ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 101 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
چکیده. 5
مقدمه. 6
توصیف وضع موجود. 7
گرد آوری شواهد (1). 8
الف : کسب نمرات. 8
نمودار شماره1 : نمودار ستونی میانگین نمرات مهر،آبان،آذر 10
ب : پرسش نامه. 11
ج : مصاحبه با والدین. 12
د : مصاحبه با همکاران. 13
پیشینه تحقیق :. 14
تجزیه وتحلیل داده ها. 16
یافتن راه حل ها. 18
راه حل ها. 18
انتخاب طرح جدید و اجرای آن. 20
روش اول: دادن برنامه ی درسی. 21
روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف .. 21
روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی توسط اولیا 22
گردآوری شواهد (2). 25
جدول شماره4:میانگین نمرات 5درس در نوبت دوم. 28
اعتبار بخشی و ارزیابی. 29
نتیجه گیری، ایرادها، پیشنهادها. 32
فهرست منابع. 33
بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج می نمودند و با همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند.
در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش ها وتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.
با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیا و با اجرای سه روش شامل:
1 - دادن برنامه پیشنهادی درسی
2 - رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف
3 - تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان
روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده ومیانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از 7به16 رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم.