجربه در بیاورد. می خواهد به جایی صعود کند که جایگاه اصلی انسان است و می خواهد از این زندگی خاکی فراتر برود.

خواسته ها

خواسته ها، شکلی از نیاز انسان است که توسط فرهنگ یا شخصیت فردی انسان شکل می گیرد. در واقع برخورد نیاز با فرهنگ و شخصیت فردی انسانها خواسته ها را تشکیل می دهند. یک انسان گرسنه، در ایتالیا، اسپاگتی و یا پیتزا دوست دارد در صورتی که یک انسان گرسنه در ایران، آبگوشت با پیاز و یا چلوکباب با دوغ را طلب می‌کند.


دانلود شبکه های توزیع هوشمند برق

دولت­ها، قانون­گذاران و سازمان­های صنعتی به منظور بالا بردن حق خرید مصرف کنندگان، حمایت از خلاقیت­ها در تغییرات آب و هوایی و افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ آمریکای شمالی، یک شبکه هوشمند را پیشنهاد کرده ­اند
دسته بندی برق
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168
شبکه های توزیع هوشمند برق

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

دولت­ها، قانون­گذاران و سازمان­های صنعتی به منظور بالا بردن حق خرید مصرف کنندگان، حمایت از خلاقیت­ها در تغییرات آب و هوایی و افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ آمریکای شمالی، یک "شبکه هوشمند" را پیشنهاد کرده­اند. البته برای تغییرات مهم در برنامه ریزی، طراحی و عملیات نیروگاه بزرگ به یکپارچه سازی این شبکه هوشمند احتیاج است. در این گزارش، شبکه هوشمند و قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ تعریف می­شود و یک ارزیابی مقدماتی از یکپارچه سازی موفق شبکه هوشمند ارائه می­شود.

سیستم قدرت انبوه آمریکای شمالی بزرگ­ترین سیستم الکتریکی بهم متصل در جهان است. عملکرد معتبر آن بستگی به بکارگیری گسترده­ای ارتباطات زمان واقعی، نظارت و سیستم­های کنترل دارد. به هنگام تکامل سیستم قدرت انبوه، بسیاری از تکنولوژی­های هوشمند برای چندین دهه بکار می­رود.

ابتکارات در سیاست اخیر فدرال، دولتی و کشور باعث توسعه­ی تصور شبکه­ی هوشمند می­گردد که دارای فعل و انفعال، همکاری، کارایی، اعتبار و استحکام بیشتری است. در اصل، ویژگی­های شبکه­ی هوشمند شامل تجهیزات هماهنگ است که به موجب پیشرفت­ها در ارتباطات، سیستم­های هوشمند و تکنولوژی اطلاعت (IT) مهیا شده است که با سیستم­های موجود و جدید کنترل دارای سطح مشترک می­باشد. پروتکل­های ارتباطی انبوه هماهنگ در سیستم وسیع ابزارهایی برای حفظ سیستم پویاتری است که مزایایی را برای کاربران نهایی دارد و بصورت کارآمد از قابلیت اعتبار سیستم ارسال توسعه یافته مطابق با دریافت و تشخیص­های راحت استفاده می­کند. با توجه به پیشرفت­هایی در تکنولوژی شبکه­ی هوشمند، تکامل بی نظیر سطوح کنترل و اندازه گیری سیستم بسیار وسیع و گسترده است. تلاش­های زیادی در دهه­ی گذشته به منظور توسعه و پیشرفت دادن این زیرساخت شبکه­ی هوشمند صورت گرفته است که بخش مدیریت سهامدار نیز تشویق به انجام این کار شده است.

سیستم قدرت انبوه امروزی به منظور فراهم کردن سطح مناسب و کافی­ای از قابلیت اطمینان طراحی و بکار گرفته شده است. شبکه­ی هوشمند می­تواند از سطح مناسب و کارآمد قابلیت اطمینان حمایت کند حتی در هنگامی که صنعت با چالش بر عهده برآمدن از سیاست هیئت و رهنمودهای قانونگذاری که ویژگی­های سیستم قدرت انبوه ایالات متحده­ی آمریکا را تحت تأثیر قرار می­دهد و تغییر می­نماید روبرو باشد. موفقیت یکپارچه سازی و مجتمع سازی مفاهیم و تکنولوژی شبکه­ی هوشمند بسیار بستگی به قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه موجود در طی تکامل خود دارد. این مثاله تمرکز خود را بر روی جنبه­های مختلف این موضوع اساسی جلب کرده است.

تأثیر کلی شبکه­ی هوشمند بر روی قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه همچنان قابل مشاهده می­باشد. در حالی که وظیفه­ی شبکه­ی هوشمند افزایش نسبی قابلیت اطمینان است اما اگر قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه را بصورت ضعیف بکار برد در این صورت دچار صدمه و آسیب می­شود. بنابراین، اطمینان دادن به اینکه تکامل شبکه­ی هوشمند باعث افزایش آسیب پذیری سیستم قدرت انبوه نمی­گردد مهم می­باشد اما تا حدی از اهداف قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه صنعت حمایت می­کند.

کمیته­ی برنامه ریزی NERC برای بررسی کردن کارکردهای سیستم­های هوشمندی کردن امکان یکپارچگی و مجتمع سازی موفق میسر می کند توانسته است نیروی کار شبکه­ی هوشمند (SGTF) شکل دهد. فصل SGTF هر یک از موضوعات و نگرانی­های شبکه­ی هوشمند را با توجه به قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه مشخص و توضیح می­دهد و ویژگی­های قابلیت اطمینان شبکه­ی هوشمند و نحوه­ی تأثیر احتمالی آنها بر روی برنامه ریزی سیستم قدرت انبوه و فرایندهای طراحی و عملیاتی و ابزارهایی که برای حفظ قابلیت اطمینان مورد نیاز هستند را می­سنجد.

فهرست مطالب

چکیده1

1- مقدمه. 9

تعریف و پیش بینی شبکه هوشمند. 12

فصل اول: خلاصه قانونی و ضوابط

1-1- مقدمه. 16

1-2- خلاصه ضوابط و قوانین امریکا16

1-2-1- کنگره ایالت متحده16

1-2-2- FERC سیاست شبکه هوشمند 14 ژولای 2009. 18

1-2-3- دایره انرژی ایالات متحده18

1-2-4- کمیسیون ارتباطات فدرال ایالت متحده (FCC)19

1-3- خلاصه ضوابط دولتی ایالت متحده:21

1-4- خلاصه ضوابط و قوانین کانادا22

فصل دوم: شاخصه ها و ارزیابی تکنولوژی

2-1- مقدمه. 25

2-2- ادغام تکنولوژی شبکه هوشمند در سیستم انبوه نیرو:25

2-3- قابلیت اطمینان تکنولوژی اطلاعات و ادغام سیستم کنترل.. 27

2-4- ارزیابی تکنولوژی.. 29

2-5- تکنولوژیهای شبکه ی هوشمند روی سیستم انبوه نیرو. 30

2-6- ابزار phasor. 32

2-7- کیفیت نیرو و کنترل جریان.. 33

2-8- واحدهای ترمینال از راه دور (RTNS):38

2-9- تجهیزات انتقال.. 40

2-10- سیستم انبوه نیرو: ابزار رو به تکامل.. 44

2-11- سیستمهای تقویت بارپخش پیشرفته:50

فصل سوم: تکنولوژیهای شبکه هوشمند روی سیستم توزیع

3-1- تکنولوژیهای شبکه هوشمند روی سیستم توزیع:55

3-2- تولید نیروی توزیع شده و ذخیره آن:57

3-3- سیستم توزیع- سیستمهای موجود. 60

3-4- روان سازی بار تحت فرکانس:61

3-5- تامین انتقال الکتریکی تقاضا63

3-6- سیستم توزیع- سیستمهای در حال توسعه. 66

3-7- سیستمهای اتومات صنعتی.. 68

فصل چهارم: طرح ریزی و عملکرد با شبکه هوشمند

4-1- مقدمه. 72

4-2- ریسک های قابلیت اطمینان سیستم نیروی انبوه72

4-3- عملکردهای مختص در زمان وقوع حادثه:77

4-4- ارزیابی های پس از عملکرد:78

4-5- طرح ریزی طولانی مدت: مقولههای مرتبط به سیستم نیرو. 78

4-6- ملزومات شبیه سازی و طراحی.. 80

4-7- بلایای طبیعی.. 83

4-8- منابع توزیع شده و شبکههای کوچک و ادغام منابع قابل احیاء:85

4-9- منابع توزیعی.. 98

4-10- عملیات زمان واقعی.. 98

4-10-1- نقص ها98

4-10-2- خطرات در عملیات... 99

4-10-3- کنترل توزیعی و مرتبهای (نظارتی) زمان واقعی:100

4-11- ارزیابی عملیات... 103

4-11-1- نیازهای ماتریسهای جدید کارایی سیستم.. 103

4-12- سایر ملاحظات... 104

4-12-1- تغییر دیدگاه سازمانی.. 104

4-12-2- موضوعات مربوط به امید به زندگی.. 104

4-12-3- تداوم تجارت... 105

4-12-4- پیادهسازی تکاملی.. 106

4-12-5- نیازهای R و D... 106

4-13- کشفیات فصل.. 108

فصل پنجم: تأمین cyber برای شبکهی هوشمند

5-1- مقدمه. 111

5-2- از دست رفتن سیستمهای مرکز کنترل.. 115

5-3- سیستمهای ارتباطات... 116

5-4- بیسیم.. 118

5-5- ساختار فرمان و کنترل.. 119

5-6- اهمیت کنترل و نظارت متمرکز زمان واقعی.. 121

5-7- از دست دادن کنترل و ارتباطات... 121

5-8- دلایل از دست رفتن کنترل و ارتباطات... 123

5-9- محلهای بالقوه برای از دست رفتن کنترل یا ارتباطات... 124

5-10- پیامدهای از دست رفتن کنترل و ارتباطات... 124

5-11- مدل امنیتی عمیق دفاعی.. 126

5-12- مدیریت ریسک... 129

5-13- نیاز به فراند تصدیق قوی و قابل تطبیق.. 130

5-14- هماهنگی استانداردها و تکامل فرایند. 131

5-15- افزایش پیچیدگی در اداره کردن دارایی.. 134

5-16- برقراری تعادل در منابع داخلی و خارجی ریسک سیستم.. 137

5-17- استفاده از تعیین استاندارد ریسک برای مجتمع سازی و یکپارچگی شبکهی هوشمند. 138

5-18- ریسکهای نامشخص در هنگام استنتاج شبکهی هوشمند. 139

5-19- سایر ملاحظات... 143

5-19-1- امنیت فیزیکی دارایها در خارج از مرکز کنترل.. 143

5-19-2- برنامه ریزی متداوم و برنامه ریزی حادثه. 147

5-20- نیازهای R&D... 149

5-20-1- امنیت cyber. 149

5-21- محاسبهی تودهی انبوه151

5-22- توانایی های محاسبه. 153

5-23- کشفیات فصل.. 154

فصل ششم: نتایج و پیشنهادات

6-1- نتایج و پیشنهادات... 156

6-2-پیشنهادات... 158

ضمیمه 1: استانداردهای شبکهی هوشمند و قابلیت اطمینان.. 159

منابع.. 162

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 1– مجتمع سازی موفق ابزارها و سیستم­های شبکه هوشمند7

جدول 2- تکنولوژی­های شبکه­ی هوشمند- سیستم­ها و ابزارها 29

جدول 3: تاثیرات محتمل شبکه هوشمند70


دانلود طراحی تایمر دیجیتالی

تایمر دیجیتالی که دراین پروژه طراحی شده است و معرفی می گردد
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 33
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
طراحی تایمر دیجیتالی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

تایمر دیجیتالی که دراین پروژه طراحی شده است و معرفی می گردد دارای مشخصات زیر است:

- نمایش مراحل برنامه بر روی سون سگمنت (26 مرحله).

- حفظ مرحله برنامه در هنگام قطع برق با استفاده از باطری BACKUP .

- انتخاب شروع از هرمرحله برنامه با استفاده از کلیدهای PROGRAM .

