ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 105 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
چکیده
آمادگی جسمانی دانشآموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین میکند. دانشآموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارساییها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطافپذیری و سرعت از ویژگیهای چنین دانشآموزی است.
دانشآموزان باید هر روز به فعالیتهای منظم ورزشی براساس قدرت بدنیشان بپردازند تا قدمهای صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب میشود استخوانها، مفاصل و عضلههای بدن برای انجام حرکات و فعالیتها نیرومند شوند. دستگاههای تنفس و جریان خون نیز تا حد بسیاری از اجرای برنامهها و حرکتهای صحیح ورزشی سود میبرد.
هرچه برنامههای مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارساییها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهارتهای بدنی زاییدن قدرت استقامت و چابکی بدن است و با اجرای برنامههای صحیح ورزشی به دست میآید.
فهرست مطالب
چکیده................ 1
مقدمه.......... 2
تأثیر ورزش بر متغیرهای روانشناختی................ 3
انرژی برای یادگیری......... 4
اهمیت و نقش ورزش در تسریع روند یادگیری......... 5
فعالیتهای جسمانی و افزایش عملکرد تحصیلی....... 7
جایگاه تربیت بدنی دوره ابتدایی در جهان معاصر...... 7
اهداف درس تربیت بدنی.......... 8
چرا باید در مدرسه ورزش کرد؟.............. 8
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت کودکان.......... 9
ارتباط آموزش حرکات بدنی با برنامههای تربیت بدنی مدارس...... 10
ورزش و نقش آن در سلامت روان............... 11
تنظیم ساعت زنگ ورزش با نیازهای دانشآموزان...... 11
زنگ ورزش، زنگ سلامت......... 12
بحث و نتیجهگیری....... 15
فهرست منابع....... 16