ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1643 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
چکیده:
مطالعه اندازه جمعیت، ساختار سنی، دانش، و سن فعالیت اقتصادی این گروه از بیمه شدگان و تعیین مهمترین خصوصیت و عامل (عوامل) موثر بر خرید بیمه در تعیین و تخصیص منابع و میزان رشد آنها نقش اساسی دارد. لذا، هدف این تحقیق بررسی تاثیر و نقش عوامل جمعیت شناختی بر توسعه فرهنگ خرید بیمه های عمر در شهرستان چابهار می باشد. روش پژوهش از نوع هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از شاخه میدانی میباشد. جامعه پژوهش حاضر، شرکت های بیمه ایران و آسیا در چابهار میباشد و از روش نمونهگیری تصادفی ساده، برای نمونه گیری استفاده شده است. بدین ترتیب ، حجم نمونه 384 نفر گردید. همچنین، در این تحقیق از پرسشنامه برای ابزار جمعآوری دادهها، استفاده شده است و پایایی آن، با استفاده از آزمون کرونباخ محاسبه گردید. برای آزمون فرضیه ها نیز، از آزمون تی- استیودنت و جهت رتبهبندی متغیرها، آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل فرضیهها حاکی از آن است که، هر شش عامل جمعیت شناختی تعیین شده، که شامل قومیت و نژاد، جنسیت، تحصیلات، تراکم جمعیت، سن و درآمد میباشند، بر توسعه فرهنگ خرید بیمه عمر موثر اند و از نظر اهمیت، به ترتیب به اهمیت آنها افزوده میشود.