- کوچک بودن حجم مدار نسبت به نمونه های مشابه دیجیتالی .

اصولاً تایمر برای شمارش اتفاقات بکار می رود. و تعداد خاصی از این اتفاقات برای ما اهمیت دارد تا در این زمانهای خاص به یک دستگاه فرمان روشن یا خاموش بودن را بدهیم. دراصل تایمر دیجیتالی یک شمارنده است که تعداد پالسهای ورودی را بصورت باینری می شمارد و اگر ما از میان این اعداد موردنظر خودمان را به وسیله یک دیکودر، دیکودر کنیم، به راحتی می توانیم به تعدادی خروجی فرمان دهیم.

فهرست مطالب

مقدمه:

مدارتغذیه:

مدار داخلی (7805):

«مدار قدرت»

«مدار سنسور آب»:

:(ADC0804) IC

«آشنایی با میکروکنترلرها»

2-1 اصطلاحات فنی

3-1 واحد پردازش مرکزی

.حافظه نیمه رسانا : RAM و ROM

گذرگاهها : آدرس ، داده و کنترل

ابزارهای ورودی / خروجی

ابزارهای ذخیره سازی انبوه

ابزارهای رابط با انسان

برنامه ها : بزرگ و کوچک

معماری سخت افزار

کاربردها

ویژگیهای مجموعه دستورالعمل ها

میکروکنترلر

مزیت ها و معایب

مروری برخانواده MCS-51TM

بررسی اجمالی پایه ها

ورودی های نوسان ساز روی تراشه

ساختار درگاه I/O

سازمان حافظه

ثبات های کاربرد خاص

بیت توازن

اشاره گر داده

ثبات های درگاه

ثبات های وقفه

ثبات کنترل توان

حالت معلق

حالت افت تغذیه

حافظه خارجی

دستیابی به حافظه کد خارجی

دستیابی به حافظه داده خارجی

رمزگشایی آدرس

ثبات های تایمر

ثبات کنترل توان

اشتراک درفضای حافظه کد و داده خارجی

عملیات راه اندازی مجدد، reset

هدف طرح


دانلود بررسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها

در این رساله، روش مناسبی جهت محاسبه نقطه تعادل نش در الگوریتم‌های یادگیری تقویتی چندعاملی با تعداد زیاد عامل‌ها مطرح شده‌است، که قادراست با ادغام محاسبات مربوط به نقطه تعادل نش و ایجاد مصالحه بین اکتشاف استخراج، محاسبات را به صورت بهینه کاهش دهند
دسته بندی برق
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 1445 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128
بررسی سیستم‌های چند عامله با استفاده از تئوری بازی‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

در این رساله، روش مناسبی جهت محاسبه نقطه تعادل نش در الگوریتم‌های یادگیری تقویتی چندعاملی با تعداد زیاد عامل‌ها مطرح شده‌است، که قادراست با ادغام محاسبات مربوط به نقطه تعادل نش و ایجاد مصالحه بین اکتشاف- استخراج، محاسبات را به صورت بهینه کاهش دهند. ترکیب یادگیری تقویتی تک- عاملی و تئوری بازی ایده اصلی اکثر روشهای یادگیری چندعاملی است. این روش‌ها سعی دارند تا کل فرآیند یادگیری را به تعدادی متناهی از حالت‌های تصمیم‌گیری چندعاملی با خاصیت مارکوف تقسیم کرده و با انتخاب نقطه تعادل نش در هر کدام از این مراحل به تدبیر بهینه برای هر عامل همگرا شوند. بنابراین محاسبه نقطه تعادل نش مسئله مهمی است که در حال حاضر مشکلاتی شامل پیچیدگی محاسبات در روشهای شناخته شده محاسبه نقطه تعادل نش، چندگانگی نقطه تعادل نش، و مختلط بودن نقطه تعادل نش باعث شده که اکثر روشهای پیشنهادی یادگیری تقویتی چندعاملی جایگاه مناسبی در حل مسائل دنیای واقعی پیدا نکنند. ناگفته نماند که تقریباً تمام روشهای یادگیری تقویتی چندعاملی مطرح شده، مبتنی بر روشهای off-policy بوده‌اند که نیازی به در نظر گرفتن مسئله رویه انتخاب عمل و اکتشاف در اثبات همگرایی ندارند. بنابراین در رویه‌های اجرایی پیشنهاد داده‌اند که ابتدا نقطه تعادل نش محاسبه شده و سپس با روش ϵ-greedy مصالحه بین اکتشاف و استخراج برقرار شود.

محاسبه نقطه تعادل ϵ-نش در بازی‌های نرمال در این رساله به صورت یک مسئله مینیمم‌سازی تعریف شده که جواب آن توسط الگوریتم‌های ژنتیک بدست آمده‌است. علاوه بر کاهش پیچیدگی روش محاسبه نقطه تعادل نش، با اضافه کردن جمله مناسب در محاسبه تابع برازندگی، هر عامل قادر است نقطه تعادل نش پارتو را محاسبه کند که مسئله چندگانگی نقاط تعادل نش را نیز مرتفع می‌سازد.

فهرست مطالب

چکیده. 1

مقدمه 2

1- عامل و سیستم‌های چند عامله. 4

1-1- مقدمه. 4

1-2- هوش مصنوعی توزیع شده. 4

1-3- حوزه‌های کاری هوش مصنوعی توزیع شده. 6

1-4- دلایل گرایش به هوش مصنوعی توزیع شده. 9

1-4-1- پایه تکنولوژیکی.. 9

1-4-2- توزیع ذاتی.. 10

1-4-3- مزایای طراحی و پیاده‌سازی.. 12

1-4-4- دلایل معرفت شناسی.. 13

1-4-5- بنیاد اجتماعی.. 14

1-4-6- همجوشی (کلاس‌های جدید از مسائل). 14

1-5- مسائل مطرح در هوش مصنوعی توزیع شده. 14

1-6- تعریف عامل و عامل‌های هوشمند.. 17

1-6-1- تعریف عامل.. 18

1-7- عامل به عنوان یک سیستم نرم‌افزاری.. 19

1-8- مفهوم عامل از دیدگاه عام. 20

1-9- مروری برخصوصیات عامل.. 20

1-10- ویژگی‌های دیگر عامل‌ها25

1-11- طبقه بندی عاملها29

1-12- مقایسه عامل با شیء. 33

1-13- تفاوت‌های سیستم مبتنی بر عامل و سیستم‌های خبره. 35

1-14- انواع محیط عامل.. 35

1-14-1- قابل دستیابی / غیر قابل دستیابی.. 36

1-14-2- محیط قطعی یا غیر قطعی.. 37

1-14-3- محیط مقطعی یا غیر مقطعی.. 38

1-14-4- محیط ایستا / پویا38

1-14-5- محیط گسسته یا پیوسته. 38

1-15- سیستم‌های چند عامله. 39

1-16- خصوصیات سیستم‌های چند عاملی:46

1-17- دلایل استفاده از سیستم‌های چندعامله. 47

1-17-1- نیاز برخی دامنه‌ها به سیستم‌های چندعامله:47

1-17-2- افزایش سرعت عمل با موازی سازی.. 48

1-17-3- قابلیت اطمینان.. 48

1-17-4- توسعه پذیری.. 48

1-17-5- آسانتر شدن برنامه‌سازی.. 49

1-18- آزمون نظریه‌های سایر رشته‌های علمی.. 49

1-19- معماری‌های ارایه شده برای سیستم‌های چندعامله. 49

1-19-1- مدل OMG50

1-19-2- استاندارد FIPA50

1-19-3- استاندارد KAOS. 50

1-19-4- مدل General Magic. 51

1-20- سازماندهی سیستم‌های چندعامله. 51

1-20-1- ساختار سلسله مراتبی.. 51

1-20-2- ساختار مسطح.. 52

1-20-3- ساختار جزء به کل.. 53

1-20-4- ساختار پیمانه‌ای.. 53

1-21- پارامترهای مطرح در ارزیابی سیستمهای چندعامله. 54

1-22- سیستمهای مقیاس وسیع(Large Scale systems):55

1-23- کنترل غیر متمرکز : (Decentralized Control)56

1-24- نتیجه‌گیری.. 57

2- تئوری بازی‌ها و کاربردهای آن‌ها درسیستم‌های چند عامله. 60

2-1- مقدمه. 60

2-2- نظریه بازی ‌ها چیست؟. 60

2-3- تفاوت میان تصمیم‌گیری و بازی.. 62

2-4- طبقه‌بندی نظریه بازی‌ها63

2-5- برخی مفاهیم و اصطلاحات... 68

2-6- موارد استفاده از نظریه بازی‌ها74

2-7- فرض های اساسی در نظریه بازیها75

2-8- شاخه‌های اصلی نظریه بازی‌ها75

2-9- بازی‌های ایستا77

2-10- نمایش بازی در فرم استراتژیک یا نرمال.. 79

2-11- فرم ماتریسی بازی.. 82

2-12- پیدا کردن جواب در بازیهای ایستا82

2-13- بازیهای رقابتی.. 83

2-14- بازیهای تصادفی.. 84

2-15- بازیهای پویا85

2-16- بازی پویا در فرم بسط یافته. 85

2-17- درخت‌ بازی.. 87

2-18- عناصر فرم بسط یافته:88

2-19- پیشینه بازی:88

2-20- مجموعه اطلاعاتی:89

2-21- استراتژی.. 90

2-22- پیدا کردن جواب در بازیهای پویا91

3- بررسی روش‌های یادگیری.. 93

3-1- یادگیری تقویتی.. 93

3-1-1- خط مشی.. 94

3-1-2- تابع پاداش... 94

3-1-3- تابع مقدار. 94

3-1-4- مدل برگرفته شده از محیط.. 95

3-2- اجزای یادگیری تقویتی.. 97

3-3- اهدافوپاداش.... 98

3-4- Q-Learning 99

3-5- خاصیتمارکوف... 100

3-6- فرآیندتصمیمگیریمارکوف... 101

3-7- روش‌های حل فرآیندهای تصمیم گیری مارکوف... 103

3-8- تابعارزش.... 104

3-9- تابع ارزش بهینه:105

3-10-فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)106

3-11- ویژگیهای فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 106

3-12- ساختار سلسله مراتبی.. 107

3-13- اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 108

3-14- محاسبه وزن.. 108

3-15- روشهای محاسبه وزن.. 109

3-15-1- روش حداقل مربعات ( least squares method )109

3-15-2- روش حداقل مربعات لگاریتمی (logarithmic least squares method)110

3-15-3- روش بردار ویژه ( Eigenvector Method ):111

3-15-4- روش های تقریبی(Approximation Method). 112

3-16- سازگاری سیستم و ماتریس سازگار. 112

3-17- محاسبه نرخ ناسازگاری.. 113

4- نتیجه‌گیری.. 116

5- مراجع. 118

6-


دانلود ربات صدایاب

سیستم پیج و پیام کوتاه جهت دسترسی و ارسال پیام های مکتوب طرح گردیده استکارهایی که برای انجام این پروژه انجام شده است شامل تهیه ماژول مخابراتی ودیگر قطعات مورد لزوم وبرنامه نویسی در برنامه کد ویژیون می باشد
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 955 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
ربات صدایاب

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

سیستم پیج و پیام کوتاه جهت دسترسی و ارسال پیام های مکتوب طرح گردیده است.کارهایی که برای انجام این پروژه انجام شده است شامل تهیه ماژول مخابراتی ودیگر قطعات مورد لزوم وبرنامه نویسی در برنامه کد ویژیون می باشد.

