دانلود بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی

این تحقیق از نوع تحقیقات¬ توصیفی و کاربردی است هدف از انجام این تحقیق آزمون ارتباط بین عرق ملی مصرف کننده و حالات اوست جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه پایگاه های خرید مصرف کنندگان شامل( خرده فرو¬شی ها، فرو¬شگاه های زنجیره ای، بازار لوازم مصرفی و ) در مشهد و نیشابور است که با توجه به آن، حجم نمونه به روش خوشه ای دو مرحله ای 385 نفر تعیین شد نتایج
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل docx
حجم فایل 993 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
بررسی رابطه بین عوامل تاثیرگذار بر عرق ملی مصرف کننده و رفتار خرید در کالاهای خارجی در خراسان رضوی

فروشنده فایل

کد کاربری 4723
کاربر

چکیده:

این تحقیق از نوع تحقیقات­ توصیفی و کاربردی است هدف از انجام این تحقیق آزمون ارتباط بین عرق ملی مصرف کننده و حالات اوست. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه پایگاه های خرید مصرف کنندگان شامل( خرده فرو­شی ها، فرو­شگاه های زنجیره ای، بازار لوازم مصرفی و ...) در مشهد و نیشابور است که با توجه به آن، حجم نمونه به روش خوشه ای دو مرحله ای 385 نفر تعیین شد. نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی سنجیده شد که برای تجزیه­ و­تحلیل داده ها در سطح توصیفی از نرم افزارآماری spss نسخه 19 و در سطح استنباطی داد ه ها ، از نرم افزار لیزرل نسخه 53/8 استفاده شد. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که بین عوا­مل دمو­گرا­فیک و عرق ملی ر­ا­بطه قابل تحلیلی وجود ندارد و بین فاکتورهای اجتماعی- روانی ، فرهنگ ، اهمیت خرید کالا و عرق ملی را­بطه مثبتی وجود ندارد و بین ضرورت خرید کالا و اهمیت خرید کالا را­بطه معنادار و معکوسی وجود د­ارد. این تحقیق با محدودیت هایی مواجه بوده است در دسترس نبودن مقاله های معتبر برای ادبیات موضوعی تحقیق، عدم آشنایی پاسخ دهندگان به واژه عرق ملی مصرف کننده و نتیجه­ای که از تجزیه و تحلیل داده­­ها گرفته شد، نشان داد که عرق ملی مصرف کنندگان ایرانی پایین می­باشد و در نتیجه تمایل به خرید محصولات داخلی در ایران پایین است. این مسا­له زیان های مختلفی را برای اقتصاد و بازرگانی کشور به وجود می آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.