ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 24724 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
دستگاهی است که برای جابجایی اشخاص یا کالا ، بین طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصی عمل می نماید.دارای کابینی(کفی) است که ساختار ، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص یا بار به سهولت اجازه جا بجایی می دهد و با هدایت ریلهای منصوبه عمودی به بالا و پایین حرکت می کند.
در یک دید کلی بالابر ها شامل دو دسته الکتریکی و هیدرولیکی است که در نوع اول عامل حرکت موتور الکتریکی است و در نوع دوم جک هیدرولیک استفاده می شود.
پارامترهای اصلی بالابر شامل بار نامی، سرعت ، وسعت عمل وحجم اشغال شده است که به همراه دیگر مشخصات فنی مورد نظر باعث طراحی یک بالابر می شود .
بالابرها بر اساس نوع کاربرد و حجم کار و محلی که می خواهیم از آن استفاده کنیم و بسیاری از پارامترهای دیگر به شکل های مختلف ساخته می شوند که به بعضی ا ز پر کاربرد ترین آ نها در زیر اشاره می کنیم .
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات.. 2
فصل دوم: تحلیل و طراحی.. 7
فصل سوم: طراحی و انتخاب سیم بکسل. 11
فصل چهارم: انتخاب موتور و طراحی گیربکس بالابر. 21
فصل پنجم: طراحی شفت و خار و یاتاقان. 29
فصل ششم: طراحی ریل و غلتک.. 55
فصل هفتم: نقشه های مهندسی قطعات:62
فصل هشتم: ضمایم و مراجع. 65
مراجع. 79