چند اصطلاح که در این متن مورد استفاده قرار می گیرد در ذیل آورده شده است :

دستگاه مرکزی مدار فرستنده – گیرنده که به رایانه مصل می شود

دستگاه جانبی مدار فرستنده – گیرنده که حامل می باشد

ماژول مخابراتی شامل میکرو پرسسور و فیلتر های سخت افزاری

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول:

مقدمه 2

فصل دوم:

نحوه کار 4

فصل سوم:قطعات استفاده شده

3-1 میکرو کنتر5

3-2 ماژول مخابراتی7

8. 3-3 رابط میکرو

فصل چهارم: ماژول مخابراتی

4-1 معرفی ماژول11

4-2 پیکر بندی پایه ها13

4-3 معرفی رجیستر ها 16

4-4 فلو چارت 19

4-5 نحوه پر و خالی کردن رجیستر فرستنده21

4-6 نحوه پر و خالی کردن رجیسترگیرنده26

4-7 بیان ویژگی های سخت افزاری ماژول 30

4-8 بررسی ابعاد و فیزیک ماژول31

فصل پنجم: برنامه

5-1 تنظیمات اولیه رابط spi 32

5-2 تنظیمات ابتدایی ماژول32

5-3 دریافت اطلاعات کنترلی33

5-4 فرستادن اطلاعات کنترلی35

5-5 دریافت بسته اطلاعات از pc40

5-6 فرستادن بسته اطلاعات به pc 52

5-6 گرفتن اطلاعات کنترلی از pc 52

5-7 دریافت آدرس 54

5-8 چار چوب اصلی دستگاه مرکزی 60

5- 9 توابع مربوط به ارسال و در یافت بسته های مخابره شده 62

5- 10 نمایش بر رویlcd 71

فصل ششم :فصل آخر

نتیجه گیری76

مراجع77

فهرست شکل ها وجداول صفحه

شکل ها :

شکل (1-3)Communication Unit7

شکل ( 2-3 ) مدار دستگاه مرکزی8

شکل ( 3-3 ) مدار دستگاه سیار9

شکل ( 4-3 ) تغذیه مدار10

شکل ( 1-4 ) Timing diagram 13

شکل ( 2-4 ) بلوک دیاگرام فرستنده24

شکل ( 3-4 ) بلوک دیاگرام گیرنده25

شکل ( 4-4 ) شیفت رجیسترهای خروجی26

شکل ( 5-4 ) خارج کردن اطلاعات از FIFO27

شکل ( 6-4 ) Mechanical Dimension31

جداول :

جدول ( 1-4 ) پایه های ماژول12

جدول ( 2-4 )Configuration setting command14

جدول ( 3-4 )Power management command15

جدول (4-4 ) Data rate command16

جدول ( 5-4 ) reciver control command16

جدول ( 6-4 )Data filter command18

جدول ( 7-4 ) FIFI and Reset Mode Command18

جدول ( 8-4 ) Synchron Pattern & Receiver FIFO Read & AFC Command19

جدول ( 9-4 ) TX Configuration Control Command 20

جدول ( 10-4 ) PLL Setting Command21

جدول ( 11-4 ) Transmitter Register Write Command 21

جدول ( 12-4 ) Low Duty Cycle Command22

جدول ( 13-4 )Low Battery Detector & Micro Clock Command22

جدول ( 14-4 ) Status Read Command 23

جدول ( 15-4 ) Electrical Parameter28

جدول ( 16-4 ) Working range28

جدول ( 17-4 ) DC characteristic29

جدول ( 18-4 )AC characteristic30

جدول ( 1-5 )Recommended packet structures46


دانلود ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺬﺏ ﺩﻱ ﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻫﻬﺎ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﻭﺵ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺟﺬﺏ

با توجه به اینکه درصد بالای دی اکسید کربن در اتمسفر موجب مشکلات مهم زیست محیطی نظیر پدیده گلخانه می شود که تبعاتی چون گرمایش زمین و تغییر اکوسیستم آن را در پی دارد ارائه روش های نوین و اقتصادی برای جداسازی این گاز از اهمیت بالایی برخوردار است
دسته بندی شیمی
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 4119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺬﺏ ﺩﻱ ﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻫﻬﺎ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﻭﺵ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺟﺬﺏ

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

با توجه به اینکه درصد بالای دی اکسید کربن در اتمسفر موجب مشکلات مهم زیست محیطی نظیر پدیده گلخانه می شود که تبعاتی چون گرمایش زمین و تغییر اکوسیستم آن را در پی دارد ارائه روش های نوین و اقتصادی برای جداسازی این گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در فصل اول خواص فیزیکی و شیمیایی دی اکسید کربن بررسی گردیده است. فصل دوم اثرات زیست محیطی انتشار CO2 بیان شده است. فصل سوم شرح مختصری از منابع تولید CO2 بیان شده است. فصل چهارم مکانیسم توسعه پاک که یکی از موارد موجود در پروتکل کیوتو است بررسی گردیده است. فصل پنجم که قسمت اصلی این پروژه می باشد توضیح مفصلی درباره روش های جداسازی دی اکسید کربن می باشد بطورکلی روش های جداسازی را می توان به دو قسمت جذب با انواع فرآیندهای شیمیایی و غشا تقسیم بندی نمود. فصل ششم هم شبیه سازی واحد آمینی توسط نرم افزار Hysys3.1 می باشد

ﺩﻱ ﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱﮔﻠﺨﺎﻧﻪﺍﻱ ﺑﻮﺩﻩ ،ﻛﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﺁﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻣﺤﻴﻂﺯﻳﺴﺖ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ،ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻲ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺩﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﺳﺎﺯﻱ، ﺩﻓﻊﺣﺮﻳﻖ، ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ازدیادبرداشت ازمخازن نفت ،تصفیه خانه ها کاربرد زیادی دارد.

ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺠﻤﻮﻋا ﹰ ٣٦٢ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻦ ﺩﻱﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺩﻱﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺎﻭﺭﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻩﺍﺳﺖ .ﻧﻴﺮﻭ ﮔﺎﻫﻬﺎ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻠﻴﻪﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ 2 COﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﻗﻠﻴﻤﻲ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ، ﺭﻭﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺣﻼﻝﻣﻮﻧﻮ ﺍﺗﺎﻧﻞﺁﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩﻫﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ.

ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺧﺎﻟﺺﺳﺎﺯﻱ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﺳﺎﺯﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪﺍﺳﺖ.

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 2

فصل اول.. 3

خواص فیزیکی و شیمیایی دی اکسید کربن.. 3

1-1- جدول خواص دی اکسید کربن.. 4

1-2- فازهای مختلف دی اکسید کربن.. 5

فصل دوم. 6

اثرات زیست محیطی دی اکسید کربن.. 6

2-1- گرم شدن زمین.. 7

2-2- اثر گلخانه ای.. 7

2-3- وارونگی (Inversion)11

2-4- باران های اسیدی.. 12

فصل سوم. 14

منابع ایجاد دی اکسید کربن.. 14

3-1- چرخه کربن.. 15

3-2- منابع تولید CO2. 20

3-2-1- احتراق سوخت های فسیلی.. 21

3-2-2- فرآیند تولید برق.. 22

3-2-3- صنایع. 22

3-2-4- بخش های مسکونی وتجاری.. 22

3-2-5- حمل و نقل.. 22

فصل چهارم. 23

مکانیسم توسعه پاک... 23

4-1- پروتکل کیوتو. 24

4-2- مکانیسم توسعه پاک... 26

4-2-1- شرح مکانیسم توسعه پاک و اهداف آن.. 26

فصل پنجم. 29

روش های جداسازی دی اکسید کربن.. 29

5-1- ضرورت شیرین سازی گازهای ترش... 30

5-2- فرآیندهای شیرین سازی گازها31

5-2-1- فرآیندهای شیرین سازی در بسترهای جامد. 31

5-2-2- فرآیندهای شیرین سازی گاز با حلال های شیمیایی.. 32

5-2-3- فرآیندهای شیرین سازی گاز با حلال شیمیایی.. 36

5-2-4- فرآیندهای شیرین سازی از طریق جذب فیزیکی گازهای اسیدی.. 38

1. فرآیند فلوئور (Fluor)38

2. فرآیند سولفینول(Sulfinol)38

3. فرآیند (Selexol)39

4. فرآیند( RECTISOL)39

5-2-5- فرآیند شیرین سازی به روش تبدیل مستقیم. 39

جداسازی گاز CO2 با روش تقطیر. 39

5-3- جذب و ذخیره سازی CO2. 40

5-3-1- فناوری جذب و ذخیره سازی دی اکسید کربن چیست؟. 49

5-3-2- اجزای فناوری جذب و ذخیره سازی دی اکسید کربن.. 50

5-4- جداسازی CO2 به کمک غشا54

5-4-1- تعریف غشا54

5-4-4- انواع غشاهای جداسازی گاز57

5-4- 5- کاهش میزان CO2 با نانولوله‌های تیتانیا و نور خورشید. 59

5-5- درخت مصنوعی.. 60

فصل ششم. 63

شبیه سازی واحد آمینی با Hysys. 63

6-1- طراحی فرآیند شیرین سازی با حلال های آمین.. 64

6-1-1- برج جذب (Contactor)64

6-1-2- میزان آمین در گردش Amine Circulation Rate. 65

6-1-3- گرمای واکنش (Heat of Reaction)65

6-1-4- مخزن تبخیر (Flash Tank)66

6-1-5- جوش آور آمین (Amine Reboiler)66

6-1-6- برج های آمین (Amine Stripper)66

6-1-7- کندانسور بالای برج احیا و مخزن تجمع مایع برگشتی.. 66

6-1-8- مبدل حرارتی آمین های سبک غنی(Rich Lean Amine Exchanger)67

6-1-9- مبدل خنک کننده محلول آمین سبک (Lean Amine Cooler)67

6-1-10- فیلتراسیون/ تصفیه محلول آمین (Amine Filteration)67

6-1-11- پمپاژ محلول آمین (Pumping of Amine Solution)68

6-2- PFD واحد آمینی.. 69

6-3- شرح واحد آمینی شبیه سازی شده70

6-4- اطلاعات بدست آمده از PFD... 71

فرآیندتولید نوشابه .76

نتیجه گیری89

فهرست منابع فارسی.. ....90

فهرست منابع لاتین.. 91

سایت های اطلاع رسانی 92


دانلود تحقیق در مورد افسردگی

افسردگی1 از دیرباز به عنوان یکی از نابسامانی های روانی عمده شناخته شده است اما در دو دهه اخیر اهمیت این بیماری هم از حیث رنج و آزاری که مبتلایان به آن تحمل می کنند و هم از لحاظ بار سنگینی که این ناراحتی بر منابع درمانی ملت ها تحمیل می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
تحقیق در مورد افسردگی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

افسردگی1 از دیرباز به عنوان یکی از نابسامانی های روانی عمده شناخته شده است. اما در دو دهه اخیر اهمیت این بیماری هم از حیث رنج و آزاری که مبتلایان به آن تحمل می کنند و هم از لحاظ بار سنگینی که این ناراحتی بر منابع درمانی ملت ها تحمیل می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از نظر محققان،‌ در دو دهه اخیر افسردگی جای تشویش و اضطراب را که بعد از جنگ بین المللی دوم به عنوان مهمترین عارضه روانی تلقی می شد، گرفته است و اینک رایج ترین ناراحتی روانی افراد بالغ را تشکیل می دهد. متخصصان فن از دو دهه اخیر به عنوان دوره جدید ملانکولی یا افسردگی در تاریخ روان پزشکی معاصر نام برده اند2.

اما با وجود توجهی که پزشکان به این مقوله داشته اند هنوز دانش ما از چند و چون افسردگی اگر اندک نیست کاستیها و نقاط کور فراوان دارد. لذا لازم است که روانشناسان، روانپزشکان و پویندگان این علم با توجه به عوامل زیربنایی سنتی، عقیدتی، فرهنگی، روشهای علمی در جهت شناسایی علل و یافتن راه حلی برای جلوگیری از چنین اختلالاتی گام بردارند، بخصوص در این زمان، که اختلالات روانی ـ رفتاری بویژه افسردگی به سبب وضعیت نامتعادل و متحول زندگی خانوادگی، اجتماعی در یکی دو دهه اخیر در بیشتر کشورها و همچنین در کشور ما بیش از هر زمان دیگری گریبانگیر گروههای وسیعی از نوجوانان و جوانان شده است. بنابراین لازم است در کنار نیازهای زیستی به مسئله امنیت روانی و ثبات عاطفی نوجوانان و جوانان توجه زیادی نمود. عدم امنیت روانی نه تنها بر چگونگی شخصیت آنها اثر می گذارد بلکه بیشترین تأثیر را بر شکوفایی هوش و تفکر و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت بی تردید پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با آرامش روانی و ثبات عاطفی ایشان دارای همبستگی معنی داری است.

