دانلود گزارش کارآموزی در راه آهن (تعمیرات و نگهداری)

کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارت‌های مورد نیازشان، آموزش داده می‌شود دوره‌های کارآموزی شامل مشاغل صنعتی و یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، می‌شود کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز در پیشه خود را در دوره‌های کارآموزی می‌آموزند
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید ها 25
فرمت فایل docx
حجم فایل 3000 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
گزارش کارآموزی در راه آهن (تعمیرات و نگهداری)

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارت‌های مورد نیازشان، آموزش داده می‌شود. دوره‌های کارآموزی شامل مشاغل صنعتی و یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، می‌شود. کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز در پیشه خود را در دوره‌های کارآموزی می‌آموزند. معمولا بیشتر آموزش‌های دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام می‌گیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارت‌های لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیده‌اند، کار خود را در محل، ادامه می‌دهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دوره‌ها، آموزش‌های نظری نیز در آن‌ها گنجانده می‌شوند که به شکل رسمی در دوره‌های ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه‌ها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام می‌گیرد.

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۰۳۹۲ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۲)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام می‌پذیرد. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

پیشینه احداث و بهره‌برداری موفق اولین راه‌آهن در ایران به سال ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راه آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل برمی‌گردد. این طرح اگرچه در نظر بود تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنی‌های پیمانکارهای بلژیکی به شکست انجامید و خطوط آن، برچیده و برای احداث تلگراف استفاده شد. در سال ۱۸۸۲ (میلادی) و ۱۲۶۱ شمسی خط تراموایی بین تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد. عرض این راه آهن یک متر بود و به وسیله مسیو بواتال فرانسوی اجرا شد و بعدها به یک بلژیکی واگذار شد.

در ۹ نوامبر ۱۸۹۰ ناصرالدین شاه قاجار پیمان‌نامه‌ای با روسیه تزاری امضا کرد که ایران را از ساخت راه آهن تا ده سال باز می‌داشت. این محدودیت در دسامبر ۱۸۹۹ برابر با شروط وام ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ فرانکی روسیه با دست‌خط مظفرالدین‌شاه برای ده سال دیگر تمدید شد.

فهرست مطالب

گزارش کارورزی راه آهن... 1

پیشگفتار. 1

میزان رضایت دانشجو از این دوره. 1

فصل اول

مقدمه

مقدمه.. 3

راه آهن سراسری... 4

تکمیل خطوط ریلی... 4

ساخت و توسعه خطوط ریلی... 5

بهره‌برداری... 5

فصل دوم

معرفی محل کارآموزی

چشم انداز. 8

ماموریت سازمان... 8

نمودار تشکیلاتی... 9

ادارات کل و دفاتر ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران :9

فصل سوم

فعالیت های انجام شده توسط کارآموز

صنعت ریل سازی راه آهن... 13

تاریخچه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان... 13

تعمیر ونگهداری به روش سنتی در شرکت راه آهن... 15

تعریف سوزن:16

آچار کشی ( پیچ شروپ ،پابند ، اتصالی ، پیچهای ریل هادی وانگشتیها). 21

تعویض تراورس چوبی:24

لایروبی کانال ،لایروبی پلهاوتقویت اطراف آن:26

فنر کوبی :26

علف زنی در مناطق کویری بوته زنی... 27

دیلم کاری:27

تنظیم عرض خط :28

شیروانی سازی... 28

آچار کشی پابند ریل.. 29

آچار کشی پیچ شروپ... 29

زوال ریزی ترانشه:29

تقویت خاکریز ، تقویت سیل بند ها. 30

آچار کشی پیچ اتصالی... 30

تعویض اتصالی... 30

تعویض پیچ ومهره اتصالی... 30

ماسه روبی خط... 31

نصب تابلو ها. 32

پارامترهای تعمیرات و نگهداری در شبکه راه آهن... 33

فصل چهارم

پیشنهادات و نتایج

نتیجه گیری:35

نقاط ضعف... 35

نقاط مثبت.... 35

منابع.. 37


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.