لذا این تحقیق در نظر دارد به بررسی رابطه بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی ناحیه 1 شهرستان اراک بپردازد.

اما آنچه موجب شد تا پژوهشگر به بررسی و تحقیق در این زمینه بپردازد علائم افسردگی دانش آموزان، افت تحصیلی آنان در دروس مختلف، بررسی رابطه بین این دو مقوله می باشد و از طرفی با توجه به ویژگیهای دورة نوجوانی بخصوص دختران نوجوان به لحاظ آسیب پذیری، آشنایی بیشتر با دنیای پیچیدة نوجوانی و با در نظر گرفتن مراحل رشد و خصایص مربوط به هر مرحله انگیزه ای برای تحقق شد تا موضوع تحقیق را در این راستا انتخاب کند تا ضمن شناخت مشکلات دانش آموزان در صدد رفع و کاهش آنها قدمی هر چند کوچک برداشته شود تا زمینه های لازم در جهت هدایت بیشتر مسیر تعلیم و تربیت فراهم شود.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسئله. 2

پرسشهای تحقیقاتی.. 3

اهمیت و ارزش تحقیق.. 3

متغیرهای پژوهش.... 4

محدودیتهای تحقیق.. 5

تاریخچه افسردگی.. 5

بررسی پیشینة تحقیق.. 6

افسردگی ساده:8

افسردگی حاد:9

افسردگی در دوران نوجوانی.. 10

شیوع افسردگی.. 11

علائم افسردگی.. 11

فهرست نشانه های افسردگی.. 12

علل افسردگی.. 14

دلایل ارگانیک... 14

علل روانی.. 15

علل اجتماعی.. 15

راههای درمان افسردگی.. 16

منابع 19


دانلود تحلیل ترمودینامیکی و طراحی سیکل تبرید مغناطیسی

هم اکنون تلاش زیادی برای توسعه مواد مغناطیسگرمایی، که مبرد های یخچال های مغناطیسی هستند در بخش پژوهش در حال انجام است
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 1854 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
تحلیل ترمودینامیکی و طراحی سیکل تبرید مغناطیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

هم اکنون تلاش زیادی برای توسعه مواد مغناطیس-گرمایی، که مبرد های یخچال های مغناطیسی هستند در بخش پژوهش در حال انجام است. این امر منجر به توسعه مداوم مواد جدید با عملکرد بهتر و تغییرات آنتروپی بالاتر، تغییرات دمای آدیاباتیک بالاتر و هیسترزیس پایین تر شده است. تمامی این فعالیت ها منجر به بالا رفتن پتانسیل این فناوری در بازار تبرید شده است. بازار های دیگری نیز در زمینه تهویه مطبوع، فراوری غذا، اتومبیل سازی، پزشکی و حتی گرمایش وجود دارند. با وجود اینکه این فناوری تا به حال برای دماهای بسیار پایین به کار می رفته است ولی همانطور که گفته شد در آینده نزدیک کاربرد آن در دماهای نزدیک به محیط نیز بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت به همین ترتیب در این مقاله محوریت با دماهای نزدیک به محیط است.

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه2

فصل اول فصل اول – معرفی سیکل تبرید مغناطیسی5

تاریخچه6

مبانی تبرید9

مبانی مغناطیس11

اثر مغناطیس-گرمایی17

فصل دوم – فاکتورهای مهم در طراحی سیکل تبرید مغناطیسی22

معرفی مواد مغناطیس-گرمایی23

منگانیت ها28

گادولینیوم47

تحلیل ترمودینامیکی سیکل تبرید مغناطیسی50

سیکل برایتون67

سیکل اریکسون69

سیکل کارنو74

فصل سوم –انواع و کاربرد ها و مزایا و معایب تبرید مغناطیسی77

نتیجه گیری82

منابع و مآخذ83


دانلود کنترل لوازم خانگی با تلفن

این پروژه یک مدار است که به عنوان اتوماسیون منزل مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد آن به این صورت است که این مدار به خط تلفن وصل میشود و پس از برقراری ارتباط و در صورت صحیح بودن پسوورد کاربر می تواند لوازم منزل را کنترل کند
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 1139 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
کنترل لوازم خانگی با تلفن

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

این پروژه یک مدار است که به عنوان اتوماسیون منزل مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد آن به این صورت است که این مدار به خط تلفن وصل میشود و پس از برقراری ارتباط و در صورت صحیح بودن پسوورد کاربر می تواند لوازم منزل را کنترل کند(روشن و خاموش کردن)

فهرست مطالب

چکیده:1

DTMF(1-1 چیست؟. 2

2-1) سرویس خط تلفن شهری(PSTN) :2

3-1) نحوه شماره گیری.. 5

4-1) ﺁشکار سازی زنگ و اشغال خط.. 5

1-4-1) شمای کلی مدار. 6

2-4-1) سخت افزار مدار. 8

فصل دوم:13

مدار آشکار ساز تن. 13

1-2) در یافت کننده DTMF توسط MT8870. 14

2-2) مدار راه انداز MT8870. 17

3-2) کنترل وسایل برقی با تلفن. 18

فصل سوم:19

ضبط و پخش صدای دیجیتال. 19

2-3) معرفی تراشه ضبط و پخش صدا20

3-3) مدیریت پیام ها21

Random Access Mode(3-3-1. 22

(3-3-1-1ضبط پیام در Random Access mode. 22

(3-3-1-2پخش پیام در Random Access mode. 23

Tape Mode(3-3-2. 24

(3-3-2-1 ضبط پیام در Tape mode با استفاده از Normal Option. 24

(3-3-2-2پخش پیام در Tape mode با استفاده از Normal Option. 25

(3-3-2-3 ضبط پیام در Tape mode با استفاده از Auto rewind. 26

(3-3-2-4پخش پیام در Tape mode با استفاده از Auto rewind. 27

(3-4 جدول مربوط به اسامی و عملکرد پایه های APR9600. 29

فصل چهارم:34

میکروکنترلر AVR.. 34

4-2)میکروکنترلرهای AVR.. 35

(4-3محیط برنامه نویسی Codevision AVR.. 36

ایجاد یک فایل جدید. 37

(4-5تنظیمات کامپایلر C.. 40

(4-6کامپایل پروژه42

(4-7 ساختن پروژه43

(4-8 وقفه. 44

(4-8-1 مراحل اجرای وقفه. 44

(4-9 شرح برنامه میکرو. 45

منابع و ماخذ :47

شکل 1-1 : شماتیک مدار اشکار ساز زنگ و اشغال ساز خط .7

شکل 2-1 : مدار داخلی پل دیود.8

شکل 3-1 : مدار داخلی اپتوکوپلر .10

شکل 4-1 : مدار اره انداز رله .11

1-2) در یافت کننده DTMF توسط MT8870. 14

شکل 1-2 : ترتیب پایه های MT8870 .15

شکل 2-2 : مدار راه انداز MT8870 .17

شکل 3-1 :پایه های APR9600 .21

جدول 3-1 : مدهای عملیاتی APR9600 .22

شکل 3-2 : مدار مربوط به Random Access mode .24

شکل 3-3 : مدار مربوط به Tape mode-normal option. 26

شکل 4-3: مدار مربوط به tape mode-auto Rewind. 28


دانلود پاورپوینت عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ

معرفی پشم سنگ و خواص آن، کاربرد، معرفی انواع پشم سنگ، مزایا
دسته بندی معماری
بازدید ها 50
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
پاورپوینت عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

توضیحاتی در مورد پشم سنگ، قابلیت رسانایی حرارتی، ویژگی های آکوستیکی، عملکرد برابر آتش، صرفه جویی در انرژی، معرفی محصولات شامل: پشم سنگ فله، پوشش کانال، پشم سنگ با روکش توری، پشم سنگ پانل (اسلب)، عایق لوله پیش ساخته، روکش گالوانیزه، همراه با مزایا و ...


دانلود نگرشی بر سیستمهای تهویه و کاربرد تهویه فشار مثبت در اطفاء حریق

دانلود پروژه نگرشی به سیستم های تهویه و کاربرد تهویه فشار مثبت در اطفا حریق
دسته بندی عمران
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
نگرشی بر سیستمهای تهویه و کاربرد تهویه فشار مثبت در اطفاء حریق

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*پروژه نگرشی بر سیستمهای تهویه و کاربرد تهویه فشار مثبت در اطفاء حریق*

بسمه تعالی

پیشگفتار

هرسال عده ای از شهروندان بر اثر آتش سوزی در ساختمان های مختلف جان خود را از دست داده یا دچار جراحاتی می شوند.همچنین میلیاردها تومان از سرمایه های کشور براثر حریق از بین می رود.ابعاد این خسارت همراه با توسعه مراکز بزرگ تجمعی.تجاری.صنعتی و انبارها به دنبال خود می تواند خطرهای بیشتری در زمینه آتش سوزی ایجاد نمایید.ضمنا با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران در منطقه خطرناکی از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگوار از قبیل سیل و زلزله (ایران جز 10 کشور اول دنیا از نظر حوادث طبیعی می باشد.)و همچنین خطر وقوع انفجارها و حریق های بزرگ پس از حوادث در شهرها بسیار زیاد خواهد بود.از طرف دیگر رشد جمعیت و مهاجرت به شهرها باعث گسترش شهرها و روی آوردن به ساختمانهای بلند و تجمعی شده است.لذا یک حادثه آتش سوزی در چنین ساختمانهایی قطعا بسیار خطرناکتر از حریق در ساختمانهای کوچک بوده و می تواند عواقب وخیم و خسارات جانی فراوانی بهمراه داشته باشد.

اغلب اوقات زیانهای ثانویه ناشی از آتش سوزی مانند مخارج تخریب و بازسازی ساختمان از، بین رفتن اسناد و مدارک، اختلال در امر تولید و بازرگانی و خدمات بسیار بیشتر از زیانهای مستقیم آن می باشد.

روبرو شدن با این پیشامد و خطرات باعث گسترش علم و فنون ایمنی از حریق در کشورهای مختلف شده است که جهت حصول به این مطلوب از سال 1383 در کشورمان توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی به مرکزیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران جهت تربیت نیروهای متخصص اقدام شده است.

امید است با فراگیری دانش ایمنی و آتش نشانی و به کار بستن آن بتوان از وقوع حوادث مرگبار آتش سوزی در ساختمانهای مسکونی و تجاری و صنعتی پیشگیری کرد و امکان نجات انسانها را از کام آتش فراهم آورد.

مقدمه

آتش همواره بشر را مجذوب و در عین حال هراسناک نموده است آتش در عین مفید بودن می‌تواند مرگ‌آور نیز باشد به‌گونه‌ای که ضرب‌المثلی می‌گوید: آتش خدمتکار خوب، ولی رئیس بدی است. بشر بدون آتش قطعا تمدنی متفاوت می‌داشت و حتی شاید تمدنی به وجود نمی‌آمد. اما آتش همین که از کنترل خارج شود خسارات سنگینی می‌زند به‌طوری که روزانه در سراسر جهان به طور متوسط ده‌ها نفر جان خود را بر اثر حوادث آتش‌سوزی از دست می‌دهند در ایران نیز براثر عدم پیشگیری و عدم رعایت قوانین، مقررات و استانداردها، آمار تلفات جانی و مالی براثر آتش‌سوزی و دود و گازهای سمی حاصل از آن بسیار قابل ملاحظه می‌باشد.«مانند انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه کیمیاگستر اراک در سال 87»

همانطور که می‌دانید خطر آتش‌سوزی در هر ساختمانی وجود دارد و دست‌یابی به ایمنی کامل در برابر حریق غیرممکن است. لذا نقش مراکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که وظیفه محافظت از جان و مال افراد جامعه را در برابر حریق و حوادث برعهده دارند بسیار حساس‌تر شده است. بسیاری از سازمانهای آتش‌نشانی در کشورهای مختلف با بهره‌گیری از آخرین تحولات علمی و تکنیکی در زمینه مواجهه با مسائل خطرآفرین خود را به پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات در جهت مهار و کنترل آتش‌سوزی‌ها در عملیات اطفاء حریق از جمله انواع دستگاه‌های تهویه مجهز نموده‌اند و با استفاده از تکنیک‌ها و فنون مربوطه به تهویه، در جهت پیشگیری از ایجاد آتش‌سوزی و حتی در هنگامی‌که آتش‌سوزی رخ داده است قادر ساخت از بروز بسیاری از خطرات و خسارتهای جانی و مالی که ساکنین اماکن و آتش‌نشانان و امدادگران را تهدید می‌کند جلوگیری کرده و احتمال وقوع حوادث را کاهش یا حذف نماید.

با توجه به اهمیت مطالب فوق در این پروژه در حد توان و بضاعت علمی به فصول زیر پرداخته است.

فصل اول: قوانین و مقررات تهویه در ساختمان‌ها و راه‌های پیشگیری در برابر آتش‌سوزی

فصل دوم: اصول و مبانی حریق

فصل سوم: تهویه و تهویه فشار مثبت

قوانین و مقررات ساختمان

هدف مالک ساختمان از تاسیس بنا دستیابی به یک سود اقتصادی بهینه مشخص است.سود محوری وی سبب اتخاذ محدودیت هایی می شود که از محدودیتهای مالی ناشی می شوند.چون مالک ساختمان.متخصص ساختمان نیست.بنابراین از یک معمار کمک می گیرد.معمار اغلب هنرمندی است که در خط اول شکل دهندگان قرار دارد.وی براساس فنی و قابلیتهای مهارتی خود سعی می کند ساختمان را بگونه ای طراحی کند که شکلهای هارمونیک و خطوط زیباشناسی را در آن اجرا کرد و هنر ساختمانی و معماری را در آن خلق کند.خواسته ها و وضعیت مالی مالک ساختمان.چارچوب اولیه کار معمار را مشخص می کند.


دانلود مقاله درباره اینترنت ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات

دانلود مقاله درباره اینترنت ابزاری کارامد در خدمت تبلیغات و رسانه های اینترنتی
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مقاله درباره اینترنت ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره اینترنت ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات*


چکیده

اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانه‌ای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگی‌ها و مزیتهای فراوانی که اینترنت در مقایسه با رسانه‌های سنتی دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر بوده است. این مقاله به ادبیات موضوع می‌پردازد که شامل تعریف تبلیغات اینترنتی، تاریخچه و روند آن از ابتدای پیدایش تا کنون، انواع و اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی، و نیز مزیتها و محدودیتهای آن می‌باشد.

توضیح : این مقاله تلفیقی از دو مقاله (1)اینترنت؛ ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات (منتشر شده در شماره 10 ماهنامه دانش تبلیغات) و (2)تبلیغات اینترنتی در ایران: تنگناها و راهکارها (سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت – 29 آذر لغایت 1 دی‌ماه 1384) است که توسط نویسندگان منتشر شده‌اند. به منظور جلوگیری از تکرار و هدایت سریعتر خوانندگان به سمت مطلب مورد نظر این تلفیق توسط سایت راهکار مدیریت انجام شده است.

کلیدواژه : تبلیغات؛ تبلیغات اینترنتی؛ بازاریابی؛ اینترنت


1- مقدمه

در کتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمده است بطور مثال می‌توان به تعاریف ذیل اشاره کرد. تبلیغات ‌فرآیند روشمند ارایه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد کالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌کنندگان‌ به‌ خرید کالاها و خدمات می‌باشد (متولی 1372) و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت می‌شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، تعریف نموده‌اند (تافلینگر 1996).

همان طور که در تعریف بالا اشاره شد، تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و ... اشاره نمود. چندی است که رسانه‌ای جدید، یعنی اینترنت، به جمع رسانه‌های مورد استفاده تبلیغات اضافه شده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانه‌های سنتی، از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده است. چرا که پس از گذشت 38 سال از پیدایش رادیو، تعداد استفاده‌کنندگان آن به 50 میلیون نفر رسید، تلویزیون 13 سال پس از پیدایش این حد نصاب را کسب کرد و اما اینترنت تنها با گذشت 4 سال توانسته به این حد نصاب دست پیدا کند (فاکس 1999). این مقاله به معرفی این نوع از تبلیغات و ویژگی‌های آن می‌پردازد.

2- تعریف تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد (گائو و دیگران 2002). در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما 2002). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی1 ، تبلیغ‌دهندگان2 (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.


دانلود مقاله درباره اینترنت

دانلود مقاله درباره اینترنت و تاریخچه اینترنت
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
مقاله درباره اینترنت

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره اینترنت*

مقدمه
ارتقای سطح دانش, توانایی و مهارتهای ارتباطی برای پاسخگویی به نیازهای جدید یکی از رویکردهای مهم در سازمانهایی است که به اصل پویایی مداوم پایبندند. هر سازمانی برای ایجاد ارتباط مستحکم تر و بهتر با گروههای مخاطب و مشتریان خود تدابیری اندیشیده است. امکانات اینترنت یکی از مناسبترین و در عین حال ساده ترین راههای ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و کلیه افراد و نهادهای ذینفع (Stakeholders) است. بهره برداری از امکانات اینترنتی همواره به دو عامل اصلی وابسته است. نخست, فناوری جدید و دیگر شیوه و کیفیت استفاده از این پدیده.
با اقبال رو به فزونی برای استفاده از اینترنت, شاید سخن راندن از مزایا و مضار اینترنت شاید در عمل چندان ثمربخش نباشد. اینترنت نیز همچون پدیده های دیگر عصر جدید راه خود را پیموده و با توجه امکانات بیسابقه ای که دارد, به سرعت در حال گسترش است.
اگر از چون و چرا و مجادله درباره اساس و فلسفه اینترنت صرف نظر کنیم وآنرا همچون رسانه های نوین، یک پدیده, با ویژگیهای خاص خودش بدانیم , ناگزیریم به تناسب موضوع مورد نظر, به جنبه هایی از اینترنت بپردازیم که مستقیم و غیرمستقیم بر روی سازمانها و کاربران تاثیر می گذارد.
1- سازمانها. سازمانها (اعم از دولتی و خصوصی) که از عمده ترین کاربران ایترنت هستند, دو دلیل عمده را برای توجیه ضرورت استفاده از اینترنت را مطرح می کنند؛ نخست آنکه این پدیده مجرای مناسبی برای انجام امور جاری, مانند مبادلات, ارتباطات دو و چند جانبه, و امر تجاری آنها است که علاوه بر کاهش هزینه ها و نیاز به نیرو انسانی, در تسریع امور تاثیر غیرقابل انکاری دارد. دیگر آنکه اینترنت جایگاه بسیار مناسبی برای انتقال اطلاعات به اشکال مختلف و اطلاع رسانی است. به ویژه آنکه ارتباط با مشتریان و مخاطبین از این طریق بر بسیاری از اشکال دیگر ارتباط برتری دارد.
2- کاربران اینترنت (بطور عام) اگر چه هنوز منابع اطلاعاتی, مجراهای انتقال اطلاعات و فرایندهای خارج از چهاچوب اینترنت بخش اعظم نیازهای کاربران را تامین می کند و شاید تا آینده ای نه چندان نزدیک, جایگاه آنها حفظ خواهد شد؛ اما ارزیابی گرایش کنونی کاربران به اینترنت حاکی از آن است که جایگاه این پدیده به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی و مجراهای ارتباط روز به روز مستحکم تر می شود. از این رو علیرغم معضلاتی که هم اکنون در زمینه بهره برداری از اینترنت وجود دارد, چشم پوشی از آن به معنای از دست دادن امکانات اطلاعاتی وارتباطی است که تامین آنها از طرق دیگر یا میسر نیست و یا مستلزم صرف هزینه, نیروی انسانی و زمان فراوان است.


چه باید کرد؟
قبل از اینکه اینترنت با همه کارکردهایش خود را بر ما تحمیل کند و با رفتار منفعلانه تسلیم بی چون و چرای آن شویم, لازم است ضمن وضع مقررات حقوقی, آموزش, ایجاد زیرساختهای مناسب, تامین منابع مالی و هزینه مشارکت سازمانها, گامهای اساسی در زمینه پوشش اطلاعاتی در اینترنت بر داشته شود. بدون تردید وجود منابع اطلاعاتی داخلی در اینترنت ثمراتی دارد که تنها محدود به منافع سازمان نمی شود؛ بلکه تامین نیازهای کاربران و نمایاندن توان علمی کشور از دیگر پیامدهای آن است.
با تسهیلاتی پس از ظهور پدیده «وب» در زمینه انتقال اطلاعات بر روی اینتر نت به وجود آمده است, گرایش به حضور در اینترنت و مشارکت در تبادل اطلاعات علمی و تجاری دچار تحولی اساسی شده است. حضور مراکز پژوهشی, دانشگاهها و سازمانهای تخصصی داخل کشور در اینترنت,- اگرچه چندان پر رنگ و مؤثر نیست- بدان معنا است که صرفنظر از نکات منفی, اینترنت پدیده ای است که می تواند در خدمت دانش, آگاهی و علم قرار گیرد. باید تلاش کرد و امیدوار بود که مراکز علمی و پژوهشی کشور هرچه بیشتر به اهمیت این پدیده در رشد علمی کشور توجه نموده و استفاده از اینترنت را به سطح «حضور تبلیغاتی» محدود نسازند.
مرکز اطلاعات و مدارک علمی یران به عنوان پژوهشکده ای که فعالیت خود را پیرامون سه محور متمرکز نموده است از سال ؟137 امکان بهره برداری از اینترنت رایافت و از همان زمان به دنبال راه کارهایی برای حضور جدی و ثمربخش در اینترنت بود. اقدامات نتیجه بخشی در این زمینه انجام گرفت که مهمترین آنها انتقال اطلاعات 11 پایگاه اطلاعاتی فارسی و لاتین مرکز به میحط وب بود که هم اکنون درحال بهره برداری است. در عین حال مرکز مرز فعالیت در این زمینه را به همین حد محدود ننموده و حیطه فعالیت خود را گسترش خواهد داد.


دانلود مقاله اینترنت چیست و تاریخچه اینترنت

دانلود مقاله درباره اینترنت و تعریف اینترنت
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 183
مقاله اینترنت چیست و تاریخچه اینترنت

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله اینترنت چیست*

چکیده :

موضوعی که در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است ترتیب اولویت بندی موتورهای جستجو در اینترنت می باشد موارد Search شده در Search engine به ترتیب های خاصی از بالا به پایین قرار می گیرند وهر موتور جستجو برای این اولویت بندی الگوریتم خاصی را درنظر می گیرد که این یک راز و رمز تجاری برای طراحان آن می باشد .

ما در این مجموعه در ابتدا به توضیح مختصری درباره تاریخچه web پرداخته و پس از آن مفهوم الگوریتم را توضیح داده ایم .

دربخش بعدی با جستجو به وسیله موتورهای مختلف در ابتدا طریقه کارکردموتورهای جستجو را بیان کرده و قسمتهای مختلف یک موتور جستجو را توضیح داده ایم و سپس متذکر شده ایم که همه موتورها از یک سری کلی پیروی می کنند اماهر یک الگوریتم خاص خود را بپردازند .

پس از آن به توضیح بیشتر نمونه الگوریتمهای ارائه شده توسط چند موتور جستجو از جمله Google , Yalooپرداخته ایم .


سرگذشت اینترنت

برای مردمی که تحت بمباران رسانه ها قرار گرفته اند گویی اینترنت زادگاهی نداشته است . سالها ، مودمهای خفته کار کمی داشتند و فقط گاه باbbs ارتباط برقرار می کردند . سیستمهای در آن روزها سیستمهای فقط متنی و بدون گرافیک بودند وکلمه online ( روی خطی ) و اینترنت کلمه های شناخته شده ای نبودند اینترنت فقط برای دانشمندان علوم کامپیوتر ، دانشگاهیان و پژوهشگران تجهیزات جنگی که درباره پژوهشهای جدید بحث می کردند ، کلمه ای آشنا بود .

همه اینها در چند سال گذشته روی ، داد اینترنت امروز به کاربران این امکان را می دهد که عقاید خود را برای میلیونها نفر ا زمردم جهان ابراز کنند . اینترنت با فراهم ساختن امکانات انتقال هر چیزی از نرم افزار و موسیقی گرفته تا تصاویر گرافیکی ، چهره دنیای کامپیوتر را تغییر داده است . اینترنت تقریبا همه جاهست . و تقریبا هر چیزی را می توان در آن پیدا کرد .

اینترنت چیست ؟

با آنکه همه روزه خبرهایی درباره اینترنت از رادیو ، تلویزیون و روزنامه ها می‌بینیم، تعداد کمی از مردم آن را کاملا می شناسند . اصطلاحاتی چون ( ابر بزرگ اطلاعاتی ) و (وب جهان پهنا ) اغلب معادل اینترنت به کار برده می شود ، اما اینترنت در واقع هیچ کدام از اینها نیست . اینترنت یک مکان با یک مقصد نیست . یک شبکه است مکانیسمی برای انتقال داده ها از یک کامپیوتر به سایر کامپیوترها ست .

از بعضی جهات ، مانند شبکه کامپیوتری یک سازمان کوچک است اما در مقیاس جهانی ، تنها چیز جادویی درباره آن اندازه بسیار بزرگ آن است .

اینترنت جهانی را می توان مانند سیستم تلفن جهانی در نظر گرفت . اگر شخصی در تهران به شخص دیگری در پاریس تلفن بزند . سیگنال صوتی از طریق تعدادی از خطوط تلفن و وایستگاههای مخابراتی شرکتهای مختلف ( که کامپیوتر های سوئیچ کننده دارند ) عبور می کند همه شرکتها از استانداردهای خاصی پیروی می کنند ( که پروتوکل نامیده می شود ) به گونه ای که هر دستگاه موجود در مسیر بتواند بایک نوع سیگنال سر وکار داشته باشند . وقتی شخص واقع در تهران با تلفن صحبت می کند صدایش با استفاده از کامپیوترها ، خطوط تلفن ، ماهواره ها وسایر وسایل الکترونیکی ازمرزها و دریاها عبور می کند وبه مقصد می رسد .

اینترنت نیز شبکه ای از خطوط تلفن و سایر انواع رسانه ها ، کامپیوتر های ویژه و وسایل سوئیچ کننده است . اینترنت به جای انتقال مکالمات صوتی نقطه به نقطه ، برای انتقال داده های دیجیتالی کامپیوتری بکار می رود . بخشهایی از یک پیام پست الکترونیکی می تواند از طریق کامپیوترها وخطوط متعلق به دهها فرد یا شرکت عبور کند . از همین روست که گفته می شود اینترنت متعلق به هیچ کس نیست . در حقیقت، اینترنت متعلق به بسیاری از افراد ناشناس است که همگی مالک تکه هایی از آن هستند .

بنیانی که باعث شده است سیستم اینترنت کار کند ، علت اینکه بسیاری از کامپیوترهای آن می توانند با یکدیگر صحبت کنند . آن است که همگی یک زبان را می دانند . از لحاظ داخلی کامپیوتر های مختلف از سیستم عاملهای مختلفی بهره می گیرند و پردازنده هایشان نیز متفاوت است از لحاظ خارجی ، همگی آنها می توانند آنچه را که به tep/ ip مشهور است ترجمه کنند این استاندارد ارتباطاتی به هر کامپیوتر متصل به اینترنت امکان می دهد که داده ها را با هر کامپیوتر دیگری مبادله کنند یعنی نوعی زبان اسپرانتوی دیجیتال است شاید بهترین زبان یا قشنگترین زبان ممکن نباشد اما استانداردی است که اکثر کامپیوترها میتوانند آن را بکار بگیرند واز نرم افزار مناسب ان یاری بطلبند.


دانلود مقاله درباره اولتراسوند سه بعدی

دانلود مقاله درباره اولتراسوند سه بعدی و اسکن
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 442 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 136
مقاله درباره اولتراسوند سه بعدی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره اولتــراسوند سه بعـدی*


فهرست مطالب

چکیده-.................................... 5

مقدمه-.................................... 6

فصل اول معرفی اولتراسوند 3D و محدویت های 2 – D UltraSound 7

فصل دوم- تکنیک های دریافت و اسکن.......... 11

1-2- دریافت دستی ......................... 12

2-2- موقعیت یاب آکوستیک................... 13

3-2- موقعیت یاب بازوی مفصل دار............ 14

4-2- سنسور میدان مغناطیسی................. 14

5-2- موقعیت یاب های مکانیکی............... 15

1-5-2- اسکن خطی...................... 17

2-5-2- اسکنFan....................... 18

3-5-2- اسکن چرخشی.................... 19

فصل سوم- بازسازی تصویر 3-D................ 21

1-3- آرایه های دو بعدی.................... 23

2-3- تکنیک دید برپایة سطح................. 25

3-3- دید چند صفحه ای ..................... 26

4-3- تکنیک بر پایة‌حجم..................... 29

فصل چهارم کاربردهای 3-D UltraSound ......... 31

1-4- تصویر برداری عروق................... 32

2-4- بافت های نرم........................ 39

3-4- کاردیولوژی.......................... 41

4-4- ارزیابی حجم ران نوزاد نرمال......... 42

5-4- خلاصه ای از مزایای کلینیکی اسکن اولتراسوند3D و 4D 43

فصل پنجم - تحقق سیستم اولتراسوند 3D ..... 50

1-5- آنژیوگرام اولتراسوند 3D از تصاویر نقش شدة جریان رنگی ..................................... 51

2-5- ساخت تصویر اولتراسوند 3D از سرخرگ کاروتید. 58

3-5- تولید کامپیوتری تصاویر اولتراسوند 3D از سرخرگ کاروتید .................................. 60

فصل ششم- بهبود تصویر 3-D UltraSound........... 72

1-6- پنجرة دی کانوولوشن 3-D.............. 73

2-6- دی کانوولوشن در راستای ارتفاع ...... 84

3-6- آنالیز اعوجاج هندسی و واریانس آماری در طول،سطح و حجم تصویر اولتراسوند

اسکن شده خطی 3-D........................ 100

فصل هفتم - مشاهده realtime داده اولتراسونیک 3D توسط یک pc استاندارد ............... 102

فصل هشتم معرفی سیستم MUSTPAC در پزشکی از راه دور 3-D UltraSound 115

فصل نهم- آینده 3-D UltraSound......................... 129

نتیجه گیری ....................................... 131

فهرست مراجع ...................................... 135


چکیده

هدف در تصویر بردارری 3D مشاهدة ساختار آناتومی به صورت واقعی می باشد. که این امر توسط سیستم های تصویر برداری 2D، نظیر X-ray ,CT, MR و . . . امکان پذیر نبوده است. در این سمینار سعی شده است که این تکنیک که به طور خاص مربوط به تصاویر اولتراسوند می باشد معرفی گردد. لذا تکنیک های دریافت و اسکن تصاویر و سپس بازسازی تصویر 3D مورد بحث قرار خواهند گرفت. سپس جهت ترغیب به ادامه بحث ها مروری بر کار بردهای وسیع این روش تصویر برداری شده است.

متعاقباً تحقق سیستم اولتراسوند 3D آنژیوگرام 3D و ساخت تصاویر 3D کاروتید شرح داده خواهد شد تا نمونه ای عملی از این سیستم معرفی گردد. سپس در تکمیل بخشهای قبلی روشهایی که درمقالات جهت بهبود تصاویر اولتراسوند 3D ارائه شده است، مورد بررسی قرار می گیرد. و در ادامه مشاهدة زمان واقعی1 اولتراسوند 3D توسط کامپیوتر، که روشی جدید می باشد مورد بحث قرار می گیرد وسپس کاربرد اولتراسوند 3D در پزشکی از راه دور 2 و در نهایت آیندة سیستم اولتراسوند 3D آورده شده اند.

امید است که این سمینار زمینة تحقیق را برای علاقمندان به روشهای تصویر برداری و بخصوص تصویر برداری 3D فراهم سازد و دیگر دانشجویان را با این سیستم تصویر برداری که امروزه بسرعت در حال پیشرفت می باشد و به سمت کاربرد روتین در پزشکی هدایت می شود، آشنا نموده باشد.


مقدمه

در 100 سال گذشته تصویر برداری X- ray راهی برای مشاهدة بدن انسان بوده است که توسط آن سایه ای دو بعدی از ساختارهای سه بعدی تولید و روی آشکار ساز دو بعدی مثل فیلم ثبت می گردید.در این روش تمام اطلاعات سه بعدی از بین می رفتند.در 70 سال اول کشف X-ray تمام تلاشها بر این بوده است که تکنیک های تصویر برداری توسعه یابد و اطلاعات سه بعدی درون بدن در تصویر ثبت شده حضور یابد.در 1970 ،CT تولید شد و انقلابی در تشخیص رادیولوژی ایجاد نمود برای اولین بار اطلاعات سه بعدی در تصاویر ثبت شده حاضر گشت،و به صورت سری اسلایدهایی با نقش هایی از بدن(یعنی تصاویر 2-D ) در اختیار پزشکان قرار گرفت.بعلاوه،برای اولین بار در رادیولوژی کامپیوتر در پردازش و نمایش تصویر به صورت متمرکز استفاده شد.اطلاعات 3-D کاربردهای زیادی در تشخیص رادیولوژی دارد.

تاریخچة تصویر برداری اولتراسوند به گذشته برمی گردد.با دنبال کردن کارReid,Wild در دهة 1950 از پیش گامان این رشته هستند کاربرد پزشکی اولتراسوند به آرامی پیشرفت یافت و از سیستم های A-Mode به سیستم هایی تبدیل شد که تصاویر مقطعی شده read-time را از جریان خون و آناتومی ایجاد می نمود.کیفیت تصاویر اولتراسوند جهت مدیریت بهتر تعداد زیاد بیماری ها و تشخیص بهبود یافت.اگر چه تصویربرداری اولتراسوند به علت این که هنوز پتانسیل کامل آن درک نشده است، لطمه دیده است.

توسعة تصویربرداری اولتراسوند 3-D راهی برای نشان دادن معایب تصویربرداری اولتراسوند مرسوم می باشد.روش هایی در توسعه اولتراسوند 3-D مثل 3-D B-Mode، داپلر رنگی و سیستم های داپلر توان حاصل شده است.



1 - Real - time

2 - Telemedicine


فصل اول:

معرفی اولتراسوند 3D و

محدودیت های اولتراسوند 2D مرسوم


یکی از معایب تصویربرداری اولتراسوند 2-D وابستگی آن به تجربه و دانسته های تشخیص دهنده می باشد تا مبدل اولتراسوند را هدایت کند تا به طور ذهنی تصویر دوبعدی به سه بعدی تبدیل گرددو تشخیص یا اجرا را به یک روند تداخلی تبدیل نماید.این مشکل مقدمتاً نتیجه بکارگیری تکنیک تصویربرداری 2-D اولتراسوند که به صورت فضایی قابل انعطاف می باشد،برای مشاهده ساختار آناتومی می باشد.

پروسه های درمانی که توسط اولتراسوند هدایت می شوند دچار زیان خواهند شد،زیرا کمی کردن و مونیتو تغییرات کوچک در طول پروسه یا در طول یک دوره از زمان با محدودیت های 2-D مرسوم محدود شده است.و این عمل و اتلاف وقت می باشد و کافی نیست و نیز ممکن است به تصمیم نادرست در خصوص تشخیص،مرحله بندی و در حین عمل جراحی گردد.بعلاوه قرار دادن صفحه تصویر در اولتراسوند 2-D نازک در روی ارگان و تولید دوباره محل تصویر ویژه در زمان دیگر مشکل می باشد.این امرتصاویر D -2 اولتراسوند را برای مطالعات پس از عمل جراحی1 یک تصویربرداری ضعیف تلقی می کند. همچنین، آناتومی بیمار و مسیر هدف گاهی زاویه تصویر را محدود می کند و صفحه تصویر بهینه را برای تشخیص غیر قابل دسترس می سازد.

هدف تصویربرداری اولتراسوند 3-D فائق آمدن بر این محدودیت ها می باشد تا آناتومی بصورت 3-D جهت تشخیص مشاهده گردد و تغییر پذیری تکنیک های مرسوم را کاهش دهد.تصویربرداری اولتراسوند پزشکی به طور مقطعی می باشد بنابراین اطلاعات لازم برای مشاهده سه بعدی را فراهم می سازد.اگر چه،برخلاف تصویربرداری MR و CT،که تصاویر معمولاًدر یک نرخ آهسته از اسلایس های موازی پشت سرهم دریافت می شوند،اولتراسوند تصاویر مقطعی در یک نرخ بالا (16-10 تصویر در ثانیه)را باایجاد می کند و جایگذاری تصاویر قابل انعطاف می باشد.زیرا لزوماًنیازی به دریافت صفحات بصورت پشت سرهم ندارد.علاوه بر مشکلات بی نظیری که فیزیک تصویربرداری اولتراسوند با‌آن روبرو می باشد(لکه1، سایه2، اعوجاج3) نرخ بالای دریافت تصویر و انعطاف پذیری تکنیک مرسوم بر مشکلات غلبه کرده و همچنین باعث به گسترش اولتراسوند از تصاویر 2-D به3-D و4-D شده است.

مقالاتی که ابزار پزشکی تصویربرداری اولتراسوند 3-D را شرح می دهند در خصوص بکارگیری آن در رادیولوژی و echocardiology به چاپ رسیده است.این مقالات نشان می دهند که سیستم های بسیاری جهت تولید تصاویر 3-D اولتراسوند ایجاد شده اند که به سادگی توسط 2 بلوک نشان داده شده در شکل 1 قابل شرح هستند.[1] بلوک ابتدایی مربوط به تکنیک دریافت های متعددی می شود که به کار گرفته شده اند.بلوک دوم مربوط به ثبت تصاویر اولتراسوند قبل از بازسازی می باشد.بلوک سوم بازسازی تصاویر 3-D از تصاویر 2-D ثبت شده است.بلوک انتهایی تکنیک مشاهده برای نمایش تصویر 3-D را مهیا می سازد.تمام بلوک ها در فصول بعدی توصیف می گردند.



1 - Follow up

1 - Speckle

2 - Shadowing

3 - distortion


دانلود سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی
دسته بندی راهنمایی و رانندگی
بازدید ها 29
فرمت فایل zip
حجم فایل 14011 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 4435
کاربر

سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی :

1-سوالات تستی
2-سوالات تشریحی
این فایل شامل نکات کلیدی و مهم آیین نامه راهنمایی و رانندگی می باشد
به همراه سوالات تستی آیین نامه بخش جدید سوالات امتحان 95:
1-سوالات فنی95
2-امداد نجات 95
با خرید و خواندن مطالب این فایل قبولی خود را تضمین کنید.
قیمت فایل به تخفیف ویژه : 10000 هزار تومان


دانلود پاورپوینت دیوارهای پیش ساخته (LSF)

معرفی دیوار پیش ساخته، عکس های اجرایی، جزییات
دسته بندی معماری
بازدید ها 23
فرمت فایل pptx
حجم فایل 15813 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
پاورپوینت دیوارهای پیش ساخته (LSF)

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

توضیحاتی در مورد مشخصات فنی سازه، کاربردها، مزایای استفاده، محاسبه نقشه های سازه و ساخت تمام قطعات در کارخانه، معرفی مصالح مصرفی، عکس هایی از نمونه های اجرا شده و ...


دانلود پاورپوینت پوشش های داخلی و خارجی ساختمان (HPL)

معرفی پوشش های داخلی و خارجی ساختمان (HPL)، عکس های اجرایی، جزییات اجرایی
دسته بندی معماری
بازدید ها 24
فرمت فایل ppt
حجم فایل 19348 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
پاورپوینت پوشش های داخلی و خارجی ساختمان (HPL)

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

جزییات فنی پوشش ورق های (HPL)، قابلیت ها در نمای ساختمان، جزییات نصب درنمای خارجی، جزییات نصب متحرک، جزییات نصب چسبی، جزییات نصب با اتصال قابل رویت، قطعات نصب، جزییات نصب و ...


دانلود پاورپوینت سیستم گرمایش از کف

آشنایی با سیستم های گرمایش از کف
دسته بندی معماری
بازدید ها 16
فرمت فایل pptx
حجم فایل 835 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت سیستم گرمایش از کف

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

مراحل اجرایی گرمایش از کف، نحوه ی کار با سیستم گرمایش از کف، فواید استفاده، روش های کنترل گرمایش، معرفی منبع تامین کننده حرارتی، عکس های اجرایی و ...


دانلود تحقیق درباره انیمیشن سنتی

دانلود تحقیق درباره انیمیشن سنتی و تاریخچه آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
تحقیق درباره انیمیشن سنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره انیمیشن سنتی*

انیمیشن سنّتی

طلیعة کمیک استریپ امروزی در یک نقاشی دیواری مصری در حدود 2000 سال قبل از میلاد مشاهده می شود. در صفحات پی در پی، آن نشان دهندة حرکت های دو کشتی گیر در حالتهای مختلف است. در یکی از مهمترین تصاویر لئوناردو داوینچی، نشان می دهد که بالها در موقعیتهای مختلف چگونه به نظر می رسند. فرشتگان جوتو، در حال حرکتهای مکرر خود، بنظر می رسد که دارند پرواز می کنند. ژاپنی ها از طومارها برای بیان داستانهای دنباله دار استفاده می کردند.

از زمانهای کهن، ابناء بشر برای دستیابی به مفهوم حرکت در هنر خود تلاش کرده اند. از گراز هشت پای غارهای آلتا میرا در اسپانیای شمالی گرفته تا نقاشی های کنار باقیمانده های فراعنة مرده، این میل برای ثبت حرکت، یک تم مشترک در سراسر بیشترین تلاشهای هنری بشر بوده است.

انیمیشن واقعی نمی تواند بدون یک درک ابتدایی از قواعد اساسی چشم انسان بدست آید: دوام تصویر. این در ابتدا در سال 1828 توسط پل روژة فرانسوی که توماتروپ را اختراع کرد نشان داده شد. آن یک دیسک بود با یک نوار یا میخ که به هر دو طرف آن وصل شده بود. یک طرف دیسک، یک پرنده را نشان می داد و طرف دیگر یک قفس خالی را. وقتی که دیسک چرخانده می‌شد، پرنده در قفس به نظر می رسید. این نشان داد که وقتی چشم در معرض یک سری تصاویر قرار می گیرد، تصویرها را حفظ می کند.

دو اختراع دیگر برای پیشرفت انیمیشن کمک کرد. فناکیسمتوسکوپ. که توسط ژوزف پلاتو در 1826 اختراع شد، یک کارت مدّور بود که دور لبه‌هایش شکافهایی داشت. بیننده کارت را بالای یک آیینه نگه داشته و با چرخش کارت از داخل شکافها نگاه می کرد. از طریق یک سری طراحی ها حول محیط پیرامون کارت، بیننده شاهد پیشروی تصاویر بود که منجر به یک شکل در حال حرکت می شد. تکنیک مشابهی در زئوتروپ بکار رفت. در 1860، پیر دوینی یک نوار کاغذی حاوی ترسیم هایی را در داخل یک استوانة طبل مانند جا سازی کرد. طبل در روی یک محور می چرخید و بیننده به داخل شیارهای بالای طبل خیره می شد. شکل های روی سطح داخلی بطور ناباورانه ای زنده می شدند و به طرز معجزه آوری بطور مداوم دور می زد.

ساخت پروژکتور و دوربین حرکتی توسط توماس ادیسون و سایرین باعث ایجاد نخستین ابزار حقیقی و عملی ساخت انیمیشن شد. حتی هنوز هم انیمیشن با ساده ترین وسایل ساخته می شد.

استیوارت بلکتن، یک فیلم کوتاه انیمیشن را با عنوان “ قسمتهای جالب چهره های خنده دار” ساخت که در آن وی چهره های فکاهی را بر روی یک تخته سیاه رسم کرد، از آنها عکس گرفت و سپس آن را پاک کرد تا مرحلة دیگری از بیان چهره را نقاشی کند. این جلوة“ توقف ـ حرکت” با زنده ساختن نقاشی ها، حاضرین را شگفت زده کرد.

در اوایل قرن بیستم، همه گیر بودن کارتون انیمیشنی چندان زیاد نبود و نمایش دهندگان فیلم در جاهای دیگری بدنبال رسانه های تفریحی جایگزین می گشتند. عموم مردم از مشکل قدیمی برشته درآوردن لطایف بصری در کنار هم بدون یک خط داستانی یا هر ایجاد شخصیتی خسته شده بودند.

آنچه که هنر انیمیشن توانست به انجام برساند هنوز در این دوران مشهود نبود، به غیر از کارهای وینزور مک کی مانند “ دایناسوری با نام گرتی”،1914، کار مهم مک کی این حقیقت بود که وی یک شخصیت را در دایناسور خود بوجود آورد، چیزی که قبلاً تنها در “ فلیکس گربه” اثر اتومسمر دیده شده بود. اثر هنری مک کی تأثیری مهیج بر روی حاضرین داشت. مفهوم زنده شدن یک دایناسور بر روی صحنه بسیار شگفت انگیز بود. از میان تمام انیمیشن های اولیه، فلیکس گربه، قویترین شخصیت تصوری را ایجاد کرد ولی با تکیه بر حقه های تصویری برای سرگرم ساختن بیننده ها از پیشروی بیشتر و ایجاد یک شخصیت قویتر بصری باز ماند.


دانلود تحقیق درباره انیمیشن

دانلود تحقیق درباره انیمیشن سازی و تاریخچه انیمیشن سازی
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
تحقیق درباره انیمیشن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره انیمیشن*

مقدمه :

متحرکسازی یکی از شیوه های فیلمسازی است که بسرعت در سراسر جهان گسترش یافته است .

هر آنچه حرکت می کند جاندار می نماید . بویژه متحرکی که به دلیل دارا بودن حیات حرکت می کند . فیلها همگی حرکت را نشان می دهند . پس می توان گفت که در واقع همة فیلمها متحرک نما هستند . ولی فیلمساز هنگامی واژة «متحرکسازی» را به کار می برد که دریافت ویژه ای از آن داشته باشد .

هر فیلم ، از تقطیع حرکت به یک رشته حالتهای ایستا ساخته می شود . هنگامی که «ماره» در دهة‌ هشتاد سدة پیش با دوربین خود پرواز پرنده ای را روی فیلم ثبت کرد ، در واقع تجزیة تصویری حرکات پرنده را به صورت یک دسته تصویرهای ایستا که پیوندی تنگاتنگ با هم داشتند ، فراهم آورد . بنابراین ، می توان گفت هر فیلم که با سرعت معمولی نمایش داده می شود ، تجزیه ای است از هر لحظه کنش موجود زنده به صورت تعداد معینی از مرحله های پیاپی حرکت . هرگاه فیلمی را با سرعت معمولی نمایش دهیم ، زنجیره متوالی تصاویر بی حرکت ، توهمی از حرکت طبیعی و بی وقفه را بر پرده می آفریند .

از نخستین روزهای سینما ، آشکار بود که فیلم ابزاری برای نگارگر پدید آورده است که با آن می توان رشته ای از طرحهای ایستا را به گونه ای به جنبش در آورد که روی پرده ،‌تصویری متحرک پدیدار سازد . سینما پهنة گسترده ای فراروی طرح حرکات گشود تا بتواند فرصتهایی که اختراع تصویر متحرک در اختیار هنرمند طراح قرار داده بود ، تا حد زیادی شکوفا سازد . هنگامی که فیلمسازی واژة «فیلم متحرکسازی» را به کار می برد ، منظورش دقیقاً کار هنرمند نگارگر روی کاغذ یا طلق است ، آفرینش مراحل جداگانة حرکت که هنگام نمایش بر پردة سینما تصوری از یک کنش پیوسته را به تماشا می گذارد .

اگر نگارگر بخواهد توهمی از زندگی و حرکت را روی تصویر ایستایی بیافریند که بر سه پایه قرار دارد ، باید بکوشد تا حالتی آنی را متمایز سازد که نشان دهد موضوع در حال حرکت تصویر شده است ، چرخش دست ، گردش چشم ، موهای افشان و پریشان از باد ، همگی نشان دهندة آن است که تصویر ایستا در مرز حرکت حرکت متوقف مانده است . برای نمونه ، می توان حال تعادل بدن چرخانی که دیسک را پرتاب می کند ، تنها در آنی از ثانیه ثبت کرد . هنرمند - پیکرتراش یا نگارگر - لحظه‌های حرکت را از هم جدا می کند و از طریق آن ،‌جنبشهای پس و پیش هر مرحله را نیز ارائه می دهد . زندگی ، آمیزه ای است از جنبشهای آنی ، مانند لبخندی روی لب .

برای سازندة فیلم متحرکسازی ، چنین لحظه ای چیزی نیست جز مرحله ای از رشته مراحلی که ثانیة جنبش را روی پرده بازآفرینی می کند . او باید مجنوعة جنبش را به صورت به هم پیوسته اش در نظر بگیرد . کمترین کاری که طراح حرکات می تواند انجام دهد ، تهیة نواری از فیلمی زنده است تا از روی آن مراحل پیاپی کنشهای تصویری را قاب به قاب روی کاغذ بکشد . سپس می تواند این مراحل را به صورت طرح هایی که برای کشیدن پیکری نیاز دارد ،‌ بازآفرینی کند . برای نمونه ، حرکات فیلمبرداری شدة یک رقصندة باله ، می تواند به حرکات ترسیم شده در فیلم کارتون قصلة پریان انتقال یابد .

به این ترتیب او از طریق چنین تجریباتی می آموزد که حرکات زندگی واقعی چگونه انجام می گیرد . وی در حقیقت می کوشد تا دو جهان یکسره جدا از هم - جهان واقعی و جهان کشیده بر تابلو - را با هم می آمیزد . بی گمان ، طراحی و نگارگری برای رویارویی یک انگارة نمایشی در برابر یک عکس خوب ، جای درخوری دارد ، اما چنین می نماید که این میدان هیچ نفعی برای فیلم متحرکسازی ندارد . فرآیند بازآفرینی واقعیت به صورت فیلم متحرکسازی ، کاری بسیار فنی و دشوار استا . از این رو همواره ، ساختن فیلمی زنده از زندگی شاه پریان را برتر از بازآفرینی دقیق نسخة بدل زندگی به شیوة متحرکسازی می دانند .


دانلود مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری

دانلود مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری*

مقدمه: قطعا پیشرفت همگام نرم‌افزار و سخت‌افزار، شرط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یکی از بخش‌ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد. امروزه که تولید تجهیزات کامپیوتری رشد روزافزونی پیدا کرده‌ است، صفحه کلیدها نیـــز با پیروی از این قاعــده، تنــوع بسیاری یافته‌اند. در این مقاله قصـــد داریــم 5 مدل از صفحه کلیدها را که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند، به طور مختصر معرفی کنیم.

اگر شما از آن دستـــــه افرادی هستید که مایلید هر از چند گاهـــــی دور از مانیتور خود در پشت میــز کامپیوتر بنشینید یـــا از مرتب کردن مداوم سیم‌هـــــا و کابل‌های به هم گره خـــــورده پشت کامپیوتر خسته شده اید، خرید یک صفحه کلید بی‌سیم برایتان مفید خواهد بود.
صفحه کلیدهــای بی‌سیم دقیقا همانند صفحه کلیدهای معمولی عمل می‌کننـــــد با این تفاوت که در نوع بی‌سیم، داده‌های تایپـــــی از طریق پرتوهای مادون قرمـــــز به کامپیوتر منتقل می‌شوند. در واقع به هنگام تایپ، پرتویی از اطلاعـــــات از صفحه کلید به یک دستگاه گیرنده متصل بـــــه کامپیوتر فرستاده می‌شود. استفاده از این نوع صفحه کلید باعث می‌شود تا حداقل یک سیم از سیم‌های به هم گره خورده کامپیوتر شما کم شود. همچنیـن خرید ماوس بی‌سیم به همراه صفحه کلید بی‌سیم در بین خریداران متـــــداول است تا بدین ترتیب دو تا از سیم‌های پشت میز کامپیوتر کاهش یابند.
فناوری بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد تا ماوس یا صفحه کلید بی‌سیم خود را در مکان‌هایی قرار دهید که دستیابی بـــــه آن موقعیت‌ها از طریق صفحه کلید معمولی امکان‌پذیر نیست؛ بـــــا این وجود گیرنده مادون قرمز باید جایی گذارده شود که پرتوی مادون قرمز را به راحتی دریافت کند. البتـــــه مقدار و اندازه این فاصله بستگی به مدل صفحه کلید بی‌سیم شما دارد، پس قبل از خرید، کالای مورد نظر را از این لحاظ به دقت بررسی کنید. در ضمن به این نکتـــــه توجه داشته باشید که اگر صفحـــــه کلید بی‌سیم در مسیر مناسب و در راستای گیرنده نباشد یا اگر خط دید بین صفحه کلید با گیرنده توسط چیزی حائل شود، آن گاه دیگر هیچ نوع علامت یا پیامی به کامپیوتر فرستاده نمی‌شود.
بنابراین اگـــــر در منزل شما مانعی بین صفحـــــه کلید و فرستنده وجود نـــــدارد، این نوع صفحه کلید می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای کامپیوتر خانگی شما محسوب ‌شـــــود، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در کار با کامپیوتر فراهم می‌کند و به علاوه از سیم‌های مزاحم نیز دیگر خبری نخواهد بود.


دانلود مقاله درباره انواع حافظه ها

دانلود مقاله درباره انواع حافظه و ذخیره اطلاعات
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مقاله درباره انواع حافظه ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انواع حافظه ها*

مقدمه

استفاده از کامپیوتر در ایران از چند سال قبل رایج شده است . امروزه در موارد متعددی از کامپیوتراستفاده بعمل می آید. چرخه استفاده از کامپیوتر از مرحله تهیه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهیزات سخت افزاری زمینه استفاده از مقولات دیگر نظیر : نرم افزار، شبکه ،اینترنت و ... فراهم می‌گردد. در زمینه بکارگیری و استفاده از پتانسیل های فوق سوالات متعدد کاربردی برای هر یک از کاربران با سطوح متفاوت اطلاعاتی مطرح بوده و خواهد بود. تنها با یافتن پاسخ مناسب علمی به هر یک از موارد مطرح شده است که می توان امیدوار به ایجاد یک زیر ساخت مناسب فرهنگی بمنظور استفاده از کامپیوتر در جایگاه واقعی خود بود. در صورت نیل به هدف فوق شتاب حرکات هدفمند بمنظور نهادینه شدن فرهنگ عمومی استفاده و بکارگیری سیستم های سخت افزاری نرم افزاری و شبکه سیر منطقی و معقول خود را طی خواهد کرد.

در این بخش به سوالات متداول در زمینه کامپیوتر پرداخته و با ارائه پاسخ های مناسب علمی گامی هر چند اندک در زمینه ایجاد و بهینه سازی فرهنگ استفاده از کامپیوتر در کشور بردارد. بدین منظور بخش های متعدد ایجاد و با ساختاری که در قسمت سمت راست این صفحه مشاهده می نمائید سازماندهی شده اند. سوالات موجود در هر بخش به مرور زمان افزایش خواهند یافت . روش پاسخ به سوالات مورد نظر بصورت کاملا" علمی و مختصر خواهد بود. کاربران با مراجعه به هر یک از بخش های فوق و انتخاب سوال مورد نظر قطعا" پاسخی مناسب را دریافت خواهند کرد. هدف از راه انداری این بخش، ایجاد یک " دایره المعارف علمی " در رابطه با کامپیوتر با بهره گیری از پتانسیل های وب است . این بخش کاملا" پویا بوده و سعی خواهد شد که همواره "حرفی تازه" برای کاربران داشته باشد.

منابع : برای تهیه مطالب این بخش، از سایت های متعدد استفاده شده است . سایت http://www.howstuffworks .com/ بعنوان هسته اصلی مطالب این بخش می باشد. پیشاپیش از مدیریت سایت معظم فوق، Marshall Brain تشکر کرده و امیدواریم سایت فوق همچنان یکی از موفق ترین سایت های موجود بر روی اینترنت باشد. از سایر نویسندگان مقالات که از مطالب آنها در تهیه محتویات این بخش استفاده شده ، تشکر کرده و از اینکه اسامی آنان ذکر نشده ، پوزش ما را پذیرا باشند. یکی دیگر از سایت هائی که از آن برای تهیه مطالب این بخش استفاده شده است ، http://www.microsoft .com/ است .


سخت افزار

حافظه ROM

. این نوع از حافظه ها علاوه بر استفاده در کامپیوترهای شخصی در سایر دستگاههای الکترونیکی نیز بخدمت گرفته می شوند . :

  • ROM
  • PROM
  • EPROM
  • EEPROM
  • Flash Memory

هر یک از مدل های فوق دارای ویژگی های منحصربفرد خود می باشند . حافظه های فوق در موارد زیردارای ویژگی مشابه می باشند:

  • داد های ذخیره شده در این نوع تراشته ها " غیر فرار " بوده و پس از خاموش شدن منبع تامین انرژی اطلاعات خود را از دست نمی دهدند.
  • داده های ذخیره شده در این نوع از حافظه ها غیر قابل تغییر بوده و یا اعمال تغییرات در آنها مستلزم انجام عملیات خاصی است.

دانلود مقاله درباره انتقال اطلاعات

دانلود مقاله درباره انتقال اطلاعات و انواع روش های انتقال
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله درباره انتقال اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انتقال اطلاعات*

فهرست مطالب

عنوان صفحه

اهداف کلی.............................. 1

«مودم»................................. 2

انتقال اطلاعات بین کامپیوترها........... 3

شبکه ها................................ 5


انتقال اطلاعات

قرن حاضر، قرن اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات بین اقصی نقاط جهان امروز، امری اجتناب ناپذیر به شمار می آید. کسانی که با کامپیوتر سروکار دارند دیگر نمی توانند خود را به قلعه و کامپیوتر شخصی خویش محدود سازند و برای کسب جدیدترین اطلاعات علمی، پزشکی، اجتماعی و اقتصادی ناچار به برقراری ارتباط با بانکهای اطلاعاتی در سرتاسر دنیا خواهند بود. لذا اهمیت استفاده از شبکه های کامپیوتری به عنوان ابزار انتقال اخبار در جهان حاضر، هویدا می گردد. بنابراین مطالبی که در فصل جاری مورد بررسی قرار خواهند گرفت به شرح زیر می باشد.

اهداف کلی

آشنایی با دستگاه ها و مسیرهای انتقال اطلاعات

2-آشنایی با اصطلاح شبکه (Network) و انواع آن

3-و آشنایی با اینترنت (Internet) شبکه های جهانی کامپیوتر

4-معرفی روشهای استفاده از کامپیوتر

بدین ترتیب، شما خواننده محترم و گرامی می توانید. با استفاده از یک کامپیوتر و به کارگیری امکانات سخت افزاری مورد نیاز، از امکانات شبکه های کامپیوتری جهت رفع نیازهای خویش بهره مند شوید. امروزه انتقال اطلاعات نقش مهمی در پردازش داده ها به عهده دارد و سبب می شود که کاربران، کارهای کامپیوتری خود را در منزل یا اداره یا هر مکانی که خط تلفن یا سایر خطوط انتقال اطلاعات در دسترسی باشد، انجام دهنده این امر تأثیر بسزایی در صنعت پردازش داده ها، علی الخصوص در اجتماع، داشته است. انتقال اطلاعات بر حسب تعداد بیشماری از اطلاعات که
می توانند در ثانیه منتقل شوند(بیت در ثانیه) اندازه گیری می شود و واحد آن باد است. انتقال اطلاعات همچنین بر حسب کاراکتر در ثانیه نیز اندازه گیری می شود. جهت انتقال اطلاعات نیاز به دستگاه هایی است ک بتواند سیگنال دیجیتال را به آنالوگ و بلاعکس تبدیل نماید. و یکی از این دستگاه ها «مودم» نام دارد.